2016-02-27, 13:26
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det är mycket tuffingar här som säger sig beredda att göra både det ena och andra om döttrarna blir utsatta, men jag tror det är ganska mycket luft sett statistiskt. Ni låter era döttrar bli fingerpullade på badhus och tafsade på i skolor. Era söner introduceras till rökheroin i-tidig ålder, era fruar blir kallade horor och spottade på, . Men jag tror ni är helt oförmögna att göra någonting för att försvara era familjer. Där är invandrarna steget före i att försvara sin släkt och familj. Upp till bevis pajasar.
det är exakt det som har gjort kulturberikarnas hemländer så framgångsrika. Räcker det inte med att dräggen som kommer hit beter som som apor?
Citera
2016-02-27, 14:11
Medlem
Kalliss avatar
Ja,ha! Vad skulle skåpet stå detta dygn i Malmö, om inte på Docentgatan
Citera
2016-02-27, 14:47
Medlem
SergeantPreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimetheus
Nej.
Trots att jag är en hårt arbetande, laglydig svensk, med legala vapen, så kan jag säga att mina sympatier till fullt ligger hos pappan!

Jag har två söner, en på 23 en på snart 17, och en dotter, en liten sladdis, på två år.
Jag älskar alla mina barn över allt annat på denna jord, men jag tror att hade någon spöat någon av sönerna så hade jag drivit fallet rättsligt in absurdum, men om någon givit sig på dottern så hade jag garanterat låst upp vapenskåpet och skipat rättvisa själv.
Då hade det brunnit totalt.

Jag tror att alla fäder, oavsett nationalitet, är ruskigt överbeskyddande när det gäller döttrar.

Hahaha du är som en arab fast baklänges haha.

Personligen är jag i ungefär samma sits som dig,pappa och legal vapenägare.
Jag har en dotter på Snart 7 och en son på snart 4,jag hade slaktat allt och alla för båda barnens skull,ingen skillnad på pojken eller flickan.

Men du kanske menade att två typ vuxna grabbar kan klara sig själva bättre än en tvåårig flicka.
Så hoppas jag att du tänkte annars tänkte du väldigt konstig enligt mig...
Citera
2016-02-27, 14:53
Medlem
SergeantPreppers avatar
Citat:
Det är mycket tuffingar här som säger sig beredda att göra både det ena och andra om döttrarna blir utsatta, men jag tror det är ganska mycket luft sett statistiskt. Ni låter era döttrar bli fingerpullade på badhus och tafsade på i skolor. Era söner introduceras till rökheroin i-tidig ålder, era fruar blir kallade horor och spottade på, . Men jag tror ni är helt oförmögna att göra någonting för att försvara era familjer. Där är invandrarna steget före i att försvara sin släkt och familj. Upp till bevis pajasar.

Har man levt som jag innan man blev pappa och anpassade sig till systemet så pass att man till och med fått vapenlicens så kan jag lova att det kommer hända grejer om mina barn skulle råka ut för "värsta scenarion" utan tvekan.

Upp till bevis säger du,vad fan har jag att bevisa INNAN någonting hänt?

Ska jag skjuta ihjäl en babbe i förebyggande syfte för att just han KANSKE någon gång i framtiden kommer att göra hemska saker med något av mina barn?

Hur tänkte du?

Bevis kommer du få den dagen,om den kommer,och det med besked...det lär bli löpsedlar gosse!

Over and out
Citera
2016-02-27, 15:07
Medlem
BallsMans avatar
Låter ju som någon svensk gubbe som fått nog helt enkelt och tagit med sig hagelbössan.

Tror knappast att nybyggare kånkar runt på gevär, de föredrar illegala diskreta insmugglade enhandsvapen då de gör upp om respekten i orten menar jag.
Citera
2016-02-27, 15:45
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallsMan
Låter ju som någon svensk gubbe som fått nog helt enkelt och tagit med sig hagelbössan.

Tror knappast att nybyggare kånkar runt på gevär, de föredrar illegala diskreta insmugglade enhandsvapen då de gör upp om respekten i orten menar jag.

