2016-02-29, 15:50
Medlem
Jag tycker det är svårt att förstå hur kvinnor inte kan inse vilken stor roll de själva spelar i att hålla liv i utseendekulten. Inte den här tjejen nödvändigtvis, eftersom hon är i dramaåldern som sagt, men äldre kvinnor tycker det på nåt sätt är beundransvärt att lägga upp en lättklädd bild av sig själv.

Det är ju verkligen att reducera sig själv till hur man ser ut.
Citera
2016-02-29, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOnlyYoda
Och? Vad spelar det för roll om du nu tycker att hennes synsätt är lite löjligt? Hur är "narcissist, attention whore, cp, tönt, hora, mediakåt, blåst, dum i huvudet, slampa, efterbliven, idiot" lämpliga saker att skriva till en 18-årig tjej för att man tycker att något är löjligt?

Du får ursäkta men jag kan inte komma på något lämpligare att säga om henne en så. Det räcker liksom med att avskriva henne som en narcissistisk liten uppmärksamhetshora utan integritet, för visso ett offer på sitt sätt men i vilket fall, detta är liksom inte värdigt någonstans, det måste du väl ändå hålla med om?
Citera
2016-02-29, 15:54
Medlem
watsups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Nej, inte hela tråden. Jag är inte alls provocerad.
Tycker faktiskt att det är supertrevligt med nakna kvinnor. Mer sånt tack

Menar du att griskultingen fick dig att sukta efter mer?
Citera
2016-02-29, 15:55
Medlem
No.90-Kleists avatar
Alla äger rätten till sin egen kropp.

Två spontana funderingar:
1. Är Sabine lika öppen för envars rätt till sin kropp vad gäller droger, steroider, mediciner och aktiv dödshjälp?
2. Hur tror hon att hon är unik? Finns det någon tjej i hennes ålder som inte lägger ut vågade bilder på nätet?
Citera
2016-02-29, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Hela den här tråden är ju ett bevis på att det hon gör ÄR aktivism. Varför blir ni så provocerade av en tjej som visar upp som kropp? Att folk blir så ogrundat provocerade av en tjej som gillar sig själv är ju ett tecken på att den här typen av aktivism behövs.

Dock inte bara för Sabines egen skull; selfiekulturen brukar pratas ner av de flesta, men för första gången kan unga människor bredda bilden av HUR folk ser ut, utan redaktörer som säger att de inte duger. De kan hitta sin egen publik, som uppskattar dem för precis hur de ser ut.

Och vill hon ha bekräftelse - vad i hela friden är så hemskt med det? Ni är ju fria att skita i henne om hon stör er.

Hon som person är såklart helt obetydlig och i sig ett stort offer, det menar jag verkligen. Däremot är hon ju intressant som fenomen, hon får ju lite stå som exempel för hur unga tjejer resonerar idag.
Citera
2016-02-29, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av watsup
Meen euuuuuw hahahaha. Små stekta ägg till bröst, en ohyggligt otränad kropp och ett fult ansikte som grädden på moset. Snälla varna nästa gång. Alltså visst att man vill lägga upp sin kropp etc men snälla kan inte folk ha någon som helst standard? Detta är ju fan motbjudande.

Hon är inte det minsta motbjudande, hon har en fullkomligt normal kropp och ett fullkomligt normalt utseende. Du måste bli äcklad väldigt ofta när du ser vardagliga kvinnor på stan och på framförallt på stranden. Stackare!

Du får gärna lägga upp en bild på dig själv, du måste ju vara en riktig pingla!
Citera
2016-02-29, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SixtenSixX
Jag tycker det är svårt att förstå hur kvinnor inte kan inse vilken stor roll de själva spelar i att hålla liv i utseendekulten. Inte den här tjejen nödvändigtvis, eftersom hon är i dramaåldern som sagt, men äldre kvinnor tycker det på nåt sätt är beundransvärt att lägga upp en lättklädd bild av sig själv.

