2016-02-27, 05:23
Medlem
Epimetheuss avatar
Har ingen ens läst vad som står i länken?

https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fwww.pppress.se%2Fbilder%2 Fmain.php%3Fg2_itemId%3D492371

"Kort tidigare hade en kvinna hämtats med ambulans i omgivningen med okända skador."

Är det inte ganska troligt att det var dottern som misshandlats eller skadats på annat vis och fick åka ambulans, och att det brann för pappan som kom dit för att få tag i gärningsmannen?
Citera
2016-02-27, 08:55
Medlem
Kokettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimetheus
Har ingen ens läst vad som står i länken?

https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fwww.pppress.se%2Fbilder%2 Fmain.php%3Fg2_itemId%3D492371

"Kort tidigare hade en kvinna hämtats med ambulans i omgivningen med okända skador."

Är det inte ganska troligt att det var dottern som misshandlats eller skadats på annat vis och fick åka ambulans, och att det brann för pappan som kom dit för att få tag i gärningsmannen?

Eloge till pappan om det förhåller sig på det viset
Citera
2016-02-27, 09:20
Medlem
Sam.Boyds avatar
Det borde ha varit en uppgift för polisen. Sedan kan man fråga sig: Fick polisen inte ihop till två eller tre bilar? Litar inte pappan på polisen och gör så som man gör i andra kulturer?
Citera
2016-02-27, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det borde ha varit en uppgift för polisen. Sedan kan man fråga sig: Fick polisen inte ihop till två eller tre bilar? Litar inte pappan på polisen och gör så som man gör i andra kulturer?

Om det är så att dottern misshandlats svårt och förts iväg med ambulans så är det ju inte jättekonstigt att det brister för pappan.
Svensk som invandrare. Nu vet vi ju inte helt säkert om det var dottern som fördes iväg med ambulans innan. Inte heller hur svårt skadad hon var.
Men om vi spekulerar här och leker med tanken att någon eller några slagit sönder dottern riktigt illa och pappan ser dotterns söndertrasade ansikte så är det ju inte helt omöjligt eller konstigt om han helt tappar sans och reson. Agerar under affekt helt enkelt.
Rent principiellt kan man tycka att han inte borde agera på det viset. Men jag kan i ärlighetens namn inte säga att jag och många med mig inte hade agerat på liknande sätt i ett liknande tillfälle.
Man kan tappa det för mindre om man säger så.
Citera
2016-02-27, 09:48
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollreg
http://www.expressen.se/kvallsposten/vittnet-jag-trodde-jag-skulle-bli-dodad/
En orolig omtänksam far som trodde dottern var i fara eller en sträng far som misstänkte att dottern olovligen gått på fest?
Den aktuella gatan är en ghettogata även med malmömått...
http://www.sydsvenskan.se/malmo/skottlossning-pa-ungdomsfest-i-malmo/

"Lokalen där skottet ska ha avlossats ägs av Hyresgästföreningen. Håkan Björkenklev är den lokale ordföranden.
– Lokalen har inte varit uthyrd den aktuella kvällen och ingen av de tre nycklarna som finns är på vift. Så det enda jag kan tänka mig är att det är någon som tidigare hyrt lokalen som har gjort en kopia."

Det är så det går till när babbarna ställer till fest.

"– Det har definitivt varit fest där, så mycket tomma alkoholflaskor har jag inte sett på länge. Och ett fönster är skadat från insidan, säger han" (Polisen)
Citera
2016-02-27, 10:01
Medlem
-benito-s avatar
Är det bara jag dom känner sympati för denne pappa? Han går all in för sin dotter som blivitt skadad? Även om det är en nysvensk eller ej...
Citera
2016-02-27, 10:01
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Om det är så att dottern misshandlats svårt och förts iväg med ambulans så är det ju inte jättekonstigt att det brister för pappan.
Svensk som invandrare. Nu vet vi ju inte helt säkert om det var dottern som fördes iväg med ambulans innan. Inte heller hur svårt skadad hon var.
Men om vi spekulerar här och leker med tanken att någon eller några slagit sönder dottern riktigt illa och pappan ser dotterns söndertrasade ansikte så är det ju inte helt omöjligt eller konstigt om han helt tappar sans och reson. Agerar under affekt helt enkelt.
Rent principiellt kan man tycka att han inte borde agera på det viset. Men jag kan i ärlighetens namn inte säga att jag och många med mig inte hade agerat på liknande sätt i ett liknande tillfälle.
Man kan tappa det för mindre om man säger så.

Om detta stämmer som scenario så tror jag att jag hade reagerat liknande men kanske med skillnaden att jag inte skulle stannat vid "luftskott". Låt tjejjerna va ifred säger jag bara.
Citera
2016-02-27, 10:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
Är det bara jag dom känner sympati för denne pappa? Han går all in för sin dotter som blivitt skadad? Även om det är en nysvensk eller ej...
Nu hade jag i och för sig ifrånsagt mig faderskapet i fall min dotter umgicks med sådant klientel, men jag hade definitivt dödat den som skadade min dotter. Det tycker jag är en fullt legal handling i ett samhälle där polisen lägger mer resurser på att kartlägga SD-medlemmar än att fånga våldtäktsmän, knarklangare och mördare.
Citera
2016-02-27, 10:44
Medlem
Man ber ju till gudarna att det trots allt är en landsman som det äntligen brunnit för när dom hudfärgshandikappade härjar.
Citera
2016-02-27, 12:44
Medlem
Epimetheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-

Nej.
Trots att jag är en hårt arbetande, laglydig svensk, med legala vapen, så kan jag säga att mina sympatier till fullt ligger hos pappan!

Jag har två söner, en på 23 en på snart 17, och en dotter, en liten sladdis, på två år.
Jag älskar alla mina barn över allt annat på denna jord, men jag tror att hade någon spöat någon av sönerna så hade jag drivit fallet rättsligt in absurdum, men om någon givit sig på dottern så hade jag garanterat låst upp vapenskåpet och skipat rättvisa själv.
Då hade det brunnit totalt.

Jag tror att alla fäder, oavsett nationalitet, är ruskigt överbeskyddande när det gäller döttrar.
Citera
2016-02-27, 12:59
Bannlyst
Gissar att han fått ett samtal från dottern att hon råkat illa ut och att han blev skogstokig. Helt rätt isåfall. Hade gjort precis likadant.
Citera
2016-02-27, 13:07
Medlem
Giant Squids avatar
Det är mycket tuffingar här som säger sig beredda att göra både det ena och andra om döttrarna blir utsatta, men jag tror det är ganska mycket luft sett statistiskt. Ni låter era döttrar bli fingerpullade på badhus och tafsade på i skolor. Era söner introduceras till rökheroin i-tidig ålder, era fruar blir kallade horor och spottade på, . Men jag tror ni är helt oförmögna att göra någonting för att försvara era familjer. Där är invandrarna steget före i att försvara sin släkt och familj. Upp till bevis pajasar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in