2016-02-29, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Jag tycker det är grymt att unga tjejer, i en värld som är fullproppad av medier som säger åt dem att de inte duger, tar tillbaka blicken på sig själva och säger "jag duger visst, jag känner mig snygg idag och här får ni också ta del av det".

Att prata om sitt utseende negativt är något som är par de course bland unga tjejer. Att de gör en helomvänding om börjar visa när de känner sig snygga, eller bara när de ÄR, är ju en fantastisk förändring. Genom att börja se sig själva för vad de är, och hur de ser ut så blir det DE själva som avgör hur de ska känna för sig själva och sina kroppar genom denna typ av självpublikation.

Lite som alla killar som skickar kukbilder då, det är så fint att dessa män är så stolta över sina organ och liksom vill visa världen "titta vilken snygg kuk jag har och här får du också ta del av det!"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
En tjej som visar upp sig säger i biologisk mening. "Jag vill bli knullad!" eller "Jag vill veta mitt knull-värde". Normalt sett vill man inte att en flickvän ger ut det budskapet till hela världen. Samtidigt kan man mycket väl vilja studerar andra tjejer som vill bli knullade. Inte alls motsägande egentligen.

Haha, alltså det säger mer om ditt sjuka sinne än något annat att du som man drar sådana slutsatser och beskyller sedan biologin i sig för din usla kvinnosyn.

Hon är inte din flickvän, hon är inte din vän och hon är inget bortsett från en medmänniska till dig, varför är du så då så fördömande gällande hennes kropp och hennes åsikter?
Citera
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Jag tycker det är grymt att unga tjejer, i en värld som är fullproppad av medier som säger åt dem att de inte duger, tar tillbaka blicken på sig själva och säger "jag duger visst, jag känner mig snygg idag och här får ni också ta del av det".

Att prata om sitt utseende negativt är något som är par de course bland unga tjejer. Att de gör en helomvänding om börjar visa när de känner sig snygga, eller bara när de ÄR, är ju en fantastisk förändring. Genom att börja se sig själva för vad de är, och hur de ser ut så blir det DE själva som avgör hur de ska känna för sig själva och sina kroppar genom denna typ av självpublikation.
Hade hon varit helt nöjd med sin egen kropp hade hon inte behövt andras bekräftelse.

Att detta hamnat i en av landets största tidningar är ren komik. Yngre tjejer är attentionwhores, vilken överraskning.
Citera
2016-02-29, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TB-303
Hade hon varit helt nöjd med sin egen kropp hade hon inte behövt andras bekräftelse.

Att detta hamnat i en av landets största tidningar är ren komik. Yngre tjejer är attentionwhores, vilken överraskning.

Haha, hur fan vet du om hon är nöjd med sin kropp eller inte?
Att detta hamnar på FB är ren komik, att det sedan resulterat i en mängd hatfulla kommenterarer, det är den riktiga komiken.
Citera
2016-02-29, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Haha, alltså det säger mer om ditt sjuka sinne än något annat att du som man drar sådana slutsatser och beskyller sedan biologin i sig för din usla kvinnosyn.

Hon är inte din flickvän, hon är inte din vän och hon är inget bortsett från en medmänniska till dig, varför är du så då så fördömande gällande hennes kropp och hennes åsikter?

Är inte fördömande. Kvinnan har ett behov av att visa fittan. Mannen har ett behov av att knulla. Båda behoven bör ges lika vikt bara.
Citera
2016-02-29, 16:32
Medlem
Figzys avatar
Låter som ännu en curlad 90-talistplutt, som tror världen går ut på att kravet att man ska endast få höra det man vill höra.

Exponerar man sig på det här sättet får man ta kritiken. Deal with it, Sabine.

Nej, din pojkvän äger inte din kropp. Men ett förhållande går åt båda hållen i normala fall.
Skulle Sabine tycka det var ok, om hennes pojkvän la upp porriga bilder till allmän beskådning?
Citera
2016-02-29, 16:32
Medlem
Citat:
Är inte fördömande. Kvinnan har ett behov av att visa fittan. Mannen har ett behov av att knulla. Båda behoven bör ges lika vikt bara.

Haha, det är väldigt få fittor som exponeras med tanke på din slutsats gällande att alla kvinnor har ett behov av att visa sina könsorgan.
Citera
2016-02-29, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
Ett typiskt exempel på dagens bekräftelsekåta slampor. Hon har säkert en massa orgier bakom ryggen på sin pojkvän. Jag skulle tippa på att hon kommer dyka upp i någon Max Hardcore-film på porrforumet här snart där hon tävlar i att slå det senaste gangbang-rekordet.

Tror du hon dirtytalkar och stönar på Amerikansk-engelska eller svenska?

Hon är nog lite porrförstörd så kan tänka mig att hon bara... "-Uhhh Uhhhhhh, Fuck me YES! Emmanuel min pojkvän tittar du?! Ser du vad de gör med mig?! Uhhhhh Uhhhh my goooood"

Hehe!
Citera
2016-02-29, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Figzy
Låter som ännu en curlad 90-talistplutt, som tror världen går ut på att kravet att man ska endast få höra det man vill höra.

Exponerar man sig på det här sättet får man ta kritiken. Deal with it, Sabine.

Nej, din pojkvän äger inte din kropp. Men ett förhållande går åt båda hållen i normala fall.
Skulle Sabine tycka det var ok, om hennes pojkvän la upp porriga bilder till allmän beskådning?

Så man ska få höra kritik som "hora", "slampa" och "efterbliven" för att man menar att man äger sin egna kropp och för att man inte ser någon problematik med den kvinnliga kroppen? Härligt, kompis!

Ja, hennes pojkvän har båda bilder på rumpor och nakna överkroppar på sin Instagram så det är med största sannolikhet helt okej.

Att du sexualiseras hennes bilder är ditt problem, inte hennes.
Citera
2016-02-29, 16:39
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
En tjej som visar upp sig säger i biologisk mening. "Jag vill bli knullad!" eller "Jag vill veta mitt knull-värde". Normalt sett vill man inte att en flickvän ger ut det budskapet till hela världen. Samtidigt kan man mycket väl vilja studerar andra tjejer som vill bli knullade. Inte alls motsägande egentligen.

Jag förstår hur du resonerar, men det är upp till var och en vilken tjej man vill ha. Hennes kille har valt att bli ihop med henne, ingen har tvingat honom. Han kan antagligen acceptera det eller skaffa en annan flickvän, som inte skämmer ut sig på det här sättet.

Sedan tvivlar jag starkt på att hennes kille är emot detta, då sådana aktivister är alfahanarna i ett förhållande.
Citera
2016-02-29, 16:39
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbskem
Det måste vara svårt att vara feminist idag. Ibland är burka stärkande. Ibland är det förtryck. Ibland är det starkt att visa tuttarna. När andra gör det för fel uppdragsgivare är det förtryck.

Vore bra om någon vettig kvinna skrev en sorts manual för oss som inte förstår feministiska.

Som gammal likhetsfeminist (gammal = har slutat kalla mig feminist för att alla radikaldårar förstört den) förstår jag dem inte heller.

Jag har fått intrycket av att man helt enkelt måste göra något knäppt och sedan kallar man det feminism eller antirasism och så får man annonsörer till sin blogg. Den riktiga feminismen har kapats av dårar.
Citera
2016-02-29, 16:42
Medlem
Citat:
Här är hennes instagram: https://www.instagram.com/tusenplaneter/

Men usch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto