Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-29, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Har han någon chans mot Hillary?
Var har han sina rötter, Polen?

Ja. Landslide.

Farfar tysk, morsan skotska.
2016-02-29, 01:09
Medlem
Hur står han sig mot Hillary i riket?
2016-02-29, 01:20
Bannlyst
Är det någon gång i världshistorien Trump kan slå Hillary så är det i år. Hon var aldrig varit så här impopulär. Till och med demokraterna är splittrade. Jag är främst intresserad av att se om den där mystiske professorn med 94% sannolikhetsvinsten för Trump faktiskt har rätt...

Sannolikheten för Trump att få den republikanska nomineringen bedöms vara runt 68% i skrivande stund.
Senast redigerad av Spacetime. 2016-02-29 kl. 01:22.
2016-02-29, 01:36
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Du tror inte att Kina redan säljer i resten av världen? Herregud, Hamstern...

Du förstår inte ekonomi. USA är en enorm marknad. Länder är desperata att kunna exportera dit. Det ger USA en hel del leverage.

Det kommer hur som helst inte att bli några tullar.

Det var inte det jag syftade på och jag antar att du vet det men agerar korkad.

Europa är Asiens största marknad så de kan klara sig utan USA så länge de kan exportera till resten av världen, detta är redan bevisat genom de japanska elektronikföretagen som säljer bäst i Europa.

Så om Trump ser till att de kinesiska företagen går back så lär de söka efter en bättre marknad vilket Trump vet om vilket är varför tullar och troligen straffskatter inte är på kartan då det inte är en effektiv metod.
2016-02-29, 01:39
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Undrar vad mexarna tjänar på den illegala droghandeln den finns ju inte med i handelsstatistiken.

Med tanke på att det är karteller och inte staten som sköter det så går det inte att säga på rak hand, eller menar du att den mexikanska regeringen som aktivt för ett krig mot kartellerna är de som säljer och exporterar drogerna?
2016-02-29, 01:43
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Kartellerna tjänar pengar. Kartellerna spenderar pengar, investerar pengar.

Både i USA och Mexiko ja men det betyder inte att Mexiko garanterat tjänar på det med tanke på att militären aktivt måste användas mot kartellerna vilket borde kosta en hel del.
2016-02-29, 01:51
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Då så. Stoppa knarhandeln. Men nej det fick man inte heller göra pga "rasism" eller nåt.... åh, Hamstern...

Och där kom halmndockan, har du inget att komma med så kan du sluta svara, det är ingen som nekar att viss procent av drogerna kommer via Mexiko men en hel del kommer även från USA (de största amfetamin labben hittade man i de stater som har alkoholförbud/kraftig begränsning), Kanada och Europa.

Den enda som skyller på rasism är du men det är inget nytt då du inte ens klarar av att argumentera emot när man lyfter fram svarta grupperingar som klassas som hate groups utan det enda svaret du kommer med är "rymd clowner"

Nej, även om Trump bygger muren så kommer det inte att kunna stoppa all smuggling som sker över den mexikanska gränsen då det skulle kräva att man magiskt trollar bort all korruption och möjligheter för mutor osv.
2016-02-29, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Har jag sagt det?

Det enda jag säger är att USA inte är den enda stora marknaden.

Jaså är det därför de asiatiska företagen tjänar mer på den europeiska marknaden?

Om du tror att Mexiko ens kommer riskera att handelsavtalet med USA rivs upp för en mur på ynka 10 miljarder så är du galen.
Mexikos president hade gett USAs President ett rimjob inför live-TV plus byggt 10 murar hellre en att riskera att hamn utanför NAFTA.

Och jo USA är den enda stora importmarknaden, USA importerar ungefär fyra gånger mer en hela EU tillsammans.

75% av Mexikos export går till USA.

Trump kommer bygga en mur och Mexiko kommer betala för den, det är allt du behöver veta tillsvidare.
2016-02-29, 06:16
Medlem
Cruz på CNN (om Trump): "han har beskrivit Hillary Clinton som en av de bästa utrikesministrarna någonsin".

Så där ja. Nu kanske fanboysen kan sluta upp med sina vansinnesattacker på Hillary när till och med Donald Trump har erkänt hennes kompetens.

http://edition.cnn.com/2016/02/28/politics/ted-cruz-trump-will-lose-to-hillary-clinton/index.html
2016-02-29, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Cruz på CNN (om Trump): "han har beskrivit Hillary Clinton som en av de bästa utrikesministrarna någonsin".

