2016-02-28, 00:13
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
1. Hovrättsdomen utgår från TR-domen och anser att motivet är sexuellt.
2. Sexuellt motiv faller tillbaka på Långströms förklaring per definition.
3. Långströms förklaring per definition är sexuell sadism.
4. Xenia upprepar sig in absurdum.
2. Hovrätten hörde Långströms förklaring och avvisade den.
4. Det är du som upprepar dig utan att tillföra något.
2016-02-28, 00:14
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decipi
Hur tror du han fått upp henne där då? Inte superlätt?
Med fria händer och fötter? Inte superlätt är bara förnamnet.
2016-02-28, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Med fria händer och fötter? Inte superlätt är bara förnamnet.

varför skulle han inte kunnat handklovat henne där inne menar du då?
2016-02-28, 00:19
Medlem
develis avatar
Citat:
2. Hovrätten hörde Långströms förklaring och avvisade den.
4. Det är du som upprepar dig utan att tillföra något.
Jag har motivet helt klart för mig.
Slappna nu av och bry dig inte om min och andras åsikt:

Nerijus Bilevicius har utfört en vidrig sexualsadistisk handling mot Lisa.
2016-02-28, 00:19
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Därför att hon saknade skador på handlederna. Den här gången snurrade bara rakkniven.
2016-02-28, 00:24
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Det säger inte emot det jag sa. Det är fortfarande kvasipsykologiska analyser som gör NB till psykopat, och de kan inte användas mot honom. Man kan inte göra psykologiska analyser genom en skärm.

Nej det kan man inte. Jag tycker inte heller att man ska använda förmenta karaktärsanalyser av honom som positiv bevisning för hans skuld när vi har så lite att gå på. Det blir lätt cirkelresonemang också: Han mördade, alltså är han en våldsam, sjuk mördare.

Jag nöjer mig med att konstatera att bevisningen i det här fallet räcker mer än väl för att fälla honom för mord. Man behöver inte addera någon psykoanalys. Det viktigaste att slå fast är dock att psykoanalys än mindre kan användas som argument mot den tekniska bevisningen.
2016-02-28, 00:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag tror inte ens man behöver fundera i termer som att vara bunden. Att det måste finnas tecken på kamp eller avvärjningsskador är i samma nisch som " sexualsadister inte plågar medvetslösa eller döda" eller varför inte att "rättsläkaren säger att hon dog inom 20 sek." som temat var dess innan.
2016-02-28, 00:29
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Nej det kan man inte. Jag tycker inte heller att man ska använda förmenta karaktärsanalyser av honom som positiv bevisning för hans skuld när vi har så lite att gå på. Det blir lätt cirkelresonemang också: Han mördade, alltså är han en våldsam, sjuk mördare.

Jag nöjer mig med att konstatera att bevisningen i det här fallet räcker mer än väl för att fälla honom för mord. Man behöver inte addera någon psykoanalys. Det viktigaste att slå fast är dock att psykoanalys än mindre kan användas som argument mot den tekniska bevisningen.
Bra, då lägger vi pyskoanalysen åt sidan. Vad i den tekniska bevisningen visar att han mördade, och inte enbart begick brott mot griftesfriden?
2016-02-28, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag tror inte ens man behöver fundera i termer som att vara bunden. Att det måste finnas tecken på kamp eller avvärjningsskador är i samma nisch som " sexualsadister inte plågar medvetslösa eller döda" eller varför inte att "rättsläkaren säger att hon dog inom 20 sek." som temat var dess innan.

Men på ngt vis fick han ju upp henne i röret.
Då är det väl rimligt o anta att hon kan varit bunden på ngt vis o därmed "satt ur spel"?
2016-02-28, 00:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Då är det väl rimligt o anta att hon kan varit bunden på ngt vis o därmed "satt ur spel"?
Vad jag menar är att vi inte vet ett dugg vad som hände därinne och som jag skrivit tidigare finns det flertal varianter som gör att avvärjningsskador inte ses.

Arrrangerat snöre som är sträckt men hon är ännu inte hängd och sitter över henne och låser armarna?
Hotad med kniv att ställa sig i en viss position?
Tillfälligt strypt likt strypsex - hypoxi, omtöcknad och lär inte kämpa?
Vaknar innan hon dras eller lyfts upp och allt fokus är att få bort snaran för att få luft?
Jackan neddragen så att armarna är låsta?

Vi vet inte - men just förloppet är väldigt vanskligt att påstå hur det minsann gått till. Precis likt tidsspegeln innan hon blir medvetslös. Hon har oavsett inga skador som indikerar bidning - sen om tejp märks så tydligt när det är framskriden förruttnelse vete tusan (tejp han skurit bort sen för att få in henne i skåpet) - jag har inte en susning.
Senast redigerad av develi 2016-02-28 kl. 00:40.
2016-02-28, 00:43
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Eller om han tog ned henne efter någon annan hängt upp henne, eller om han dödat henne och sedan tog ned henne för att det initialt skulle se ut som självmord men att han ångrade sig och gömde henne?
2016-02-28, 00:45
Medlem
Citat:

Hon "snarades" nog tidigt till lätt medvetslöshet. Hon hade sitt eget blod under nio naglar, antagligen för att försöka bli av med repet runt halsen.

Sedan hängdes hon upp och tejpades med 3 m silvertejp. Vartefter könen blottades.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in