Nja, det är inte så troligt. Det var en babbefest och ingen är villig att lätta på sitt hjärta då dom mycket väl vet vad det handlar om. Står ju klart och tydligt att ingen av vittnena vill prata! Typiskt babbar.
Citera
2016-02-27, 16:00
Medlem
Trolleholm702s avatar
Citat:

'Låter våra döttrar bli fingerpullade på badhus' osv... Är det föräldrarnas fel eller är det ociviliserat medeltidsfolk som inte kan uppföra sig och anpassa sig efter ett modernt samhälle?! Vi har arbetat fram ett hyfsat fungerande och jämställt samhälle genom utbildning och välfärdsarbete medan dessa apfolk suttit i koranskola och behandlar flickor och kvinnor utan slöja som horor. Fattar ni inte att vi varken vill,har tid eller ska behöva samla hela klanen för att övervaka en dotter, syster eller fru när hon går och handlar, badar eller roar sig.
Citera
2016-02-27, 16:37
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolleholm702
'Låter våra döttrar bli fingerpullade på badhus' osv... Är det föräldrarnas fel eller är det ociviliserat medeltidsfolk som inte kan uppföra sig och anpassa sig efter ett modernt samhälle?! Vi har arbetat fram ett hyfsat fungerande och jämställt samhälle genom utbildning och välfärdsarbete medan dessa apfolk suttit i koranskola och behandlar flickor och kvinnor utan slöja som horor. Fattar ni inte att vi varken vill,har tid eller ska behöva samla hela klanen för att övervaka en dotter, syster eller fru när hon går och handlar, badar eller roar sig.

Det är inte 1980 talet längre. Det spelar ingen roll vad vi svenskar har arbetat fram under sekler för mänskliga rättigheters skull. Allt det är kastat ut genom fönstret nu, tack vare hur svenska män och kvinnor har röstat, hur dom vill att det ska vara. Vi lever i ett samhälle nu där medeltida värderingar har tagit en allt större plats i samhället.

Jag har inte sett ett enda fall där någon svensk har gått ut och försvarat eller hämnats något våldtäktsfall eller tafsande m,m. Om du inte har tid eller vill skydda din familj, kvinnor,döttrar eller barn borde du kanske överväga att inte ha några övht,.Du kan inte överlåta allt till mamma staten.
Svenskar kan vara några utav de mesigaste folken i världen.
Citera
2016-02-27, 16:53
Medlem
Citat:
Det är inte 1980 talet längre. Det spelar ingen roll vad vi svenskar har arbetat fram under sekler för mänskliga rättigheters skull. Allt det är kastat ut genom fönstret nu, tack vare hur svenska män och kvinnor har röstat, hur dom vill att det ska vara. Vi lever i ett samhälle nu där medeltida värderingar har tagit en allt större plats i samhället.

Jag har inte sett ett enda fall där någon svensk har gått ut och försvarat eller hämnats något våldtäktsfall eller tafsande m,m. Om du inte har tid eller vill skydda din familj, kvinnor,döttrar eller barn borde du kanske överväga att inte ha några övht,.Du kan inte överlåta allt till mamma staten.
Svenskar kan vara några utav de mesigaste folken i världen.

Vi hade en typ som fick för sig att ta på min kusin på bena. Han gick inte utanför huset något mer efter detta, då min morbror och kusin som bodde granne satt med älgstudsarn beredd - vart sedan också fälld för tidigare förgripanden som uppdagades tack vare detta.

Sen ska vi inte glömma hagamannen som åkte på stryk i fängelse och så fort han visa sig ute.

Det är väl två händelser som varit här uppe i umeå finns ju fler men ja.
Citera
2016-02-27, 18:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BallsMan

Det är rent förtal att påstå att jaktvapen ens skulle kunna användas i brottsliga sammanhang
Citera
2016-02-27, 21:15
Medlem
BallsMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Det är rent förtal att påstå att jaktvapen ens skulle kunna användas i brottsliga sammanhang

Det förekommer, dock väldigt väldigt sällan och i sådan liten grad att knappt någon statistik går att frambringa.

Oftast är det i de fallen så kallade familjetragedier där gubben i familjen knäpper frugan med älgstudsaren, typ.

Men att jaktvapen förekommer i kriminella kretsar och i organiserad brottslighet - vore rent förtal ja.

De föredrar naturligtvis illegala, papperslösa smuggelpistoler och automatgevär från exempelvis forna Jugoslavien och Östeuropa.
Citera
2016-02-27, 21:53
Medlem
Heltutanklasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan

Nej nej hur skulle man kunna skada eller hota någon med ett hagelgevär?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in