Så där ja. Nu kanske fanboysen kan sluta upp med sina vansinnesattacker på Hillary när till och med Donald Trump har erkänt hennes kompetens.

http://edition.cnn.com/2016/02/28/politics/ted-cruz-trump-will-lose-to-hillary-clinton/index.html

Han pratade mycket om olika politiker och donerade massa pengar till både demokrater och republikaner innan han kandiderade till presidentposten.
Gäller ju att ligga på rätt sida med dem som affärsman! Trump tjänade enormt mycket på att vara på god fot med vissa politiker, så ja klart han säger saker för att få dem på sin goda sida. Han gick ju ut och sa att de var hans skyldighet som affärsman att göra det för sitt företag och sin familj. Så skulle tippa att det uttalande var för det endamålet i slutändan
2016-02-29, 09:57
Medlem
Arbetarbroders avatar
Jag är inte speciellt insatt i amerikansk politik, inte mer än genomsnittet åtminstone.

De som är med i Republikanernas kandidater är efter att Jeb Bush lyssnade på sin mamma och lämnade valkampanjen för ca en vecka sedan följande:

Donald Trump (33.2% av rösterna)
Ted Cruz (20.3% av rösterna)
John Kasich (9.3% av rösterna)
Marco Rubio (16.7% av rösterna)
Ben Carsson (7.5% av rösterna)

Källa: Real Clear Politics

Att Donald Trump ses som en slags... Mr. Trump är kontroversiell kanske man kan säga, även inom Republikanerna då han inte har politisk erfarenhet sen tidigare (dvs han är ingen politisk broiler som är fostrad av partiet, han är frispråkig och låter sig inte köpas av sionistiska multimiljonärer, eftersom han själv har $$$ så han klarar sig)

De här siffrorna som är vem som ska kandidera för Republikerna, är de medlemmar i partiet som får rösta eller fungerar det?
Om Mr. Trump är så kontroversiell och en kandidat som Republikanerna "egentligen inte vill ha" och allt man hör, hur kommer han då att klara ju mer det drar ihop sig och tex. Marco Rubio följer Jeb Bush exempel och lämnar kampanjen?

16% frigörs, och de som röstar på Rubio som Presidentkandidat borde då rimligen gå till Ted Cruz framför Donald Trump..?

Förstår ni min tankegång/frågeställning?
Har man kunnat se tendenser om vem som fått rösterna från tidigare avhopp?
Jag har antigit att Mr. Trumps för vissa opassande beteende skulle få honom bort från att bli republikernas presidentkandidat och att det skulle stå mellan Ted Cruz och Hillary Clinton i valet. Nu börjar det ändå drar ihop sig o bli mer intressant - och jag blir nyfiken på om Donald Trump har en chans och mina antaganden är helt felaktiga?

Ibland har det låtit som Mr. Trump redan flyttat in i Vita Huset.. Tex. utspelet om förbjuda inresa i Amerika för muslimer, lät nästan som det var så det var, The President has spoken, typ.
Sen hörde man mycket i början att "Donald Trump is soon out, don't take him serious" tills tonläget ändrades och Donald Trump skulle inte försvinna för man hoppades så osv.
Som sagt, så inne i den amerikanska politiken är jag inte men uppfattade så som ovan beskrivet i varjefall.

Nu pratas det om "Super Tuesday" (only in America) imorgon 1 mars. En viktig dag för presidentvalskampanjen har jag fattat, men är den det även för Donald Trump?
Kan nån enkelt förklara "Super Tuesday" vore det väldigt hyggligt av er.
2016-02-29, 10:11
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Nu pratas det om "Super Tuesday" (only in America) imorgon 1 mars. En viktig dag för presidentvalskampanjen har jag fattat, men är den det även för Donald Trump?
Kan nån enkelt förklara "Super Tuesday" vore det väldigt hyggligt av er.
Tolv stater röstar samtidigt. Trump leder i tio och kan även vinna den elfte, Arkansas, om det går bra. Cruz vinner den största staten, Texas, som är hans hemstat. Men även där kommer Trump in som god tvåa.

Trump har inte automatiskt vunnit nomineringen om det går så här bra i morgon, men det är väldigt nära.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in