Det är ju verkligen att reducera sig själv till hur man ser ut.

Du får skilja på bilder och bilder.
Citera
2016-02-29, 16:02
Medlem
Hört talas om uppmärksamhet? Nästan alla tjejer vill ha det. Hon gör bara det många tjejer vill men få vågar, visa upp sin nakna kropp för allmänheten.
Och nej hon är inte ful, strax över average. Majoriteten av er som skriver att hon är ful och tjock har inte varit i närheten av såna tjejer i verkliga livet, möjligen att ni har suttit och dreglat över de när ni har suttit på samma buss. Ni är bara avundsjuka och är arga för att ni aldrig kan få någon som henne.

Vackert att titta på, inte mig emot. Kör på!
Citera
2016-02-29, 16:04
Medlem
Svenska tjejer är helt Crazy alltså!
Citera
2016-02-29, 16:04
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Kroppsaktivism
Hon kan väl vara ärlig och säga att hon gör det för uppmärksamheten. Alla människor vill ha uppmärksamhet, mer eller mindre. Och för vissa räcker det inte med uppmärksamheten dom får från sina partners, oavsett hur mycket eller lite den är.
såg att hon hade nån bild från gymmet också. Uppenbarligen taget för att visa för andra hur duktig hon är så hon får mer uppmärksamhet.

Tyvärr så går vi ju mer och mer mot ett samhälle där alla medborgare knarkar uppmärksamhet i form av kommentarer och likes, men det är väl nåt man bara får acceptera.

Har själv styrketränat seriöst i drygt ett år utan att ha tagit ett enda jävla kort på mig själv på gymmet. Har aldrig ens haft tanken. Och när jag når min drömkropp så kommer jag mest troligt inte börja lägga upp nakenbilder på mig själv och kalla det kroppsaktivism heller.
Citera
2016-02-29, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Hon som person är såklart helt obetydlig och i sig ett stort offer, det menar jag verkligen. Däremot är hon ju intressant som fenomen, hon får ju lite stå som exempel för hur unga tjejer resonerar idag.

Inget fel hur hon resonerar kring nakenhet och att man i egenskap av att vara människa äger sin egna kropp.

Problemet är du och dina jämlikar som inte ser ett problem att kalla främmande tjejer för "hora", "slampa" och "efterbliven" för saker inte påverkar er negativt och som inte ens angår er.
Citera
2016-02-29, 16:11
Medlem
Knapptryckarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Hört talas om uppmärksamhet? Nästan alla tjejer vill ha det. Hon gör bara det många tjejer vill men få vågar, visa upp sin nakna kropp för allmänheten.
Och nej hon är inte ful, strax över average. Majoriteten av er som skriver att hon är ful och tjock har inte varit i närheten av såna tjejer i verkliga livet, möjligen att ni har suttit och dreglat över de när ni har suttit på samma buss. Ni är bara avundsjuka och är arga för att ni aldrig kan få någon som henne.

Vackert att titta på, inte mig emot. Kör på!

Då kan vi väl också säga att det inte är något särskilt med just denna tjej och hennes uppmärksamhetssökande? Jag tror att det som kan irritera folk är att detta nu sägs vara någon slags aktivism med kopplingar till feminism, när det i själva verket handlar om vanlig, vardaglig, sexuellt tilltalande, uppmärksamhet. Det är alltså medias roll i det hela som upprör, deras selektion av en nyhet som anses vara "intressant", inte nödvändigtvis tjejens agerande.

Att hon vill lägga ut nakenbilder på sig själv: helt okej.
Att hon vill att hennes kille ska acceptera det: helt okej.
Att kräva att samhället i sin helhet måste acceptera detta: inte okej.

Moral skapas inte genom tvång eller påtryckningar.
Senast redigerad av Knapptryckarn 2016-02-29 kl. 16:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in