2016-02-28, 11:54
Medlem
Toolmans avatar
Alla som inte sett filmen hotell paradiset borde se den. En föraning om hur förorterna kommer att se ut när välfärdssystemet har brakat samman (Rövfeldts vision). Visserligen en film om romer men det är nog ungefär samma nivå på de nyankomna.

https://www.youtube.com/watch?v=aHpYRgflzo8
Citera
2016-02-28, 12:00
Medlem
bluka94s avatar
Inget nytt under solen. Samma sak där jag bor. Bostadsföretaget har inte råd att låta lägenheterna stå tomma och vet att sossen betalar hyran i tid. Frugan och jag överväger att köpa eget och flytta. Sedan länge har vi både tvättmaskin och torktumlare i badrummet då vi vägrar nyttja gemensamma tvättstugan. Vänj dig vid det eller flytta är mitt råd.
Citera
2016-02-28, 12:01
Medlem
Tjoflos avatar
Hyr ut lägenheten svart till någon blatte. De vill ju byta ut svenska befolkningen och tycker nog det är mysigt att bo med de sina.
Citera
2016-02-28, 12:17
Medlem
Har man ett förstahandskontrakt så har man skyldigheter och även RÄTTIGHETER.

I skyldigheten innebär det förenklat att man betalar sin hyra, man städar sin lägenhet och att man inte stör sina grannar.

Om någon hyresgäst inte gör ovanstående såsom:
Spelar musik efter 22
Väsnas
Hotar andra boende
Skräpar ner
Skadegörelse
Mm...

Så är det skäl för uppsägning av hyreskontraktet om man inte skärper sig. Det handlar egentligen bara om en sak, att anmäla störningar på ett sådant sätt att det är spårbart. Att det ska vara spårbart innebär att man i efterhand kan påvisa att upprepade störningar har skett och att värden inte är förmögen att hantera olägenheter för sina boende som sköter sig. Sköter sig inte värden så kontaktar man Hyresgästföreningen.

Så nyttja Era RÄTTIGHETER och anmäl avskrädet som Ni dessvärre bor med. Anmäl, anmäl och anmäl sen ska dom ut.
Citera
2016-02-28, 12:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Livias
För lite mer än ett år sedan etablerade sig Bert Karlssons "företag" på min ort, han hyrde spahotellet Cape East av Roger Akelius och skrev kontrakt med Migrationsverket om 350 platser.

Migrationsverket sa dock upp kontraktet ganska snabbt då det bara var 20 "flyktingar" som bodde på hotellet men istället för att flytta dessa människor till Jokarjos andra lokaler - flyttades de till egna lägenheter i Akelius' hyreshus, där jag alltså bor.
Jag har svårt att förstå hur Akelius kunde hyra ut lägenheter till Migrationsverket eftersom det var Jokarjo som hade avtalet med Migrationsverket?

Cape East öppnade i höstas på nytt och det bor cirka 600 människor där, men Migrationsverket hyr fortfarande lägenheter i mitt hyreshus. Akelius har sedan en månad tillbaka sålt vidare alla hyreshus och vi hoppades på att den nya hyresvärden skulle slänga ut Migrationsverket men inget har hänt hittills.

Dessa fastigheter är byggda 2008 och har riktigt fin standard, men all trygghet i form av portkoder och kodlås till tvättstuga/bastu är bortblåst då det bor en massa "flyktingar" här som saboterar och skräpar ner.
Vi betalar i snitt 110 kr/kvadratmeter medan andra hyreshus på området har snittpriser på 90 kr/kvadratmetern (annan hyresvärd). Det är dyrt pris med tanke på hur liten staden är (9000 invånare) och hur hög arbetslösheten är (13,5%).
Vi har tagit kontakt med vår nya hyresvärd och vill få hyresreducering alternativt flytta direkt (utan tre månaders uppsägningstid)

Kul att betala 6000 kr i månaden för en liten två r.o.k medan "flyktingarna" bor gratis

Är det någon här som har koll på hur vanligt detta är? Att Migrationsverket hyr lägenheter i "vanliga" hyreshus, av privata hyresvärdar?

Fruktansvärt! Menar du att hyresvärden bara gjorde detta utan att informera dig och de andra existerande hyresgästerna? I så fall kan det hända vem som helst som bor i hyresrätt, när som helst!
Citera
2016-02-28, 12:39
Medlem
D-Vitamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toolman
Alla som inte sett filmen hotell paradiset borde se den. En föraning om hur förorterna kommer att se ut när välfärdssystemet har brakat samman (Rövfeldts vision). Visserligen en film om romer men det är nog ungefär samma nivå på de nyankomna.

https://www.youtube.com/watch?v=aHpYRgflzo8

Det är lite intressant då jag i mitt tjänsteutövande stundom kommer i kontakt med den romska kulturen på olika sätt. När jag beskriver deras framfart för vänner och bekanta, som emellanåt ställer sig skeptiska till mina anekdoter, brukar jag hänvisa till denna dokumentär för fortbildning i ämnet. När de kastat ett öga på dokumentären så brukar ifrågasättandet av mina skildringar upphöra.

