2016-02-26, 20:00
Medlem
dstructs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
"no pension" står det i den länk du postade.

Du orkar bara läsa rubriken och erkänner det. Hur som helst var det jag skrev om välfärden egentligen ganska irrelevant då tråden egentligen handlar om illusionen av demokrati.

Citat:
Jag såg titeln på den videon. Tappade intresset direkt.

Bra argumentation..

Citat:
Både Trump och Bernie Sanders är med och det går mycket bra respektive ganska bra för dem. Det krossar hela din tes fullständigt.

Hur då? Vem som vinner hela valet i slutet är ju det som räknas.

Titta 2:30 in i detta klipp och lyssna till slutet igen: https://www.youtube.com/watch?v=jinjRYNuVyo
Citera
2016-02-26, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dstruct
Du orkar bara läsa rubriken och erkänner det. Hur som helst var det jag skrev om välfärden egentligen ganska irrelevant då tråden egentligen handlar om illusionen av demokrati.

Bra argumentation..

Titta 2:30 in i detta klipp och lyssna till slutet igen: https://www.youtube.com/watch?v=jinjRYNuVyo

Varför ska jag lyssna på slutet på det där?

Blir Trump nominerad så vinner han. Så stort att inget valfusk stoppar honom.

Du snackar strunt. Du förstår, partietablissemanget har redan satsat allt de har mot Trump. De har misslyckats. Tyvärr, grabben, dina spännande youtube-videor dög inte. Inte den här gången.
Citera
2016-02-26, 21:59
Medlem
Tigertankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missmone
Bernie Sanders är ju jude så betvivlar starkt att han inte skulle vara Zionist.
Fan jag tänkte väl att han verkade för bra för att vara sann
Citera
2016-02-26, 22:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av missmone
Bernie Sanders är ju jude så betvivlar starkt att han inte skulle vara Zionist.
Sanders är den mest israelkritiska kandidaten och just för att han är jude är det svårt att angripa honom för det. Han är inte mot Israel som stat, men kritisk mot dess ockupationspolitik.
Citera
2016-02-26, 23:07
Medlem
Citat:
För er som är insatta, finns det några politiker/partier i valet som inte stödjer denna ideologi, som har en chans att vinna? Som vill ta tillbaka kontrollerna över bankerna/medierna och mer gå tillbaks till rötterna "the founding fathers". Vet att Ron Paul var annorlunda. Tror ni att det gör någon skillnad om Trump, Sanders eller Hillary vinner? Tror de tillhör samma gäng. Har hört att Hillary och Sanders uttala sig väldigt negativt om bankerna och Wall Street men undrar om det bara är ett spel..

Det bästa om du frågar mig personligen för USA och för våran värld i stort sett
skulle vara om Donald Trump vinner, nästan alla som är med i presidentvalen är
marionetter till zionisterna, allt de säger innan de ska bli presidenter är också
bullshit, de säger saker folket vill höra för o vinna till sig röster, men när de kommer till kritan
så går det inte som folket tänkt sig och allt är bara ett spel för massorna
och ett sätt att förföra dom.

Hur många gånger sa inte Obama t.ex. att han ska få hem de amerikanska styrkorna ifrån Afghanistan stänga ner Guanatamo Bay och mycket mycket mer som han tills idag inte gjort?

För pengar styr världen , och den som styr pengar kan vi kalla hyresvärden.
De som är med i presidentvalen är sponsrade utav judiska zionister och de har alla pengar, de krävs pengar för att promota dessa personer som ska tänka sig bli presidenter, och vinner någon av dessa personer så kan är det mycket på grund av zionisternas pengar, därför måste de leva upp till deras agenda i deras politik, saken med Donald Trump är att han själv sponsrat sig själv och ingen annan som sedan kan kontrollera honom eftersom han vunnit på grund av deras pengar.

Jag hoppas Donald Trump vinner, han är mycket emot att USA skapar krig, lägga sig i andra länders business, störtar regimer och allting som har med deras utrikes politik att göra, samt att de skapat destabilisering utav våran värld, han vill dessutom komma Putin närmare vilket är helt rätt varför ska den nuvarande regeringen i USA vara fientlig mot en stormakt som Ryssland och se dom som ett hot när Putin inte alls ser dom som ett hot och förstår inte varför USA gör det.

Olyckligtvis så har zionisterna riktigt mycket makt som är svår att vinna över, kan tänka mig att de sker mycket valfusk om Donald Trump nu skulle vinna, eller att han kanske skulle bli mördad så som JFK blev för han inte går efter deras agenda, vi får se.
Senast redigerad av Maffianos 2016-02-26 kl. 23:10.
Citera
2016-02-26, 23:18
Medlem
Citat:

Bra argumentation..

