2016-02-27, 23:50
Medlem
Develi:

Man får ju anta helt enkelt att runt 18.30 får han på ngt vis med henne in i ladan.
En timme senare är han hemma o skypar.
Han kan alltså "lekt" med henne med lätthet 20-30 minuter, eller?
Förhoppningen är ju att det gick fort så Lisa slapp plågas .
Men känns ju nästan mer troligt att han "pinat" henne och skrämt henne så mkt som möjligt ?

Kan det vara tal om en Rader-hängning dvs att hon fått nudda golvet med tåspetsarna osv ?
Eller hur långt upp ska hon ha hängt?
2016-02-27, 23:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Med tanke på hur du ser på gärningen så följer också det betraktelsesättet dvs diskussionen blir meningslös. Never ending story.
Jag håller med dig. Fullständigt meningslöst med tanke på vad som skrivs i media som inte kan suddas bort och samma sak med vad som framkommer via FUP, TR och HovR.
Det är enbart en trådsanning förstår du av ett fåtal.

Det är på samma argumentationsnivå som att säga att DNA-bevisningen är minimal.
2016-02-27, 23:53
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Detta är redan redogjort och inciterat.

Både TR och HovR anser det är sexuellt motiv på bas av Långströms uttalande som fortsättningsvis då berättar om vad det handlar om utifrån vetenskap vid liknande mord där detta ses:
Sexuell sadism.

Nej - det är det är alla jag talat med IRL som anser detta och de jag citerade var de som specifikt kommenterat.
Har du redan glömt vad hovrätten skrev: "Hovrätten pekar särskilt på att Nerijus Bilevicius utan annat än ett sexuellt motiv helt oprovocerat har överfallit en fysiskt underlägsen, 17-årig flicka". Den av mig fetade delen betyder att det inte fanns något annat motiv, varken rån, hämnd, svartsjuka, sadism eller annat.
2016-02-27, 23:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decipi
Develi:

Man får ju anta helt enkelt att runt 18.30 får han på ngt vis med henne in i ladan.
En timme senare är han hemma o skypar.
Han kan alltså "lekt" med henne med lätthet 20-30 minuter, eller?
Förhoppningen är ju att det gick fort så Lisa slapp plågas .
Men känns ju nästan mer troligt att han "pinat" henne och skrämt henne så mkt som möjligt ?
Kan det vara tal om en Rader-hängning dvs att hon fått nudda golvet med tåspetsarna osv ?
Eller hur långt upp ska hon ha hängt?
Som jag skrivit innan så är varenda sekund som en eon för henne så det spelar ingen roll gällande lidande.

Jag vill tro - och tror - att han inte var så väldigt avancerad gällande sin förbannade jävla äckliga uppenbara sexualsadism så att hon dog väldigt fort.
2016-02-28, 00:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Har du redan glömt vad hovrätten skrev: "Hovrätten pekar särskilt på att Nerijus Bilevicius utan annat än ett sexuellt motiv helt oprovocerat har överfallit en fysiskt underlägsen, 17-årig flicka". Den av mig fetade delen betyder att det inte fanns något annat motiv, varken rån, hämnd, svartsjuka, sadism eller annat.
Nej - och jag har korrigerat dig också för du läser som fan läser bibeln - dvs baklänges.

Inom sexuellt motiv befinner sig nämligen sexuell sadism - likaväl som allt annat på den sexuella fronten.
2016-02-28, 00:05
Medlem
Citat:
Som jag skrivit innan så är varenda sekund som en eon för henne så det spelar ingen roll gällande lidande.

Jag vill tro - och tror - att han inte var så väldigt avancerad gällande sin förbannade jävla äckliga uppenbara sexualsadism så att hon dog väldigt fort.

Var det i detta röret han hängde henne ?

https://www.google.se/search?q=r%C3%B6ret+i+taket+lisa+holm&biw=1366&bih =667&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiO1_b_hp nLAhWKNJoKHdwXA2EQ_AUIBigB#imgrc=ir8P-aIKnEu6BM%3A
2016-02-28, 00:06
Medlem
develis avatar
Citat:
https://www.google.se/search?q=r%C3%B6ret+i+taket+lisa+holm&biw=1366&bih =667&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiO1_b_hp nLAhWKNJoKHdwXA2EQ_AUIBigB#imgrc=ir8P-aIKnEu6BM%3A
Ja - vad tänker du på?
2016-02-28, 00:07
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Nej - och jag har korrigerat dig också för du läser som fan läser bibeln - dvs baklänges.

Inom sexuellt motiv befinner sig nämligen sexuell sadism - likaväl som allt annat på den sexuella fronten.
Men hovrätten säger inte att det är sexuell sadism, eller annat på den sexuella fronten. Brottet hade sexuellt motiv, det är allt, och jag håller med om det, men inte brottsrubriceringen.
2016-02-28, 00:08
Medlem
Citat:

Nästa bild

https://www.google.se/search?q=r%C3%B6ret+i+taket+lisa+holm&biw=1366&bih =667&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiO1_b_hp nLAhWKNJoKHdwXA2EQ_AUIBigB#imgrc=MkBuZvfElV4_vM%3A
2016-02-28, 00:09
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:

Nej, det var i de rören han borde ha hängt henne om han gjorde det. Större utrymme.
2016-02-28, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nästa bild

https://www.google.se/search?q=r%C3%B6ret+i+taket+lisa+holm&biw=1366&bih =667&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiO1_b_hp nLAhWKNJoKHdwXA2EQ_AUIBigB#imgrc=MkBuZvfElV4_vM%3A

Hur tror du han fått upp henne där då? Inte superlätt?
2016-02-28, 00:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Men hovrätten säger inte att det är sexuell sadism, eller annat på den sexuella fronten. Brottet hade sexuellt motiv, det är allt, och jag håller med om det, men inte brottsrubriceringen.
1. Hovrättsdomen utgår från TR-domen och anser att motivet är sexuellt.
2. Sexuellt motiv faller tillbaka på Långströms förklaring per definition.
3. Långströms förklaring per definition är sexuell sadism.
4. Xenia upprepar sig in absurdum.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in