2016-01-28, 22:20
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motherfmotherf
Tror inte han har något Green Card i alla fall. Och jobbar inte för någons amerikanskt företag, så han behöver inget arbestvisa.
Jag gissar att han reser ut var tredje månad för att stämpla passet, och sen åker tillbaka i tre månader till. Turistvise alltså.
Så får man göra.

Hus får man köpa ändå, om han nu har gjort det. Mest troligt så hyr de.

Ovan låter ju bra, Filip skall inte ha visa i USA då han har en Politisk agenda som går stick i stäv med allt vad hans nya hemland står för. Han bör istället skaffa sig en condo i Venezuela, och där börja duscha max 90 sekunder,enligt den framlidne Chavez.
Citera
2016-02-07, 18:27
Medlem
elliot1990s avatar
Nu skriver han själv på twitter att han sen sju år tillbaka är utskriven ur Sverige och skriven i USA. Har han då visum eller green card om han nu skattar i USA? Hur funkar det?

http://www.svd.se/sa-mycket-tjanar-d...isarna#sida-13

Han anklagades för att fiffla efter denna artikel.
Citera
2016-02-07, 21:58
Medlem
Att få ett amerikansk "artist-visum" är nog inga problem. Har man en någorlunda karriär och betalar en amerikansk advokat 3-50.000 så är det fixat..
Citera
2016-02-09, 06:35
Medlem
elliot1990s avatar
Frun skrev på bloggen för några år sen att hon har journalistvisum (medievisum). Hon har väl inte ens läst journalistik. Tack vare vem hon är gift med och för att hon driver sin blogg fick hon anställning av Expressen.

Googlade lite.
Citera
2016-02-22, 02:20
Medlem
Under inspelningen av La Bamba minns jag att Filip någon gång blev orolig för sitt visum när de vistades någonstans man inte fick. Så något permanent medborgarskap har han nog inte.

Hur han fick sitt visum har jag också funderat på, det är som sagt ingen enkel process. Visst har han släkt i USA, kan det hjälpt på något sätt?
Citera
2016-02-22, 12:53
Medlem
Ballongdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Under inspelningen av La Bamba minns jag att Filip någon gång blev orolig för sitt visum när de vistades någonstans man inte fick. Så något permanent medborgarskap har han nog inte.

Hur han fick sitt visum har jag också funderat på, det är som sagt ingen enkel process. Visst har han släkt i USA, kan det hjälpt på något sätt?
Det har snackats om att utlänningar som köper ett hus (utan lån) för minst $500.000 skall få ett Green Card, men jag vet inte om det faktiskt gäller i någon stat.
Annars finns det visum för personer som investerar ett visst belopp i ett amerikanskt företag, som i sin tur skapar 10 jobb.
Kan tänka mig att det är ett sådant visum Herr Hammar har.
Han investerade väl i en bar för flera år sedan? EB-5 visum tror jag det är isf.
Citera
2016-02-26, 15:01
Medlem
whosgotthecracks avatar
Hitta detta om dom (skvaller från USA)

http://www.vipfaq.com/Filip%20Hammar...ikingsson.html
Känns som om dom skrivit det själva.
Men det som slog mig är det här:

Filip Hammar and Fredrik Wikingsson's net worth is estimated to be in the range of approximately $922080402 in 2016, according to the users of vipfaq. The estimated net worth includes stocks, properties, and luxury goods such as yachts and private airplanes.

Kan det stämma?
922.080.402 dollar??? Privatplan??

Detta är iaf när en icke svensk googlar deras namn tror då
Citera
2016-02-26, 16:01
Medlem
elliot1990s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongdjur
Det har snackats om att utlänningar som köper ett hus (utan lån) för minst $500.000 skall få ett Green Card, men jag vet inte om det faktiskt gäller i någon stat.
Annars finns det visum för personer som investerar ett visst belopp i ett amerikanskt företag, som i sin tur skapar 10 jobb.
Kan tänka mig att det är ett sådant visum Herr Hammar har.
Han investerade väl i en bar för flera år sedan? EB-5 visum tror jag det är isf.

Går det inte köpa ett visum om man lägger fram en miljon dollar? Morgan Spurlock dokumentär som det sas. 30 dagar, om mexikanska gästarbetare. Nu har ju duon tjänat bra tack vare kanal5. Pengar finns.
Citera
2016-02-26, 16:23
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elliot1990
Går det inte köpa ett visum om man lägger fram en miljon dollar? Morgan Spurlock dokumentär som det sas. 30 dagar, om mexikanska gästarbetare. Nu har ju duon tjänat bra tack vare kanal5. Pengar finns.

Mm pengar finns, men bara en bråkdel kommer från Kanal 5. 60 miljoner ska de ha fått när de sålde sitt produktionsbolag Stockholm - Köpenhamn.
Citera
2016-02-26, 18:13
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whosgotthecrack
Hitta detta om dom (skvaller från USA)

http://www.vipfaq.com/Filip%20Hammar...ikingsson.html
Känns som om dom skrivit det själva.
Men det som slog mig är det här:

Filip Hammar and Fredrik Wikingsson's net worth is estimated to be in the range of approximately $922080402 in 2016, according to the users of vipfaq. The estimated net worth includes stocks, properties, and luxury goods such as yachts and private airplanes.

Kan det stämma?
922.080.402 dollar??? Privatplan??

Detta är iaf när en icke svensk googlar deras namn tror då

Ja det klart det stämmer! Nästan en miljard, dollar. Det ser ju vem som helst att det är en helt rimlig summa.

För den som vill veta förutsättningarna för att få ett investerar-visa kan man ju googla. Kollade för ett tag sen och det berodde lite på var man investerade pengarna bland annat. Som en liten lustifikation kan jag nämna att motsvarande i Kanada går på tio mille kanadensiska. Det är drygt 60 miljoner kronor man ska ha tillgängliga, lite väl magstarkt om du frågar mig. Det är svårt att flytta om man inte är mussla eller neger.
Senast redigerad av Aigis 2016-02-26 kl. 18:18.
Citera
2016-02-26, 20:39
Medlem
elliot1990s avatar
Fredrik Wikingsson
Citat:
Bästa sättet att följa dårskapet till USA-val är GIVETVIS den här bloggen:

Länkar till Aftonbladets blogg.

Fredrik Wikingsson
Citat:
hahaha det är klart du gör, vännen!

Någon skriver att han följer valet via Washington post och får detta svar från grevé Wikingsson. Det säger en hel del när man anser att Aftonbladet har bra pejl på det amerikanska valet. Han trycker även ner och förlöjligar när han gav det svaret. När blev det ens intellektuellt att läsa Aftonbladet.
Senast redigerad av elliot1990 2016-02-26 kl. 21:32.
Citera
2016-02-26, 21:06
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elliot1990
Någon skriver att han följer valet via Washington post och får detta svar från grevé Wikingsson. Det säger en hel del när man anser att Aftonbladet har bra pejl på det amerikanska valet. Han trycker även ner och förlöjligar när han gav det svaret. När blev det ens intellektuellt att läsa Aftonbladet.

Aldrig så klart. Wikingson har ju gått från att vara en bruksortsbondlurk till blasé på Riche och har nu nått slutstationen; En Man Av Folket. Det är den naturliga utvecklingen om man är inflyttad mediahipster och tjänat tillräckligt med pengar, man socialdemokrat helt enkelt. Självklart inte som andra sossar ute i landet som jobbar och sliter utan mer som en välmenande brukspatron som minsann känner med arbetarna. Lite finare och lite bättre än vanligt folk och mer medkännande än borgarbrackor och baroner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in