2016-02-29, 13:04
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Jag är med i din gammelmodiga klubb. Jag är själv tjej under 30 men jag är bra mycket stoltare om någon kallar mig smart än om någon berömmer min kropp.

Jag tror det är precis som du skriver. Hon är exhibitionist och vill ha bekräftelse på att hon är snygg. När hon får andra reaktioner så böjer hon det till aktivism och feminism trots att man kan tycka att riktiga feminister bör jobba mot att kvinnor ska känna behovet att visa upp sin kropp för att få bekräftelse. Men feminismen verkar dessvärre bli mer och mer oförståelig.

Det måste vara svårt att vara feminist idag. Ibland är burka stärkande. Ibland är det förtryck. Ibland är det starkt att visa tuttarna. När andra gör det för fel uppdragsgivare är det förtryck.

Vore bra om någon vettig kvinna skrev en sorts manual för oss som inte förstår feministiska.
Citera
2016-02-29, 13:05
Medlem
Förövrigt så finns det ett sånt där gammalmodigt ord som verkar glömts bort, eller blivit otrendigt den sista tiden: integritet. Jag tycker det är skitsexigt med tjejer som är väldigt noga med hur dom väljer att presentera sig i olika sammanhang. Som inte har ett behov av att fläka ut sig inför hela världen trots att dom har en grym kropp.
Citera
2016-02-29, 13:08
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22352016.ab

"Sabine Engström, 18, är kroppsaktivist och lägger ofta upp lättklädda bilder på sig själv på sociala medier. Men till slut tröttande hon på få kommentarer om vad hennes pojkvän kan tänkas tycka om det. ”Min pojkvän äger inte min kropp”."

"Ser stor dubbelmoral

Hon säger att det finns en stor dubbelmoral. Dels matas man dagligen med reklam där det syns exponerade och objektifierade kvinnokroppar – men så fort hon lägger ut en bild på sina egna bröst blir det ramaskri.

– Det gör mig så arg. När jag själv väljer att lägga ut bilder på min egen kropp får jag kommenterar som "jag skulle aldrig kunna vara ihop med den tjejen" och "stackars hennes pojkvän!". Men min pojkvän är ju tillsammans med mig för att han älskar mig och min kroppsaktivism är ju en stor del av den jag är."

Vad anser ni om det Sabine gör?

Hon är blåst, dum i huvudet och en står jävla slampa.

Asså man blir rädd när man ser många ungdomar hur kan dem vara så tröga och hjärntvättade.

Vadå aktivist hon gör sig själv till ett sexobjekt. Är väll bättre hon kämpar för att ta bort de andra bilderna som hon pratar om visas i reklam och annat än att hon sla vara lika egterbliven.

Sedan har reklamen oftast åtminstone ett större syfte än vad hon har. Jag tycker dock de ska behålla kläderna även i reklamer.

Så nej det är inte bara dig din fucking hora man blir upprörd på.

Fucking idiotisk slampa är vad jag tänker och undrar var hennes föräldrar är. Varför uppfostrar inte hennes pappa henne. Han måste ge henne några ordentliga smällar så att hon fattar.
Citera
2016-02-29, 13:12
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Jag är med i din gammelmodiga klubb. Jag är själv tjej under 30 men jag är bra mycket stoltare om någon kallar mig smart än om någon berömmer min kropp.

Jag tror det är precis som du skriver. Hon är exhibitionist och vill ha bekräftelse på att hon är snygg. När hon får andra reaktioner så böjer hon det till aktivism och feminism trots att man kan tycka att riktiga feminister bör jobba mot att kvinnor ska känna behovet att visa upp sin kropp för att få bekräftelse. Men feminismen verkar dessvärre bli mer och mer oförståelig.

Här gör de dig själva till sexobjekt när de borde jobba snarare för stt inte behövs visa kroppen.
Citera
2016-02-29, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Hon är blåst, dum i huvudet och en står jävla slampa.

Asså man blir rädd när man ser många ungdomar hur kan dem vara så tröga och hjärntvättade.

Vadå aktivist hon gör sig själv till ett sexobjekt. Är väll bättre hon kämpar för att ta bort de andra bilderna som hon pratar om visas i reklam och annat än att hon sla vara lika egterbliven.

Sedan har reklamen oftast åtminstone ett större syfte än vad hon har. Jag tycker dock de ska behålla kläderna även i reklamer.

Så nej det är inte bara dig din fucking hora man blir upprörd på.

