Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-26, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
ÅÅÅh Christie! Fan vad nice! Gillar honom skarpt!!!

Ja, han är duktig. Undrar om han blivit lovad platsen som VP?
2016-02-26, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Det var bra! Och han går direkt till attack mot Rubio....

Riktigt stort för Trump det här sticker i ögonen för hela GOP. New jersey New York hela regionen blir helt öppen för Trump.
2016-02-26, 19:00
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Utan att realtidskommentera så kan man nu alltså kommentera att Chris Christie ställer upp i Trump-lägret. Christie är en extremt respekterad politiker i USA, inte minst efter hans hantering av huricane Sandy. Där visade han på extrem handlingskraft och samarbetade väl med Demokraterna i den krisen.

Hans egens presidentkampanj har inte haft så starkt stöd, men jag kan ärligt säga att chansen att Trump/Christie slår Hillary är minst 10 procentenheter högre än att Trump ensam gör det.

Så respekterad är han i både Dem och Rep.

Jag vill nu säga att Trump är 99.9% klar som Republikanernas kandidat, och till 60-65% nästa president
2016-02-26, 19:03
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Utan att realtidskommentera så kan man nu alltså kommentera att Chris Christie ställer upp i Trump-lägret. Christie är en extremt respekterad politiker i USA, inte minst efter hans hantering av huricane Sandy. Där visade han på extrem handlingskraft och samarbetade väl med Demokraterna i den krisen.

Hans egens presidentkampanj har inte haft så starkt stöd, men jag kan ärligt säga att chansen att Trump/Christie slår Hillary är minst 10 procentenheter högre än att Trump ensam gör det.

Håller med om allt. Den enda risken jag kan se är att det blir en lite för stor fokusering på nordöstra USA, där "eliten" och "etablissemanget" huserar, just dom som Trump så gärna gisslar...
2016-02-26, 19:09
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Riktigt stort för Trump det här sticker i ögonen för hela GOP. New jersey New York hela regionen blir helt öppen för Trump.
Det är inte så att de två staterna legat i farozonen för Trump ändå direkt.

Christie kan få en Vp för detta, det är fullt tänkbart. Jag gillar hur detta förmedlas som en stor överraskning av svensk media. Vi är flera som skrivit om att Christie och Trump skulle kunna samarbeta, och de flesta som följt debatterna har väl noterat silkesvantarna de använt mot varandra.
2016-02-26, 19:10
Medlem
gato12s avatar
[quote=Hogdal|56476060 Vi är flera som skrivit om att Christie och Trump skulle kunna samarbeta, och de flesta som följt debatterna har väl noterat silkesvantarna de använt mot varandra.[/QUOTE]
Och hur Christie krossade Rubio i debatten.
2016-02-26, 19:11
Medlem
Hogdals avatar
Citat:

Jag vill nu säga att Trump är 99.9% klar som Republikanernas kandidat, och till 60-65% nästa president
Nja, hans gloria hamnade på sned efter broincidenten, vi ska inte överskatta Christie popularitet även om den är helt ok och det är ett tecken i tiden att Trump nu får en endorsement av en etablerad politiker.
2016-02-26, 19:12
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Det är inte så att de två staterna legat i farozonen för Trump ändå direkt.

Christie kan få en Vp för detta, det är fullt tänkbart. Jag gillar hur detta förmedlas som en stor överraskning av svensk media. Vi är flera som skrivit om att Christie och Trump skulle kunna samarbeta, och de flesta som följt debatterna har väl noterat silkesvantarna de använt mot varandra.

Det är väl helt givet. Christie skulle aldrig ställa upp på detta utan att bli "minst" VP.
2016-02-26, 19:14
Moderator
sm910difs avatar
Citat:

Christie kompletterar Trump utmärkt. Med all den energi och vision som Trump sprudlar av är det utmärkt att få in en rejäl karl med pondus (både i sinne och kroppshydda) som förkroppsligar den doer-personlighet som nådde sitt i crescendo när han fullständigt krossade Rubio.

Nu är det män mot pojkar.
2016-02-26, 19:15
Medlem
bernad_laws avatar
Två saker:

1. Jag känner mig betydligt lugnare med Trump när han värvat Christie. Chris är starkt anti-Putin och pro-Israel, så det var det bästa val han kunde göra.

2. Christies attack på Rubio makes sense now.
2016-02-26, 19:17
Medlem
Hahahah titta på Christies ansikte this guy is crazy. Den här jävla skattfrågan att de orkar fråga samma fråga 100 gånger.
2016-02-26, 19:19
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
1. Jag känner mig betydligt lugnare med Trump när han värvat Christie.
Trump framstår genast som mindre galen.

Även om Kasich hade varit ännu bättre...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in