När blev det här en runktråd om Agnetha?? Det finns flera trådar om henne redan, bl.a.:
ABBA-Agnethas rumpa - het eller småfet?
AGNETHA - vilken jävla kvinna! [Agneta Fältskog / Mod]
-------
Citat:
Ursprungligen postat av
TheNarrowMargin
Jag är fullt medveten om att alla låtar jag nämnde inte finns på ABBA Gold. Jag skrev det mer för att förtydliga att jag har hört mer än bara låtarna som finns på den plattan. Definitivt har jag hört mer än bara ABBA Gold, och hur många gånger jag har försökt att gilla detta band kan jag inte räkna till faktiskt.
Och givetvis har jag inte hört ALLT med Björn och Benny, det vore ju helt absurt att lyssna in sig på allt med något man inte gillar. Så jag får ändra lite på mitt uttalande. Jag kan väl säga som så att jag inte har HÖRT något bra komma från dessa två herrar.
Nåväl. Skönt iallafall att du respekterar min åsikt. En lugn och sansad diskussion är ju rätt trevlig så länge man accepterar att folk tycker olika. Jag bör även säga att jag ALLTID har en tanke bakom mina åsikter. Skulle det visa sig ligga faktafel eller liknande bakom så har jag inget emot att erkänna att jag har haft fel.
Då förstår jag. Det här är Flashback, man måste nästan utgå från att folk trollar i trådarna tills motsatsen är bevisad.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheNarrowMargin
Jag är INTE Metallica-fan. Jag anser dem vara ett stort föredetting-band som en gång i tiden var bra men som numera enbart lever på sitt namn. Jag gjorde bara ett fyndigt comeback-hackande på zerxezs smak när han talade nedsättande om min egen efter mina uttalanden om ABBA. Med det sagt respekterar jag även att han gillar Metallica. Det var enbart en "comeback"-kommentar.

Men jag älskar hårdrock och metal ändå. Kan dock inte direkt säga att jag har hört många hårdrock-covers på ABBA-låtar, förutom Ghosts cover på I'm A Marionette. Tyvärr gillar jag den inte dock.
Jag ber om ursäkt, jag läste fel där i kommentarerna. Jag kan tillägga att jag håller med dig om Metallica, men det hör egentligen inte hit.
Innan ABBA hittade sitt popsound var de ju förresten lite inne på (glam)rock, det är rätt kul med låtar som "Watch Out", "King Kong Song" och "Hey hey Helen" osv.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheNarrowMargin
Var tvungen att kolla upp dessa (igen) för säkerhets skull. Och såhär i efterhand får jag säga att skulden inte ENBART ska läggas på Björn och Benny. Dessa två låtar var inte heller bra nämligen.
Okej

Förresten så gick ju Agnetha och Frida med på att spela in Björn och Bennys låtar i över 10 års tid, inte kan de väl ha gjort det enbart för pengarna?
-------
Rolling Stone är en amerikansk skittidning, deras perspektiv är snävare än åsiktskorridoren i Sverige. De har jävligt svårt att hitta bra musik och kompositörer utanför de engelsktalande länderna.
Många stora internationella musiker och band gillar ABBA därför att deras musik är gedigna hantverk och de kan uppskatta bra låtskrivare och bra musik även om det faller långt utanför den genre de själva rör sig inom. Jag kan skriva en lång lista på kända artister och band som gillar ABBA, om någon är intresserad.
Edit: för att knyta an till Kurt Cobain som nämndes i tråden - han var ett fan av ABBA. Så det så.