Citat:
Ursprungligen postat av
Steff83
Tror inte ett ögonblick på dom flesta OU..Det är precis som dom två tidigare mandatperiderna. SD ökar mycket först för att det ska verka trovärdigt...för att sen stanna helt på en viss nivå..ligga still nästan, för att sen i valet "chocka", och ha nästan dubbelt så mycket, iaf minst 5% över dom flesta mätningar.
Skulle tro att man ligger på 23-25%.
Mot sommaren kommer tiggeriet och flyktingströmmar öka igen..och OU tvingas till att öka SD igen, för att stämma in i verkligheten.
Sen tror jag många inte uppger SD ännu..men sen röstar i valet.
Om jag ska ge mig på en gissning så ligger den också i det spannet. Tills vidare måste Sentio anses vara guldstandarden och deras senaste var väl 25,5%? Även om det finns anledning att tro att trenden är vikande, så är 23-25% en rimlig gissning för den som söker "sanningen".
En annan indikation kan bli SCB:s "korrigerade" partisympatiundersökning, dvs om man multiplicerar med en faktor närmre 2 än deras egna, uppenbart underskattande, 1,3. Men osäkerheten är förstås ovanligt stor, nu när M har blivit ett legitimerat SD-alternativ av SD själva.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pung
Tack,
Skriver från mobil och även om det är OT så MÅSTE jag bara få sagt att det är i helvette bra inlägg från ALLA de två senaste sidorna. Skulle jag inte skrivit från mobil hade jag räknat upp namnen. Nu vill jag inte göra det av ovilja att missa någon.
Men det är ändå med glädje jag läser att Oyto (som jag annars tycker är extremt fjantig med sin kretsloppsmigration som bygger på att rädda svenskarna genom att anpassa sig till den antivita retoriken och låtsas göra det för invandrarnas skull). Glädjande att Oyto skriver så vettigt om SD:s meningslösa fjäsk.
Mitt genmäle på ditt
beröm försvann från tråden, vilket jag tycker är lite orättvist. Låt mig därför återgälda genom att berömma dina starka inlägg kring SD:s röstminimerande krypande - trots att du är
extremt korkad i din otillräckliga analys av min helgjutna form av nationalism, som faktiskt syftar till väsentligheterna. Då är mina 10 000 kretsloppsmigranter i politiskt samförstånd och närtid fler än dina 100 tvångsrepatrierade i en polariserad,
möjlig framtid.
Och jag har som sagt skrivit vettigt om SD:s kontraproduktiva anpasslighet så länge att det inte bör förvåna den som hängt med. Ett nyare inlägg som kan passa i sammanhanget bedömdes om OT i mediakrigstråden, men bör väl rymmas i den pågående "haverikommissionen" här:
Citat:
SD:s politiska osynlighet är kamouflagets självpåtagna konturlöshet. Och kamouflaget är inte tigerns utan fältharens.
Felet med SD är inte att de är populister (se populus-demos-folk-nation) i opportun harmoni med tidsandan i Europa och USA, utan tvärtom att hela deras strategi har varit att få genomslag för sin politik genom att söka rumsrenhet efter spelregler de själva inte påverkar. Istället för att nu snällt ge ifrån sig tolkningsföreträdet till SD, så tar etablerade partier och media över det de behöver - och skriver om historien. Samma plattformar som förut hävdade att rapporter om mångkulturens avigsidor var lögnaktig propaganda, dikterar nu att det är konspirationstänkande att mångkulturens avigsidor inte alltid lyfts fram. Alternativt inte existerade förrän helt nyligen. Att Husbybadet inte fanns, förrän Eriksdalsbadet synliggjordes av Köln.
Vad ska den osynliga, stumma fältharen göra åt saken, annat än att rycka nervöst på nosen? Tigern hade rutit om skuld och ansvar, hade inte skämts för sin rättmätiga vrede å ett sviket folks vägnar. Tigern hade inte filat av sig klorna genom att ta avstånd från alternativmedia, utan hade haft temperament att försvara sig mot de ständiga angreppen. Vilket också hade gett tolkningsföreträdet och rumsrenheten när kalibreringen till verkligheten ändå måste komma.
Och för alla SD-lojalister som tolkar kritik och avståndstagande som förräderi, så gäller detta: Lika lite som det visat sig omöjligt för M att ompositionera sig, så är det för SD. Precis som för M är också svikande opinionssiffror en signal som kan uppmuntra till förändring till det bättre i SD.
Om SD torgför skitpolitik så bör de svikas. Bättre att uppmuntra ett M som rör sig i rätt riktning än ett SD som rör sig åt fel håll.