2016-02-28, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Återigen. OM det vore någon pro så skulle denna ha gjort allt för att dölja det. T.ex. använt ett osannolikt vapen, dödat bägge paret Palme istället för bara Palme. Ja, allt för att skapa förvirring. Så det där blir lätt ett tankefel. Tänk: OM jag är pro, hur döljer jag det då bäst? Vad som avslöjar om det var ett pro blir istället flyktvägen. Där har vi svaret.

Min känsla är att du krånglar till det för mycket, men det är ju tyvärr ingen som vet med säkerhet...
Citera
2016-02-28, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arkeangeln
Lars larssons bok om skandimannen var bra. Mycket olika vittnesmål tas upp detaljerat. Oavsett vad man tror är det märkligt att han har sett LJ. Det berättar han innan man visste någonting om att LJ var vittne. 23.19 går han ut och sedan är hans vittnesmål precis som om han vore gärningsmannen...fast ändå inte...

Men om jag vore palmes mördare...hade man inte efterlämnat ett erkännande efter sitt självmord? Tänker även på CP och VG och CA då...att man hade plitat ner något för att aldrig bli bortglömd?

Jag fattar inte riktigt. SE hävdar väl att han såg en man kika fram vid barackerna , det är då han beskriver Lars (lite för detaljerat). Men första gången som han nämner "vittnet lars" är väl i förhöret 25 april. Då är ju Lars känd. Dessutom så tar väl poliserna som möter Lars på David bagares gata med honom tillbaka till mordplatsen , och om SE står där så kan han se honom då. Missförstår jag nåt ?
Du pratar självmord , SE begick han självmord ? annars är det väl bara CA som gjort det , och Perä om man vill blanda in honom.
Citera
2016-02-28, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Återigen. OM det vore någon pro så skulle denna ha gjort allt för att dölja det. T.ex. använt ett osannolikt vapen, dödat bägge paret Palme istället för bara Palme.

Vad är ett pro? Terrorister och underrättelstjänster använder de metoder de kan och där finns en enorm variation. De är pro.

Eller är det så att din uppfattning av pro är något som bara existerar i fiktionens värld?

Ser man till hur mordet genomfördes så måste man säga att det är lungt, iskallt och effektivt genomfört långt från vad en vettvilling gör eller när det gäller ett hatbrott. GM exponerar sig minimalt och försvinner utan spår.
Citera
2016-02-28, 19:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skarpsint
OJ!!! Leif GW försäger sig i tv. Den absolut sista meningen han säger, innan reportern avslutar, i det här klippet: http://www.svt.se/nyheter/inrikes/gw-leta-efter-palmemordaren-bland-polis-och-militar

Detta är ju mycket anmärkningsvärt. Någon annan som uppmärksammat?

Äntligen någon som gör skäl för sitt nick här på forumet. Du gjorde en bra iakttagelse där, på hans tonfall låter det verkligen mer som "jag vet att det är så och jag vet också vem det är" än att han bara skulle vara övertygad.

Om fallet inte får sin lösning inom GW:s livstid hoppas jag verkligen att han lämnar efter sig memoarer där han berättar allt han vet respektive med säkerhet tror sig veta. Det känns som att han just nu bara kan säga en liten bråkdel av vad han egentligen skulle vilja säga.
Citera
2016-02-28, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mb20guy
Perfekt. SÄPO chef nåt år efter mordet bekräftar alltså mer eller mindre att dessa oreglerade spaningsgrupperingar existerade. Matnyttigt i sammanhanget. Tack!

Jo alla vet men vet inte ändå specifikt. I 30 år mörkas det att WT-observationerna hade en verklig bakgrund och när det uppdagas är det helt oskyldigt.... he he.
En offentlig lögn som många haft kunskap om.
Citera
2016-02-28, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Jag fattar inte riktigt. SE hävdar väl att han såg en man kika fram vid barackerna , det är då han beskriver Lars (lite för detaljerat). Men första gången som han nämner "vittnet lars" är väl i förhöret 25 april. Då är ju Lars känd. Dessutom så tar väl poliserna som möter Lars på David bagares gata med honom tillbaka till mordplatsen , och om SE står där så kan han se honom då. Missförstår jag nåt ?
Du pratar självmord , SE begick han självmord ? annars är det väl bara CA som gjort det , och Perä om man vill blanda in honom.

Han visste exakt var han stått men det anser man inte vara möjligt att kunna se. SE begick självmord. Han återvänder ju även till Skandia. Han pratade inte med väktarna när han stämplade ut. Att han ljuger om det mesta han varit med om är uppenbart men inte det om LJ. Så enligt lars så har han återvänt till brottsplatsen och försökt ändra på mördarens signalement eftersom det var en beskrivning av honom. Sedan har han dagen efter läst på om alla andra vittnesmål och sett bilder på inblandade...dock inte LJ.
Citera
2016-02-28, 20:06
Medlem
Mannocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkeangeln
Han visste exakt var han stått men det anser man inte vara möjligt att kunna se. SE begick självmord. Han återvänder ju även till Skandia. Han pratade inte med väktarna när han stämplade ut. Att han ljuger om det mesta han varit med om är uppenbart men inte det om LJ. Så enligt lars så har han återvänt till brottsplatsen och försökt ändra på mördarens signalement eftersom det var en beskrivning av honom. Sedan har han dagen efter läst på om alla andra vittnesmål och sett bilder på inblandade...dock inte LJ.

Skandiamannens kroppsbyggnad stämmer inte överens med GM:s kroppsbyggnad.
Citera
2016-02-28, 20:06
Medlem
B0B0-emulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mb20guy
Oavsett så måste väl PU nu om någonsin gräva i detta? Detta är ju sanslöst suspekt.
Men PUs spaningschef, Dag Andersson, var själv aktiv under denna natt med ett hemlighetsfullt uppdrag i en polisbil numrerad 1160. Kanske är det så illa att konspiratörerna hela tiden också haft full kontroll över utredningen?
Citera
2016-02-28, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mannock
Skandiamannens kroppsbyggnad stämmer inte överens med GM:s kroppsbyggnad.

I boken påstår lars detta. Han har sammanställt allas vittnesmål och fått fram ett bra "snitt" och det stämmer faktiskt. Han har varit noga med att ange hu alla sett och beskrivit allting under flera olika förhör.
Senast redigerad av arkeangeln 2016-02-28 kl. 20:27.
Citera
2016-02-28, 20:21
Medlem
Kontokurts avatar
Finns det någon sammanställning på alla de som säger sig ha varit på platsen för mordet men aldrig hörts av polis?
Nu dyker Janne ”Flash” Nilsson upp i aftonblaskan och säger sig ha befunnit sig på mordplatsen minutrarna efter skotten.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22347826.ab

Hittar folk på eller var polisen såpass inkompetenta att man struntade i vittnesmål?
Citera
2016-02-28, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mannock
Good point. Samma sak tycker jag gäller för de som vurmar för Skandiamannen som GM.
Fast Skandiamannen fnns ju bevisligen på platsen springandes efter GM flyktväg. Jag håller med dig om att det ändå är svårförklareligt
Citera
2016-02-28, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
Fast Skandiamannen fnns ju bevisligen på platsen springandes efter GM flyktväg. Jag håller med dig om att det ändå är svårförklareligt

Nej han påstår att han ska springa efter poliserna för att lisbeth hade sagt att gm hade mörkblå jacka. Men ingen har sett honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in