2016-02-29, 15:34
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOnlyYoda
Håller med henne. Tycker bara att det är kul att se en ung tjej som känner sig stolt/nöjd över sin kropp och vägrar vika sig för en massa män med vidrig kvinnosyn(typ alla i denna tråden..).

Har jag just klippt och färgat håret känner jag mig extra glad och vill visa upp det. Sitter sminket extra perfekt en dag vill jag visa upp det. Har jag tränat, ätit bra och min kropp ser extra bra ut känner jag mig stolt och vill visa upp det. Har jag fått ett jobb vill jag berätta det för alla. Har något extra roligt hänt vill jag berätta om det.

Händer något roligt eller liknande som gör att jag mår extra bra och känner mig extra glad en dag vill jag dela med mig av det. Det är inget konstigare än så. Det finns ingen djup betydelse som måste analyseras fram.

Denna 18-åriga tjej har lagt ut lite lättklädda bilder. Hon har inte skadat någon eller gjort något allvarligt. Ändå sitter en massa vuxna jäkla män och skriver saker som narcissist, attention whore, cp, tönt, hora, mediakåt, blåst, dum i huvudet, slampa, efterbliven, idiot och allt vad det är. Vad är det för fel på er? Skäms inte era föräldrar? Oavsett vad man tycker om att lägga ut lättklädda bilder är dom reaktionerna knappast lämpliga i förhållande till frågan.

TACK för trådens första vettiga inlägg.
Citera
2016-02-29, 15:34
Medlem
Tankefrihets avatar
Jag är slå-på-tangentbords-aktivist:

ghjn bkj n ghbndfcd jbhboghufcyxsujjk

Mina 15 minuter i rampljuset! Kritiserar ni mig är ni icke-inkluderande tangentbordsrasister!
Citera
2016-02-29, 15:39
Medlem
Var inne på hennes instagram och där finns bara naturliga bilder, till skillnad från alla gilla-kåta gymtjejer i string som putar och fixar så att allt ska se bättre ut än vad det är.

Hon formulerar sig lite blaskigt kanske, men själva andemeningen att hon är en egen individ som trots förhållande inte skalar av sig själv för att det förväntas av någon annan, vilket är helt rätt.

Fler borde ta efter detta, det är så sorgligt att se dagens förhållanden där parterna måste sluta upp med sina egna liv och gå in i något slags janteförhållande. De får inte gå ut, de får inte gå på fotboll, de får inte göra si och så, istället för att två individer skapar något fint tillsammans så bildas istället ett ångestladdat tomrum i förhållandet som går ut på att minimera risker, med andra ord dödfott förhållande.

Bra Sabine att du förmedlar hur ett förhållande ska vara!
Citera
2016-02-29, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Hela den här tråden är ju ett bevis på att det hon gör ÄR aktivism. Varför blir ni så provocerade av en tjej som visar upp som kropp? Att folk blir så ogrundat provocerade av en tjej som gillar sig själv är ju ett tecken på att den här typen av aktivism behövs.

Dock inte bara för Sabines egen skull; selfiekulturen brukar pratas ner av de flesta, men för första gången kan unga människor bredda bilden av HUR folk ser ut, utan redaktörer som säger att de inte duger. De kan hitta sin egen publik, som uppskattar dem för precis hur de ser ut.

Och vill hon ha bekräftelse - vad i hela friden är så hemskt med det? Ni är ju fria att skita i henne om hon stör er.

Ärligt talat, jag scrollade ner på Aftonbladet på luren tidigare idag och såg rubriken och kunde inte bry mig tillräckligt mycket för att klicka på artikeln. Jag personligen ser det som en självklarhet att en individ har ensamrätt till sin egna kropp, likt du tycker jag också att aktivism som denna behövs för att bekämpa idioti som vissa i den här tråden har bidragit med.

Att kalla en tjej som på 18 år för "hora", "slampa" och "efterbliven" för en så banal sak som ensamrätt till ens egna kropp och att personen i fråga lägger upp lättklädda bilder på sig själv, ja, det såna individer som ska bekämpas och inte tösen i fråga.

