Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-27, 01:31
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Hoppas Trump börjar agera mer presidentlikt än han gjorde tidigare idag då han skvätte vatten och kastade flaskan. Det var verkligen bedrövligt att skåda.

Ok, det kanske var lite over kill. Men på det hela ska han inte ändra mycket tycker jag, han är annorlunda och det är därför så många älskar och tror på honom.
2016-02-27, 09:44
Medlem
Drinis avatar
Kan vi försöka samla Trumps konkreta/tydliga förslag ?
På alla debatter och de intervjuer jag sett så är det typ:
1)Bygga mur för $8-10miljarder (om jag inte minns helt fel)
2)Tax cuts för top 1% $9,7billioner över 10 år
3)Skydda rätten till att bära vapen
4)Pro-life, men skydda resten av planet parenthood.

... sen är det inte så mycket mer jag kommer på. Kan ha missat något och glömmer säkert endel också.
"Replace obamacare with something so much better" kvalar inte in.
Inte heller bomba skiten ur ISIS.
För följdfrågor som "hur ska det gå till/ fungera?" osv. har jag inte sett något bra svar på.

Så fyll gärna ut mina kunskapsluckor här. Det känns svårt att specifiera vad det är han vill, hur han ska göra det och hur det ska finansieras. Jämför vi med Bernie är det ju som natt och dag. Vem som hellst skulle ju vid det här laget kunna gå upp och hålla hans tal.
2016-02-27, 10:02
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drini

... sen är det inte så mycket mer jag kommer på. Kan ha missat något och glömmer säkert endel också.
För följdfrågor som "hur ska det gå till/ fungera?" osv. har jag inte sett något bra svar på.

Så fyll gärna ut mina kunskapsluckor här. Det känns svårt att specifiera vad det är han vill, hur han ska göra det och hur det ska finansieras. Jämför vi med Bernie är det ju som natt och dag. Vem som hellst skulle ju vid det här laget kunna gå upp och hålla hans tal.
Han skall lägga tull på varor som importeras från mexico. Han har gett exempel på 35%. Detta är dock något han aldrig kan förverkliga. Ford, Fender och millioner andra liknande företag har satt i system att flytta tillverkningen dit.
2016-02-27, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Han skall lägga tull på varor som importeras från mexico. Han har gett exempel på 35%. Detta är dock något han aldrig kan förverkliga. Ford, Fender och millioner andra liknande företag har satt i system att flytta tillverkningen dit.

Ska han? Men han ska inte? Hur tänker du i detalj?

Nej, det kommer inte att bli några 35%-iga tulllar mot Mexiko. Saken är den, förstår du, att Mexiko kommer att gå med på nästan alla krav USA stället. Så då blir det inga tullar.
2016-02-27, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drini

2) är Rubios och Cruz plan. Med tillägget att Cruz vill höja skatten ganskas mycket för de som tjänar minst. Trump vill avskaffa inkomstskatten för relativt stora grupper. Jag vet inte om du är inkompetent eller ljuger när du skriver att det bara handlar om 1%.

Det lutar att det handlar om grov inkompetens. För de flesta av 1% betalar inte federal inkomstskatt. Du vet inte ens om det...

Vet du vad, gå in på Trumps hemsida och läs det som står där.
2016-02-27, 10:21
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
seeeg321 skrev

Jag kan bara se john kasich som Trumps vp om han nu vill. Kasich vinner Ohio mot Hillary som är en viktig stat då. Trump borde klara av Florida själv och då inte behöva någon vp där ifrån.

Dom säger på Twitter att Floridas guvernör Rick Scott eller Rudy Giuliani skall vara nästa person att ge Donald Trump sitt endorsement.
2016-02-27, 10:22
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
I USA beundrar man entreprenörer, man unnar hårt arbetande människor framgång. Varför skulle arbetare tycka mer om familjen Clinton som bara levt på att prata skit hela livet och aldrig gjort ett handtag?
Clinton är väl mycket längre ifrån en arbetare än Trump, tycker jag.

Exakt. Dock kan det här vara svårt att få folk att förstå i såssemarinerade Sverige. Men Trump företräder den gamla typen av kapitalism med hårt arbete, entreprenörsskap och realt risktagande. Clinton tillhör däremot den politiska adeln, "de jämlikare grisarna", som berikat sig genom att låta sig köpas av mäktiga intressegrupper som Wall Street maffian. I USA har arbetare och även medelklass därtill alltid hyst en sund skepsis mot professionella politiker och etablissemang.
2016-02-27, 10:25
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Menved skrev

Med största säkerhet ja. Kommer förmodligen en endorsement vilken dag som helst, eller efter supertisdagen.

För övrigt måste jag säga att jag är förvånad över Rubios attacker på Trump, och att de är på en så låg och pueril nivå. Hans period i senaten tar slut nu det här året och han ställer inte upp för omval. Det troliga måste vara att han lämnar politiken helt om Trump vinner. Han har ingen framtid alls i ett Republikanskt parti som leds av Trump.

Vad är det för piller som han stoppar i sig? Är det därför han är så törstig och svettig?

Marco Rubio takes unknown substance at the debate.

https://www.youtube.com/watch?v=TPm0Zz31bFI
2016-02-27, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Vad är det för piller som han stoppar i sig? Är det därför han är så törstig och svettig?

Marco Rubio takes unknown substance at the debate.

https://www.youtube.com/watch?v=TPm0Zz31bFI

Jag skulle gissa att det är någon form av ADHD-medicin. Sådan medicin är ungefär som metanfetamin. Verkar annorlunda på barn och vuxna. På vuxna blir det Rubio-effekten.
2016-02-27, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Exakt. Dock kan det här vara svårt att få folk att förstå i såssemarinerade Sverige. Men Trump företräder den gamla typen av kapitalism med hårt arbete, entreprenörsskap och realt risktagande. Clinton tillhör däremot den politiska adeln, "de jämlikare grisarna", som berikat sig genom att låta sig köpas av mäktiga intressegrupper som Wall Street maffian. I USA har arbetare och även medelklass därtill alltid hyst en sund skepsis mot professionella politiker och etablissemang.

Skillnaden mot vad Romney gjorde blir väldigt konkret eftersom Trump kan ta upp de byggnader och hotell o.s.v han äger eller är delagare i. Hur ska Romney förklara det han tjänade pengar på? Inte lika lätt.
2016-02-27, 12:23
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Jag skulle gissa att det är någon form av ADHD-medicin. Sådan medicin är ungefär som metanfetamin. Verkar annorlunda på barn och vuxna. På vuxna blir det Rubio-effekten.

Adderall är poppis i staterna, som sagt Trump har ju pratat om att han svettas som en gris och han vet nog lika väl som alla andra att han käkar sådana tabletter, hans sätt att säga det rakt ut genom att säga han svettas lite väl för mycket
2016-02-27, 12:51
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Adderall är poppis i staterna, som sagt Trump har ju pratat om att han svettas som en gris och han vet nog lika väl som alla andra att han käkar sådana tabletter, hans sätt att säga det rakt ut genom att säga han svettas lite väl för mycket

Är det utskrivet för Rubio? Det används ju oftast för att lindra ADHD, är det var Rubio lider av?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in