Citat:
Ursprungligen postat av
GoogleSEO
Nerijus Bilevicius har inte fått någon diagnos som sexuell sadist. Men däremot är han dömd i ett mord med detaljer starkt påminnande om det som driver en sexualsadistisk mördare.
Ett mord har oftast en given orsak, vilka orsaker ser du här om vi utgår från att Nerijus är den skyldige mördaren.
Varför har han mördat anser du?
Ser du några rimligare orsaker till mordet?
Ser du inte en möjlig successiv nedgradering av objektets levnadsmöjligheter?
Och att ett sådant scenario kan vara drivmotivet i handlingen?
Bra du skriver om detta - och nåt som jag tänkt nämna men glömmer ideligen. Denna parafili är med som diagnos och de kan därmed inte peka rätt ut och påstå detta i text som är mer juridisk än denna tråd. Rätten eller sakkunnig kan givetvis inte peka och påstå rätt ut att han ÄR sexualsadist.
Han behöver till farbror Doktorn och uppfylla kriterier (DSM). Det samma gäller nekrofili.
Men som du säger är det starkt påminnande, extremt starka indikationer om sexualsadism utifrån hur själva mordet ser ut - vilket Långström tar upp som sexuellt motiv och ingenting annat.
Skulle man uttrycka sig by the book skulle ordvalet var att mordet har starkt sexualsadistiska drag, tecken på sexuell sadism, indikerar mycket starkt osv. och samma sak med psykopati (psykopatiska drag) för att ta ett annat exempel.
Men eftersom jag skiter fullständigt i detta så skriver jag ordagrant ut det hela.
Likaväl som att jag anser att han är ett äckel och ett perverst as.