Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-27, 21:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GunsAndHorses
Hans fru är riktigt tight.
Är det inte något konstigt med hennes huvud? Det är som att det är en stor böld uppe på huvudet bakom luggen.
2016-02-27, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Du förstår inte såna där saker. Det där är inte "statistik" på det sättet. Kan du räkna till 100? Knappast. För om du hade kunnat det hade du sett att statistiken inte summeras till 100%.

Du saknar kompetens. Det är OK. Men agera då inte som om du hade någon.

Jag är källkritisk nog att inte länka till en rasistorganisation mitt under min kandidatur. Kom inte och påstå att den mannen har sunt förnuft. Han må vara en skicklig skitsnackare men han är fan inte intelligent.
Senast redigerad av Spacetime. 2016-02-27 kl. 21:11.
2016-02-27, 21:15
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spacetime.
Jag är källkritisk nog att inte länka till en rasistorganisation mitt under min kandidatur. Kom inte och påstå att den mannen har sunt förnuft. Han må vara en skicklig skitsnackare men inte fan är han intelligent.

Tydligen är du inte källkritisk eftersom du inte har fattat ännu att Donald J Trump är MULTI-Miljardär, han har tusentals anställda under sig, kanske dags att fatta att han har uträttat mer under sitt liv än du har kapacitet att analysera.

Jag såg rallyt tidigare ikväll och undrar om jag hörde rätt men sa Trump att medierna ska få betala för sina lögner osv om han blir President?
2016-02-27, 21:19
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Tydligen är du inte källkritisk eftersom du inte har fattat ännu att Donald J Trump är MULTI-Miljardär, han har tusentals anställda under sig, kanske dags att fatta att han har uträttat mer under sitt liv än du har kapacitet att analysera.

Jag såg rallyt tidigare ikväll och undrar om jag hörde rätt men sa Trump att medierna ska få betala för sina lögner osv om han blir President?

Han snackade om samma igår, se detta inlägg.

(FB) Stora tråden om Donald Trump (mod)
2016-02-27, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501

Ja, det fordrar stor skicklighet att ärva sin fars organisation/förmögenhet och döpa om det till Trump organization.
2016-02-27, 21:34
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Du missar poängen. Att den sanna statistiken pekar i samma riktning gör ingen skillnad i det här fallet. Det är oroväckande intelligensmässigt att Trump så ogenomtänkt länkar statistik som han borde greppa kommer från en rasistisk organisation.

Jag bad er om en källa, och fick den inte..

Har förstått (svar i tråden efter er) att det gäller något som Trump har sagt för länge sedan..

När det är sagt, sa till er att min uppfattning om Trump är att han premierar/föredrar kompetens, framför : ras, religion och kön..(o resten av pk argumenten)

Likaså.., fick inte något "tillbaka" ifrån er angående fru Clinton.., och hennes relation till Goldman Sachs..

Citat:
Jag är källkritisk nog att inte länka till en rasistorganisation mitt under min kandidatur. Kom inte och påstå att den mannen har sunt förnuft. Han må vara en skicklig skitsnackare men han är fan inte intelligent.

Denna "skitsnackare"..

-poängterar ett sinnessjukt budgetunderskott och USA`s massiva skuld..
-poängterar att gränsskyddet är närmast icke-existerande..
-att den egna befolkningen tappar jobb och får det sämre..

-tar inte emot pengar ifrån lobbyister

Ja, man hör väl hemma på dårhuset då när man inte kan glädjas över att barnen kommer ha skulder över öronen, att narkotikan blir billigare och billigare pga "mer konkurrens" utanifrån.., och att få schyssta betalda jobb efter studier.., blir färre och färre..

Alltså, bara tänk efter vad som har skett sen 2008 i USA.

Har befolkningen fått det bättre..., eller sämre ?
2016-02-27, 21:34
Bannlyst
Citat:
Du är den nya Onda Hamstern. Han höll på ett i över halvår i tråden och insisterade på att Trump inte kan komma någonstans. Sen gav han upp när Trump började vinna primärval. Lite skam hade han i kroppen.

Nja, inget förvånar mig med tanke på att George W Bush blev omvald.

Trump har starkt stöd av Sarah Palin. Vill man ha det?

https://www.youtube.com/watch?v=a5X7fjvoWrg
2016-02-27, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jag bad er om en källa, och fick den inte..

Har förstått (svar i tråden efter er) att det gäller något som Trump har sagt för länge sedan..

När det är sagt, sa till er att min uppfattning om Trump är att han premierar/föredrar kompetens, framför : ras, religion och kön..(o resten av pk argumenten)

Likaså.., fick inte något "tillbaka" ifrån er angående fru Clinton.., och hennes relation till Goldman Sachs..

Denna "skitsnackare"..

-poängterar ett sinnessjukt budgetunderskott och USA`s massiva skuld..
-poängterar att gränsskyddet är närmast icke-existerande..
-att den egna befolkningen tappar jobb och får det sämre..

