2016-02-29, 15:13
Medlem
beardbraids avatar
Sen med tanke på hur det finstilta brukar se ut på sociala medier borde det väl heta: "Min pojkvän eller jag äger inte min kropp, det gör facebook"
Citera
2016-02-29, 15:14
Medlem
UngeHerrProms avatar
nån borde be pojkvännen göra samma sak och kolla hur hon reagerar
Citera
2016-02-29, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thepirate
Typisk idiot vi har att göra med.

Här är ett inlägg från hennes instagram - https://www.instagram.com/p/yKwdzaGy2v/ - Det är en man som poserar både med och utan tröja. Detta är vad hon tycker om det: "Kära dagbok hur hanterar man ens en tsunami mellan benen", "Men preach!!! Om någon jag känner bara fick ligga med honom så skulle jag bli så nöööööjd!!!!!!".

Här har vi ett annat inlägg från hennes instagram som har att göra med Solarium Södermalm och att de i en reklam använder sig av en kvinna i bikini som sitter i ett solarium. https://www.instagram.com/p/yeT4cTGyzP/
Kommentaren som följer av henne är: "ALLTSÅ WHAT THE FUCK?!?!? Är detta på riktigt? Vet någon till vilka det är man kan anmäla sexualiserande reklam? Ni vet dom som bl.a fällde Sturegallerian osv?"

Stor dubbelmoral får hon poäng för!

Har inga som helst problem med att en kvinna eller man gör klart gällande det faktum att ens partner inte äger ens kropp. Har inga som helst problem med att en kvinna visar sina bröstvårtor på samma sätt som en män gör det, stort hyckleri kring kvinnors bröst i vårt samhälle.

Däremot håller jag med dig till fullo, det är ren och skär idioti att först skriva en sexistisk kommentar gällande reklamen med mannen för att sedan känna sig kränkt gällande reklamen med kvinnan. Jag har inga problem med feminism, det behövs feminism vilket denna tråden är ett perfekt exempel för. Däremot inte den typen av feminism som tösen i fråga verkar ställa sig bakom.

Det är en viktig sak att konstantera att en sak per definition inte blir dålig för att en endaste person som påstår sig stå bakom något, i detta fall feminism, har gjort en egen korkad tolkning.
Citera
2016-02-29, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Kom med sakargument istället för personangrepp.

Haha, är du seriös?
Du menar alltså att jag skriver personangrepp när jag ifrågasätter en individ som väljer att kalla en främmande individ för "hora", "slampa" och "efterbliven".

Det är inget som är fel i att nämna att man har ensamrätt till sin egna kropp.
Citera
2016-02-29, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Sen med tanke på hur det finstilta brukar se ut på sociala medier borde det väl heta: "Min pojkvän eller jag äger inte min kropp, det gör facebook"
Löfven äger ens kropp så till vida att man inte får stoppa droger i den, oavsett ålder är man alltså aldrig mogen nog att själv ta det beslutet
Citera
2016-02-29, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proxymania
fler än jag som runkar?
https://scontent-arn2-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/s750x750/sh0.08/e35/12716574_1563946127256780_1679347109_n.jpg?

Du är förmodligen ensam om att runka, runkar du varje gång du ser en tjej i underkläder också?
Citera
2016-02-29, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOnlyYoda
Håller med henne. Tycker bara att det är kul att se en ung tjej som känner sig stolt/nöjd över sin kropp och vägrar vika sig för en massa män med vidrig kvinnosyn(typ alla i denna tråden..).

Har jag just klippt och färgat håret känner jag mig extra glad och vill visa upp det. Sitter sminket extra perfekt en dag vill jag visa upp det. Har jag tränat, ätit bra och min kropp ser extra bra ut känner jag mig stolt och vill visa upp det. Har jag fått ett jobb vill jag berätta det för alla. Har något extra roligt hänt vill jag berätta om det.

Händer något roligt eller liknande som gör att jag mår extra bra och känner mig extra glad en dag vill jag dela med mig av det. Det är inget konstigare än så. Det finns ingen djup betydelse som måste analyseras fram.

Denna 18-åriga tjej har lagt ut lite lättklädda bilder. Hon har inte skadat någon eller gjort något allvarligt. Ändå sitter en massa vuxna jäkla män och skriver saker som narcissist, attention whore, cp, tönt, hora, mediakåt, blåst, dum i huvudet, slampa, efterbliven, idiot och allt vad det är. Vad är det för fel på er? Skäms inte era föräldrar? Oavsett vad man tycker om att lägga ut lättklädda bilder är dom reaktionerna knappast lämpliga i förhållande till frågan.