Såg precis din video på brother nathanael, måste säga att jag tittat på många utav hans videos, han va jude som konverterade till kristendom och mycket han säger är sant fick en annan bild utav Trump nu och mycket som vår broder säger är sant.. Jag vet inte hur jag ska uppfatta allt det här, man vet inte heller om Donald Trump kommer fucka oss ännu mer men får oss och tro att han kommer som en frälsare i hemska tider som nu och ska rädda USA och världen krossa ISIS etc.. som han säger..
Citera
2016-02-28, 06:19
Medlem
dstructs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Sanders är den mest israelkritiska kandidaten och just för att han är jude är det svårt att angripa honom för det. Han är inte mot Israel som stat, men kritisk mot dess ockupationspolitik.

Efter att ha gjort lite undersökningar så håller jag med om att Sanders verkar vara en av de vettigaste personerna bortsett från Rand Paul av de jag vet något om. Dock så vet man från historien att det politikerna säger sig stå för inte alltid blir vad de gör när de får makten. Tror heller inte han har en chans att vinna då han blivit utpekad som kommunist och amerikanerna gillar att rösta på personer med karisma.
Citera
2016-02-28, 06:39
Medlem
dstructs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maffianos
Olyckligtvis så har zionisterna riktigt mycket makt som är svår att vinna över, kan tänka mig att de sker mycket valfusk om Donald Trump nu skulle vinna, eller att han kanske skulle bli mördad så som JFK blev för han inte går efter deras agenda, vi får se.

Även om Trump inte är en rotschild zionist vilket jag tror att han är, och något du också blev mer tveksam över i ditt andra inlägg.. Tycker jag ändå att det är förvånande att en sådan idiot kan vara så populär. Han är Robin Hoods motsats som fötts in i rikedom och tycker att rika ska bli rikare och de fattiga fattigare. Krigsgalning som förmodligen skulle kunna döda barn om han kunde tjäna några extra hackor.

Tror också att om eliten inte gillar någon så hyr man via säkerhetstjänsten några fattiga utslagna marockaner/afghaner/homosexuella med psykiska problem, hjärntvättar dem att mörda politikern och skyller det sedan på terrorism. Behöver sällan gå så långt då man via media kan styra vad folk ska tycka.
Senast redigerad av dstruct 2016-02-28 kl. 06:41.
Citera
2016-02-28, 13:41
Medlem
Citat:
För er som är insatta, finns det några politiker/partier i valet som inte stödjer denna ideologi, som har en chans att vinna? Som vill ta tillbaka kontrollerna över bankerna/medierna och mer gå tillbaks till rötterna "the founding fathers". Vet att Ron Paul var annorlunda. Tror ni att det gör någon skillnad om Trump, Sanders eller Hillary vinner? Tror de tillhör samma gäng. Har hört att Hillary och Sanders uttala sig väldigt negativt om bankerna och Wall Street men undrar om det bara är ett spel..
Sionism är en ideologi som förespråkar en judisk stat i Palestina. Så nej, det finns ingen kandidat som är emot denna ideologi, alla stödjer Israels rätt att existera som en judisk stat.

Men med tanke på att du inte ens nämner Israel utan skriver om banker och media så antar jag att du använder "zionist" som ett slags kodord för "jude". Bättre att skriva vad man menar kan jag tycka.
Citera
2016-02-28, 15:16
Medlem
dstructs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cumbersnatch
Sionism är en ideologi som förespråkar en judisk stat i Palestina. Så nej, det finns ingen kandidat som är emot denna ideologi, alla stödjer Israels rätt att existera som en judisk stat.

Men med tanke på att du inte ens nämner Israel utan skriver om banker och media så antar jag att du använder "zionist" som ett slags kodord för "jude". Bättre att skriva vad man menar kan jag tycka.

Du verkar inte tittat på de länkar jag postat i tråden.. Hänvisar till mitt inlägg i en annan tråd: https://www.flashback.org/p56494095#p56494095
Citera
2016-02-28, 15:24
Medlem
Citat:
Du verkar inte tittat på de länkar jag postat i tråden.. Hänvisar till mitt inlägg i en annan tråd: https://www.flashback.org/p56494095#p56494095
Det här är ett diskussionsforum, om det enda man gör är att skriva en rubrik och sen posta en länk så faller lite hela syftet, tycker du inte? Jag ska erkänna att jag inte ens klickar på de där länkarna då det bara är slöseri med tid eftersom det ju är till dig jag skriver, inte till de som skapat innehållet som länkas.

Eller tycker du verkligen att det är givande att debattera via Youtube-klipp som andra människor har skapat?

Bättre vore om du klarade av att föra fram ditt eget resonemang och möjligtvis använda länkar som källhänvisning om någon sådan behövs för enskilda faktauppgifter.
Citera
2016-02-28, 15:42
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen

Eller så är han bara "controlled opposition", dvs styr man båda sidor kontrollerar man allt. Man styr båda kandidater i USAs presidentval. Man styr båda sidor inom öst och västs "stormakter". Övriga i BRICS samt Japan rår man nog inte på.

I Sverige har vi de två imaginära blocken i 7K. En av mina största farhågor just nu är att SD skulle vara en del av det. Jag vågar inte tänka tanken fullt ut vad det skulle innebära om SD är en återvändsgränd kontrollerad av zionismen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in