-tar inte emot pengar ifrån lobbyister

Ja, man hör väl hemma på dårhuset då när man intekan glädjas över att barnen kommer ha skulder över öronen, att narkotikan blir billigare och billigare pga "mer konkurrens" utanifrån.., och att få schyssta betalda jobb efter studier.., blir färre och färre..

Alltså, bara tänk efter vad som har skett sen 2008 i USA.

Har befolkningen fått det bättre..., eller sämre ?

Nä det var för några månader sedan. Det är inte rasistiskt att länka det av ren okunskap, men han är en klantskalle helt enkelt. En del av Trumps utrikessynpunkter förefaller vara sunda men hans föreslagna åtgärder är i stora drag galenskaper eller helt obegripliga. Så som att "stänga ner delar av internet" - folk frågar vad i helvete han menar, Trump ger (såklart) ingen vettig förklaring vad han specifikt avser.
2016-02-27, 21:47
Medlem
Citat:
Nä det var för några månader sedan. Det är inte rasistiskt att länka det av ren okunskap, men han är en klantskalle helt enkelt. En del av Trumps utrikessynpunkter förefaller vara sunda men hans föreslagna åtgärder är i stora drag galenskaper eller helt obegripliga. Så som att "stänga ner delar av internet" - folk frågar vad i helvete han menar, Trump ger (såklart) ingen vettig förklaring vad han specifikt avser.

Vilka refererar du till när du pratar om "folk" exakt?

Det lustiga är att Trumps väljare betecknas som "lågutbildade", men de fattar saker som tar "högutbildade" som du måste få månader på sig, minst, att förstå. Vad säger det om "utbildning"?

Det handlar naturligtvis om IS internetnärvaro. En ledtråd till varför är att han sa det i samma sammanhang.
2016-02-27, 21:59
Bannlyst
Citat:
Vilka refererar du till när du pratar om "folk" exakt?

Det lustiga är att Trumps väljare betecknas som "lågutbildade", men de fattar saker som tar "högutbildade" som du måste få månader på sig, minst, att förstå. Vad säger det om "utbildning"?

Det handlar naturligtvis om IS internetnärvaro. En ledtråd till varför är att han sa det i samma sammanhang.

Det är mer substans i Sarah Palins svar... Han kan ingenting. Det är ett memorerat tal han
upprepar oavsett om en moderator ställer specifika frågor. Hillary Clinton är en skolad jurist som han i så fall ska gå upp mot i debatter. Det är ett absolut måste att Trump läser på tills dess.
2016-02-27, 22:00
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Nja, inget förvånar mig med tanke på att George W Bush blev omvald.

Trump har starkt stöd av Sarah Palin. Vill man ha det?

https://www.youtube.com/watch?v=a5X7fjvoWrg

Trump har starkt stöd av många, han drar fler folk till valen än vad det någonsin registrerats tidigare i USAs historia och det är bra, fler och fler vaknar upp till lögner och trams som du och dina liberala feminiserade fikusar har tillåtits sprida för länge. Det värsta för dig och dina penisryttare till bekanta är att se Donald Trump anfalla era idoler och era sanningssägare och få mer och mer stöd, igår var det ingen som visste att Federal Reserve "kanske" kan vara skumma affärer, imorgon vet alla att Merkel är ett hot mot Europa, det är så han jobbar och det svider för er att se han förstöra det ni har försökt bygga upp genom 100 år av lögner och svek, manipulation och smutskastning, ni ska stå till svars för era brott, Gud är vårat vittne ditt kräk.
2016-02-27, 22:02
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Tack ! (då har jag inte tappat hoppet om er ! )

Givetvis väntar jag, och andra.., och jänkare allra mest : exakt vad tänker du göra i alla frågor ?

De får vi vänta och se på, antar att mera detaljerade planer kommer i höst, om/när han kommer att tjafsa emot fru Clinton i TV.

Det man vet idag :

-Muren mot Mexico (betald utav Mexico). Det är väl det konkretaste..
-Illegala immigranter ut..(endel skall vara välkomna tillbaka)
-Jobben skall tillbaka..(stor uppgift gentemot Asien)

Den bästa politiker är den som inte ger löften innan denne är vald, läste jag i Reagans biografi (om jag inte minns fel). Trump.., ger löften.

Han har endel som han lovar att skall göras, men pleeezee..: skippa razze/nazze tramset om honom. Det förtjänar han inte.

Dessa löften skall genomföras med en kongress.., senat och lagstiftning. Dvs inte utav Trump alena. Jag väntar även med spänning på detta.

Men sist och slutligen : Jag litar på honom mera, än de andra kandidaterna.., att han vill sitt folks bästa (och inte sin plånbok).
Senast redigerad av Snapcount 2016-02-27 kl. 22:08.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in