Fucking idiotisk slampa är vad jag tänker och undrar var hennes föräldrar är. Varför uppfostrar inte hennes pappa henne. Han måste ge henne några ordentliga smällar så att hon fattar.
Aggressivt tonfall åsido så håller jag med om vad du skriver. Integritet och klass (i benämningen "classy", inget med över/underklass att göra) är det första jag letar efter hos det andra könet ochh jag förstår inte hur det kan ha gått så långt till att bristen på densamma blivit det nya idealet.

Vad som fascinerar mig mest är dock att hennes pojkvän inte verkar se något problem med saken. En av grundpelarna i defitinionen av en relation torde vara att man har ensamrätt till sin partner. Och har man ett så kallat "öppet förhållande" (enligt mig en patetisk ursäkt för att vägra binda sig ifall gräset skulle vara grönare på andra sidan) så är man knappast pojkvän/flickvän utan s.k. knullkompisar. Vilket man i och för sig gärna får vara för min del men då ska man inte hyckla om det och kalla det för något annat än vad det är.

Har man inte ensamrätt på sin partners kropp ska man inte heller grina när det visar sig att hon är känd för att ha legat med halva fotbollslaget, så att säga. Jag undrar hur hennes pojkvän ser på den saken. I mitt perspektiv saknar han ännu mer integritet än vad tjejen gör så de passar väl ihop antar jag. Själv blir jag lite illamående av hur lågt ribban satts vad gäller ungdomars självrespekt nu för tiden (och då är jag själv inte särskilt mycket äldre än dessa personer).
Citera
2016-02-29, 13:28
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Hon är ju den perfekta flickvännen. Att det sitter gubbar och dreglar över bilder på henne kan jag leva med.

Det hela kompenseras mer än väl av att jag kan knulla runt med precis vem jag vill utan att hon blir ledsen. Hon äger ju inte min kropp heller...
Citera
2016-02-29, 13:32
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
"Sabine, du har gjort till vana att bajsa offentligt när du åker tunnelbana. Vad tycker din pojkvän om det?"

"Min pojkvän äger inte mitt rövhål! Jag kan göra vad jag vill! Luften är fri och jag kan prutta dig i ansiktet utan att du kan göra något! Detta är vad kvinnokamp handlar om! Vi krigar om icke-frågor och det ska vi fortsätta med! Sedan ska jag sitta och bli förbannad när man väljer en utbildad man istället för mitt nybajsade rövhål när styrelseposter delas ut!"

Feminism alltså. Så jävla patetiskt.
Citera
2016-02-29, 13:36
Medlem
kristofferGs avatar
Inte så jävla intressant. Pojkvännen är en mesig rädd liten bög med tajta jeans som fått för sig att tjejer gillar feminister. Flickan är en prosaisk, alldaglig hora som förklär sig i feministkläder. Vidrigt, men verkligen inte förvånande.
Citera
2016-02-29, 13:37
Medlem
CpPraktikantens avatar
Ännu ett kvalitétsscoop från aftonhoran.

Personligen hade jag aldrig tolererat att min tjej lägger upp horbilder. Om hon ändå prompt ska göra det kan hon dra åt helvete och hitta en svag, feministbetahane istället.
Citera
2016-02-29, 13:39
Medlem
Typisk idiot vi har att göra med.

Här är ett inlägg från hennes instagram - https://www.instagram.com/p/yKwdzaGy2v/ - Det är en man som poserar både med och utan tröja. Detta är vad hon tycker om det: "Kära dagbok hur hanterar man ens en tsunami mellan benen", "Men preach!!! Om någon jag känner bara fick ligga med honom så skulle jag bli så nöööööjd!!!!!!".

Här har vi ett annat inlägg från hennes instagram som har att göra med Solarium Södermalm och att de i en reklam använder sig av en kvinna i bikini som sitter i ett solarium. https://www.instagram.com/p/yeT4cTGyzP/
Kommentaren som följer av henne är: "ALLTSÅ WHAT THE FUCK?!?!? Är detta på riktigt? Vet någon till vilka det är man kan anmäla sexualiserande reklam? Ni vet dom som bl.a fällde Sturegallerian osv?"

Stor dubbelmoral får hon poäng för!
Citera
2016-02-29, 13:40
Medlem
TheGrimComedians avatar
Egentligen, vem fan bryr sig om vad den lilla artonåriga flicksnärtan och tillika hjärntvättsfeministen anser. Det här är det egentligen bara att ignorera, och som vanligt fortsätta med sitt egna liv. Det här är bara töntigt. Hon är en tönt. Hennes pojkvän är helt säkert en ännu större tönt.
Citera
2016-02-29, 14:03
Medlem
Observerads avatar
Varför I HELVETE blev detta ens en nyhet?!? Vi snackar 18-åringar, såhär är det väl överallt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in