För att anknyta till ämnet så hade jag kontaktat hyresvärden på ett eller annat sätt och upplyst vederbörande mina åsikter, inte så vänligt men bestämt.
Senast redigerad av D-Vitamin 2016-02-28 kl. 12:45.
Citera
2016-02-28, 13:11
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kassiopejaIII
Fruktansvärt! Menar du att hyresvärden bara gjorde detta utan att informera dig och de andra existerande hyresgästerna? I så fall kan det hända vem som helst som bor i hyresrätt, när som helst!
Det hände mig också för 3 år sedan. Min privata värd började att hyra ut till nyanlända typ jobbiga. De började omedelbart att svina ner och störa.
Ovanför mig bodde en somalisk storfamilj som dessutom höll barnen instängda. Jag kunde inte sova ens med öronproppar. Till tidigt på morgonen körde mannen på med bullriga sexlekar med sina fruar eller satt och vrålade på scype eller höll ylande bönemöten på balkongen. Balkongen använde han också till att gapa på andra muslimer som gick förbi om att gå i moske'n.
Jag blev av med somalierna efter att ha dokumenterat deras ofog i flera år och anmälde dem till värden, sociala, polisen och överallt. Sedan gjorde jag en del annat också som inte är tillrådligt. Men jag gjorde inte allt av den arsenal av hot och trakasserier som jag själv lärtmig i Tensta. Bara lite.
Sedan flyttade jag till en lägenhet som ett av mina barn äger och bodde där i ett år. Nu har jag flyttat hem till min fina lägenhet i centrum. Värden har gjort sig av med packet han tog in tidigare. Det är nu jättefint i området, rent och lugnt.
Det bor några Eritreaner som är skötsamma och renliga och några muslimer som har jobb som chaufförer. Några kristna syrier. Inget problem med dem. Annars har mest svenskar som jag flyttat tillbaka.
Min vuxna dotter har grannar som är ett ungt skötsamt kurdiskt par som jobbar. Plötsligt var det 9 pers med skrikande barn där när familjen flyttade in. Ett satans liv hela tiden.
Nu har vi genom att klaga och anmäla till värden och soc blivit av med familjen. Det unga paret bor kvar, men de får inte mera bo med släkten i lägenheten.
Stå på sig hjälper.
Citera
2016-02-28, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livias
Anticimex har varit här och sanerat, men bara i en lägenhet än så länge

Så jävla tragiskt att se hur flyktingarna förstör dessa nybyggda lägenheter, de kan inte ens rengöra spis eller fläkt utan vaktmästaren måste visa dem

Stick omgående. Ni vill inte ha kackerlackor och vägglöss i era grejor, då riskerar ni att föra dem vidare till nya boendet. Finns det kackerlackor i en lägenhet så finns det snart i hela huset, de är bra på att sprida sig och svåra att bli av med om man inte sanerar allt samtidigt.
Citera
2016-02-28, 13:36
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenisej9
Undvik dessa tips i att håna, förstöra och få de ha det obehaglig. Det kan resultera med att en idiot gör dig illa, för de flesta är rent sagt efterblivna och har tendens att ha kortstubin. De äxr inte människor helt enkelt. Undvik ögonkontakt och vifta inte med rumpan det anses som du vill ligga enligt deras uppfattning haha. Att förhandla kommer inte leda dig till någon vart. Hyresvärden har en storkund och ditt yttrande kommer knappast ha någon effekt mot summorna. Du kommer enbart skämma ut dig och inget annat. Om du vill ha tröst kom över till mig kan bjuda ut dig på en middag!

Det är naturligtvis de ansvariga man skall ta strid med, inte flyktingarna.
Citera
2016-02-28, 13:41
Medlem
hela djävla bostadssmarknade har havererat sen Röfwen, åsa o dm andra gökarna tar in flyktingar som inte har den mista lust eller är kapabla till att arbeta.
Våra ungdomar, hemlösa samt sjuka kan glömma det gamla trygga sverige.

om 10 är när 2 generationen har växt upp kommer sverige att vara Islamiserat
Citera
2016-02-28, 13:42
Medlem
Clawdices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Det är naturligtvis de ansvariga man skall ta strid med, inte flyktingarna.
Ska du gräva upp Coudenhove Kalergi ur hans grav och slå honom?
EU är likt Nordkorea en nekrokrati.
Citera
2016-02-28, 13:54
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toolman
Inga problem med vägglöss och kackerlackor än? Det brukar väl ta en stund innan de spridit sig till grannlägenheterna.

http://hallandsposten.se/nyheter/halmstad/1.4228738-larm-om-vaggloss-pa-vallas-flyktingboende
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=78&artikel=5939935
Nejmen hallå... Det är ju för att vi svenne-svenskar reser så mycket numera, på semester och så, som vi råkar få med oss ohyra hem i våra väskor...
Har jag i alla fall hört och läst, så många gånger att man förstår att då måste det ju vara sant. Eller ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in