Citat:
Ursprungligen postat av
JohnBlund
Nu blir jag nervös. Jag har nämligen för en vecka sedan beställt en helt ny 208 från fabrik och vill inte uppleva något sådant (den har ännu inte kommit till mig). Dock har jag läst i forum om att det är ganska lätt att uppdatera mjukvaran till systemet på egen hand med ett USB-minne. Kanske kan vara något att fundera på?
Sen undrar jag, du som har denna bil, hur är ljudsystemet i bilen? Är det något som duger? Får man någon bas i ljudet? Jag provkörde ju självklart bilen innan jag beställde en, men tänkte inte på att testa ljudet/musik.
Jag har inte den nya 208an med facelift utan den är från 2014.
Ljudet är inte något att hurra över.
Som med dom flesta standardljud så får du nog lägga in eget ljud för det ska bli bra men då försvinner garantin på bilen.
Angående bluetooth lagget så nämnde jag detta när bilen skull in på sin årliga service och dom uppdaterade programvaran men lagget är fortfarande kvar.
ringde peugeot och frågade varför ljudet har delay på en splitter ny bil och får till svar att bluetooth funktionen ändå bara är till för musik och inte att kolla på youtube eller filmer från läsplattan och att ljudet inte är i sync uppfattade jag inte att dom tyckte var ett nämnvärt problem.
Skitdåligt.
Ps ett tips.
Kolla direkt när du får bilen på plats med säljaren så ljudet inte laggar över bluetooth.
säg att du vill få det åtgärdat direkt annars tar du inte med dig en knasig bil.
Felet jag gjorde var att jag inte anmälde felet direkt och nu verkar dom inte bry sig efter 1år.