Citat:
Ursprungligen postat av
kassiopejaIII
Fruktansvärt! Menar du att hyresvärden bara gjorde detta utan att informera dig och de andra existerande hyresgästerna? I så fall kan det hända vem som helst som bor i hyresrätt, när som helst!
Det hände mig också för 3 år sedan. Min privata värd började att hyra ut till nyanlända typ jobbiga. De började omedelbart att svina ner och störa.
Ovanför mig bodde en somalisk storfamilj som dessutom höll barnen instängda. Jag kunde inte sova ens med öronproppar. Till tidigt på morgonen körde mannen på med bullriga sexlekar med sina fruar eller satt och vrålade på scype eller höll ylande bönemöten på balkongen. Balkongen använde han också till att gapa på andra muslimer som gick förbi om att gå i moske'n.
Jag blev av med somalierna efter att ha dokumenterat deras ofog i flera år och anmälde dem till värden, sociala, polisen och överallt. Sedan gjorde jag en del annat också som inte är tillrådligt. Men jag gjorde inte allt av den arsenal av hot och trakasserier som jag själv lärtmig i Tensta. Bara lite.
Sedan flyttade jag till en lägenhet som ett av mina barn äger och bodde där i ett år. Nu har jag flyttat hem till min fina lägenhet i centrum. Värden har gjort sig av med packet han tog in tidigare. Det är nu jättefint i området, rent och lugnt.
Det bor några Eritreaner som är skötsamma och renliga och några muslimer som har jobb som chaufförer. Några kristna syrier. Inget problem med dem. Annars har mest svenskar som jag flyttat tillbaka.
Min vuxna dotter har grannar som är ett ungt skötsamt kurdiskt par som jobbar. Plötsligt var det 9 pers med skrikande barn där när familjen flyttade in. Ett satans liv hela tiden.
Nu har vi genom att klaga och anmäla till värden och soc blivit av med familjen. Det unga paret bor kvar, men de får inte mera bo med släkten i lägenheten.
Stå på sig hjälper.