Det är inte att hon lägger ut lättklädda bilder som provocerar. Det är att hon på fullaste allvar kallar detta för "kroppsaktivism" och tror att hon i och med detta gör något slags feministiskt statement, när det i själva verket handlar om att hon vill få bekräftelse. Hon är oärlig och enormt självgod.
Citera
2016-02-29, 15:26
Medlem
TheOnlyYodas avatar
Citat:
Det är inte att hon lägger ut lättklädda bilder som provocerar. Det är att hon på fullaste allvar kallar detta för "kroppsaktivism" och tror att hon i och med detta gör något slags feministiskt statement, när det i själva verket handlar om att hon vill få bekräftelse. Hon är oärlig och enormt självgod.

Och? Vad spelar det för roll om du nu tycker att hennes synsätt är lite löjligt? Hur är "narcissist, attention whore, cp, tönt, hora, mediakåt, blåst, dum i huvudet, slampa, efterbliven, idiot" lämpliga saker att skriva till en 18-årig tjej för att man tycker att något är löjligt?
Citera
2016-02-29, 15:27
Medlem
Doodis avatar
Jag tycker att det är sådär lagom gulligt med hennes tonårshormonella inlägg om feminism och djurrättsaktivism. Hon kommer säkert inte ändra åsikter helt och hållet, men nästan lika säkert så kommer hon ändra åsikter en aning när hon blir äldre. Hon är typiskt radikal, som man ska vara när man är i tonåren. Hade hon varit 25-30 år så hade jag tyckt att hon var en aning instabil och omogen.

Det är i den åldern hon är i nu som man skaffar sig sina basala åsikter som man sedan finslipar ända tills den dagen som man trillar av pinn. Det är bara att hoppas på att hon är kvinna(man) nog att våga ändra sig, annars så blir hon kanske en nu Gudrun Schyman.

Däremot så tycker jag att det är patetiskt av er som skriver att hon är en hora, dum i huvudet, osv, osv. Antingen är ni lika unga som hon är, fast mycket mer omogna, eller så är ni själva lite skadade i huvudet.
Citera
2016-02-29, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Hon är ju den perfekta flickvännen. Att det sitter gubbar och dreglar över bilder på henne kan jag leva med.

Det hela kompenseras mer än väl av att jag kan knulla runt med precis vem jag vill utan att hon blir ledsen. Hon äger ju inte min kropp heller...

Precis. En tjej som inte kontrollerar sitt behov av att visa upp sin kropp, passar bra ihop med en kille som inte kontrollerar sitt behov av att använda sin kropp. Ingen hänsyn / ingen hänsyn. 1-1.
Citera
2016-02-29, 15:31
Medlem
demonmormors avatar
Citat:

Hela den här tråden är ju ett bevis på att det hon gör ÄR aktivism. Varför blir ni så provocerade av en tjej som visar upp som kropp? Att folk blir så ogrundat provocerade av en tjej som gillar sig själv är ju ett tecken på att den här typen av aktivism behövs.

Dock inte bara för Sabines egen skull; selfiekulturen brukar pratas ner av de flesta, men för första gången kan unga människor bredda bilden av HUR folk ser ut, utan redaktörer som säger att de inte duger. De kan hitta sin egen publik, som uppskattar dem för precis hur de ser ut.

Och vill hon ha bekräftelse - vad i hela friden är så hemskt med det? Ni är ju fria att skita i henne om hon stör er.
Citera
2016-02-29, 15:32
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22352016.ab

"Sabine Engström, 18, är kroppsaktivist och lägger ofta upp lättklädda bilder på sig själv på sociala medier. Men till slut tröttande hon på få kommentarer om vad hennes pojkvän kan tänkas tycka om det. ”Min pojkvän äger inte min kropp”."

"Ser stor dubbelmoral

Hon säger att det finns en stor dubbelmoral. Dels matas man dagligen med reklam där det syns exponerade och objektifierade kvinnokroppar – men så fort hon lägger ut en bild på sina egna bröst blir det ramaskri.

– Det gör mig så arg. När jag själv väljer att lägga ut bilder på min egen kropp får jag kommenterar som "jag skulle aldrig kunna vara ihop med den tjejen" och "stackars hennes pojkvän!". Men min pojkvän är ju tillsammans med mig för att han älskar mig och min kroppsaktivism är ju en stor del av den jag är."

Vad anser ni om det Sabine gör?

För min del får kvinnliga aktivister gärna gå helt nakna om dom vill. Jag stör mig inte alls på det.

Det kommer dock inte att påverka mina åsikter om saker och ting. Men det är trevligt att titta på.
Senast redigerad av Ordpistolen 2016-02-29 kl. 15:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in