Folk gnäller över att hon endast söker uppmärksamhet, deras lösning till problemet blir att uppmärksamma henne ännu mer..
Citera
2016-02-29, 15:46
Medlem
Citat:
Hela den här tråden är ju ett bevis på att det hon gör ÄR aktivism. Varför blir ni så provocerade av en tjej som visar upp som kropp? Att folk blir så ogrundat provocerade av en tjej som gillar sig själv är ju ett tecken på att den här typen av aktivism behövs.

Dock inte bara för Sabines egen skull; selfiekulturen brukar pratas ner av de flesta, men för första gången kan unga människor bredda bilden av HUR folk ser ut, utan redaktörer som säger att de inte duger. De kan hitta sin egen publik, som uppskattar dem för precis hur de ser ut.

Och vill hon ha bekräftelse - vad i hela friden är så hemskt med det? Ni är ju fria att skita i henne om hon stör er.

Det är inte ett dugg provocerande att en tjej fläker ut sig på internet för att få bekräftelse. Finns väl knappast något vanligare och mer förutsägbart - och just därför blir det fantastiskt skrattretande när denna bimbo i feministskrud försöker göra sig förmer än vad hon är (en attentionwhore i mängden) och tror sig syssla med någon slags politisk handling.
Att du inte ser den självgoda dubbelmoralen i att detta är helt otroligt.
Citera
2016-02-29, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOnlyYoda
Och? Vad spelar det för roll om du nu tycker att hennes synsätt är lite löjligt? Hur är "narcissist, attention whore, cp, tönt, hora, mediakåt, blåst, dum i huvudet, slampa, efterbliven, idiot" lämpliga saker att skriva till en 18-årig tjej för att man tycker att något är löjligt?

Det är väl ytterst lämpligt att kalla en blåst, mediakåt och narcissistisk attention whore för just detta?
Citera
2016-02-29, 15:47
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Folk gnäller över att hon endast söker uppmärksamhet, deras lösning till problemet blir att uppmärksamma henne ännu mer..

Det är nästan lite vackert.
Citera
2016-02-29, 15:48
Medlem
watsups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid
Unvisit länk: http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/article22352016.ab

Facebook (Obs du kommer se en tjock tjej, som inte är sexig. Men duger till ett ONS)
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10205521488778786&set=a.16335727213 87.2082316.1298742874&type=3&theater&__mref=messag e_bubble

Meen euuuuuw hahahaha. Små stekta ägg till bröst, en ohyggligt otränad kropp och ett fult ansikte som grädden på moset. Snälla varna nästa gång. Alltså visst att man vill lägga upp sin kropp etc men snälla kan inte folk ha någon som helst standard? Detta är ju fan motbjudande.
Citera
2016-02-29, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Det är inte att hon lägger ut lättklädda bilder som provocerar. Det är att hon på fullaste allvar kallar detta för "kroppsaktivism" och tror att hon i och med detta gör något slags feministiskt statement, när det i själva verket handlar om att hon vill få bekräftelse. Hon är oärlig och enormt självgod.

Hur påverkar hennes aktivism dig negativt för att du ska reagera som du gör?
Om det till och med endast handlar om att hon är ute efter "bekräftelse" och att hon är "enormt självgod", ja, då hade hon bara varit en i en enorm skara av unga tjejer och killar som är villiga att göra det mesta för att få lite uppmärksamhet. Er reaktion är helt obefogad och skitnödig..
Citera
2016-02-29, 15:49
Medlem
Citat:
Det är nästan lite vackert.
Och väldigt komiskt.
Citera
2016-02-29, 15:50
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watsup
Meen euuuuuw hahahaha. Små stekta ägg till bröst, en ohyggligt otränad kropp och ett fult ansikte som grädden på moset. Snälla varna nästa gång. Alltså visst att man vill lägga upp sin kropp etc men snälla kan inte folk ha någon som helst standard? Detta är ju fan motbjudande.

Kan inte du posta en selfie så vi vet var det utseendemässiga skåpet ska stå?
Citera
2016-02-29, 15:50
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:

Nej, inte hela tråden. Jag är inte alls provocerad.
Tycker faktiskt att det är supertrevligt med nakna kvinnor. Mer sånt tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in