Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-27, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spacetime.
Du glömde 25% skatt på kinesiska varor. Mannen är fullkomligt vansinnig.

Varför är det vansinne av en demokrati att lägga 25% skatt på varor som importeras från en kommunistisk diktatur med slavarbetare?
2016-02-27, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det kommer hur som helst inte att ske.

Jo men man gör det inte i ett slag. Man höjer importskatten på varor från den kinesiska slavarbetardiktaturen med tre procent per år. Efter Trumps åtta år i Vita Huset är skatten då 24%.
No problems!
2016-02-27, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Jo men man gör det inte i ett slag. Man höjer importskatten på varor från den kinesiska slavarbetardiktaturen med tre procent per år. Efter Trumps åtta år i Vita Huset är skatten då 24%.
No problems!

Nej. Se inlägget jag länkade ovan till Spacetime där jag förklarade det hela för honom.
2016-02-27, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Här ja: http://www.gp.se/nyheter/varlden/1.3006403-ku-klux-klan-stoder-donald-trump

Stämmer inte det som står där eller vad föranleder den glada gubben? Med tanke på vilka på detta forum som uttrycker sin förtjusning över Trump så är jag inte ett dugg förvånad om han även är favoritkandidat bland många inom KKK.

Vad spelar det för roll? Trump styr ju inte vilka som gillar respektive inte gillar honom.
2016-02-27, 16:40
Medlem
Citat:
Vad var frågan?

Frågan var varför du tycker att det är "vansinne" att en demokrati lägger 25% importtull på varor från en kommunistisk slavarbetardiktatur.
2016-02-27, 16:43
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Säja vad man vill om Trump men jag blir glad ända in i själen när jag ser detta:

https://www.youtube.com/watch?v=ngk6tg8sWJw

Speciellt slutet, den sista minuten. Publiken som skanderar "USA", "USA". Ren och skär patriotism i sin allra bästa form. Vi borde skicka Mona Sahlin, Reinfeldt och Romson på studiebesök dit så de får lära sig lite om världen utanför vår ankdamm.
2016-02-27, 16:55
Medlem
Citat:
Jag har aldrig skrivit det. Vad jag har gjort var att påpeka att så inte kommer att ske. Jag hänvisade till ett inlägg där jag förklarade det för signaturen Madagascar. Läs gärna det.

Förlåt! Jag blandade ihop dig och Spacetime som hade korta svar efter varandra.

Du kan ju iofs förklara här varför inte Trump inte skulle kunna lägga tullar på varor från en kinesisk slavarbetardiktatur?
2016-02-27, 17:09
Medlem
Citat:
Det är vansinne att tro det ger den önskade utkomsten.

Men vi kan strunta i vinsten. Västvärlden bojkottar ju diktaturer till höger och vänster hela tiden. Vi kan väl bojkotta den kinesiska slavarbetardiktaturen och förbjuda import av varor därifrån?

Det vore väl ett radikalt och sunt förslag från Trump. 25% importskatt är väl väldigt liberalt?
2016-02-27, 17:16
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Vad spelar det för roll? Trump styr ju inte vilka som gillar respektive inte gillar honom.
Jag har inte sagt att det spelar någon roll, jag invände bara mot någon här som verkade ifrågasätta att rapporteringen var korrekt. Jag tror inte Trump sympatiserar med KKK men jag har full förståelse för att USA:s rasister har honom som favorit.
2016-02-27, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Men vi kan strunta i vinsten.

Det gällde konkreta åtgärder som skulle utbringa vinst och få USA på fötterna igen.
2016-02-27, 17:21
Medlem
Baruch.Goldsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Två saker:

1. Jag känner mig betydligt lugnare med Trump när han värvat Christie. Chris är starkt anti-Putin och pro-Israel, så det var det bästa val han kunde göra.

Han var onekligen bådadera när hans judiska finansiärer sponsrade hans politiska karriär för att han skulle vara det, men tror du verkligen att han kommer fortsätta vara det nu när han inte längre är beroende av deras judiska pengar?
2016-02-27, 17:28
Medlem
Citat:
Nu gällde det konkreta åtgärder som skulle utbringa vinst och få USA på fötterna igen.

Just det. Därför ingen bojkott av slavarbetardiktaturen Kina utan bara 25% skatt på importerade varor därifrån som kommer att göra det mer lönsamt att tillverka i USA. Det ger mer arbeten i USA. Mer skatteintäkter. Samma med Mexico.
Trump har rätt. Han kan ekonomi och vill göra Amerika stort igen!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in