Citat:
Ursprungligen postat av
DAGGER[X]
Ärligt talat så har västmedia sjunkit som en sten i mina ögon ända sedan millennieskiftet.
Jag tycker också att journalistiken generellt sett tappat i kvalitet de senaste decennierna, men jag misstänker att vi har olika anledningar till den åsikten.
Citat:
Ursprungligen postat av
DAGGER[X]
- Krigstrummorna inför Irak-kriget där alla tidningar i USA gick med på att blåljuga, många svenska tidningar gick glatt med i lögn-paraden.
Men där vilseleddes opinionen av sin egen regering, som till slut fick krypa till korset och erkänna sitt misstag. Men visst kunde medierna gjort sitt jobb bättre.
Citat:
Ursprungligen postat av
DAGGER[X]
- Lögnfesten som omgärdat introduktionen av mångkultur.
Handlar väl snarare mer om ideologi, vilja att vara solidarisk/antirasistisk samt en dos naivitet snarare än rena lögner. Eller vilka lögner är det du tänker på?
Citat:
Ursprungligen postat av
DAGGER[X]
- Den fullständigt vansinniga hyllningskören till bombningen av Gaddafi..
Även här en fråga om ideologi och åsikter.
Citat:
Ursprungligen postat av
DAGGER[X]
- Lovsångerna för Muslimska Brödraskapets maktövertagande i Egypten, "nu blir det demokratiiiii!"
Jag minns inget lovsjungande faktiskt, vilka medier var det som rapporterade positivt om MBS vinst i valet?
Citat:
Ursprungligen postat av
DAGGER[X]
- Slappa inställningen till Saudiska, Turkiska och USA baserade rebellgrupper i Syrien, "moderate rebels"

Samma som i fallet Gaddafi, MSM tar generellt ställning mot en diktator som med närmast okontrollerat våld gör allt för att behålla makten. Men på senare år är det ju IS som tar det mesta mediefokuset.
Citat:
Ursprungligen postat av
DAGGER[X]
Jag är ingen Ryssrunkare men Putins medier ser bättre och bättre ut i jämförelse för varje år.
Ja med tanke på hur lågt Putins medier sjunkit så kan de väl bara bli bättre härifrån. Svårt att lyckas bli sämre i alla fall.
Hur som helst så är dina exempel från västlig media fortfarande inte i närheten av det vi ser om och om igen från ryskt håll, det går inte ens att jämföra. Ibland tror man att ryska medier är en enda stor trollverksamhet med tanke på hur uppenbart förfalskat det är från och till.