2016-02-26, 14:43
Medlem
Mannocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
Fast det enda vi vet om SE är ju vad han själv har sagt. Inget vittne (mig veterligen) placerar ju honom på mordplatsen..

Stämpelklockan vet vi och kroppsbyggnad vet vi.

Sen att inget annat vittne sett honom talar ju för att han hittar på snarare än att han är GM.
Citera
2016-02-26, 16:40
Medlem
Inledningsvis ville ju Palme se filmen "Mitt liv som hund". Var ligger biografen/erna den visades på? eller är det bara annan filmsal inne på Grand?

Frågar givetsvis med antagandet att mördaren/arna kände till biobesöket i förväg.
Citera
2016-02-26, 16:48
Medlem
tinytinys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Får bli några öl på Tennstopet eller något annat passabelt ställe.
Tennstopet låter bra för IRL sammankomst.
Vad sägs om i morgon 27/2 19:00
Vi kanske kommer till samma slutsats som de här grabbarna:
http://svenskbladet.se/sverige/index.php?alias=kompisgang_loste_palmemordet_pa_kr ogbesok.html
Citera
2016-02-26, 16:49
Medlem
14thInts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Achtung Panzer
Inledningsvis ville ju Palme se filmen "Mitt liv som hund". Var ligger biografen/erna den visades på? eller är det bara annan filmsal inne på Grand?

Frågar givetsvis med antagandet att mördaren/arna kände till biobesöket i förväg.

Spegeln
Citera
2016-02-26, 16:59
Medlem
FurirRevaers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinytiny
http://svenskbladet.se/sverige/index.php?alias=kompisgang_loste_palmemordet_pa_kr ogbesok.html
Hahaha! Det skulle suttit fint med några öl och någon stänkare men jag jobbar så det får bli en annan gång. Men ni som syns kan ju spåna på som du säger. Men spela in allt så ni inte missar nå´t som grabbarna i artikeln...
Citera
2016-02-26, 17:01
Medlem
Jallai med nytt inlägg och bitvis nytt perspektiv på mordet.

http://www.jallai.se/2016/02/mitt-i-palmemords-stormen/

Han tycks ha missat att Dag Andersson faktiskt säger sig ha identifierat vissa wt-operatörer.
Citera
2016-02-26, 17:12
Medlem
FurirRevaers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HubertNorlen
Jallai med nytt inlägg och bitvis nytt perspektiv på mordet.

http://www.jallai.se/2016/02/mitt-i-palmemords-stormen/

Han tycks ha missat att Dag Andersson faktiskt säger sig ha identifierat vissa wt-operatörer.
Intressant läsning. Fattar jag det rätt att Jallai menar att det PU nu försöker sig på med att identifiera och nysta upp WT-observationerna är detsamma som Ebbe egentligen höll på med? Och misslyckades med. Att hans jagande efter kurder och PKK skulle varit en sorts front eller ett sätt att komma åt den de misstänkte på Säpo?
Citera
2016-02-26, 17:14
Medlem
Thurizas-09s avatar
Det är vanskligt att avkräva diverse vittnen att de skulle haft förmågan att i efterhand placera andra vittnen på platsen. Uppmärksamheten torde väl i första hand ha riktats mot offret och hans fru. Visserligen uppger en av Chevamännen (som officiellt var två) att de höll koll på den som troligtvis var Anders Björkman. AB påstår i sin tur att det var tre personer i Chevan. Bara där har vi divergerande uppgifter.

Men om det stämmer, vem var den tredje? Föraren och hans medpassagerare hävdar ju att de inväntade en buss. På den tiden var det mycket svårare att få någon information om förseningar och dylikt, trots LL:s välutrustade bil. Och de passerade perfekt tidsmässigt och enligt Björkman frågade en av dem honom genast om händelseförloppet.

Är det ingen som funderat på det här? De är så snabbt på plats att de hinner tilltala AB som efteråt tar sin tillflykt till en port. Och sedan uppger en av männen att de håller koll på honom!? AB skall alltså ha gömt sig efter att han blev uppmärksammad...
Citera
2016-02-26, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinytiny

Sorry kompis. Stockholm är lite långt borta för så kort varsel Men håll det öppet. De har väl fortfarande SOS på menyn hoppas jag även om det inte löser mordet!

Åkes gubbar som du nämnt är det samma som Barbro helt eller till delar?
Citera
2016-02-26, 17:16
Medlem
FurirRevaers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Det är vanskligt att avkräva diverse vittnen att de skulle haft förmågan att i efterhand placera andra vittnen på platsen. Uppmärksamheten torde väl i första hand ha riktats mot offret och hans fru. Visserligen uppger en av Chevamännen (som officiellt var två) att de höll koll på den som troligtvis var Anders Björkman. AB påstår i sin tur att det var tre personer i Chevan. Bara där har vi divergerande uppgifter.

Men om det stämmer, vem var den tredje? Föraren och hans medpassagerare hävdar ju att de inväntade en buss. På den tiden var det mycket svårare att få någon information om förseningar och dylikt, trots LL:s välutrustade bil. Och de passerade perfekt tidsmässigt och enligt Björkman frågade en av dem honom genast om händelseförloppet.

Är det ingen som funderat på det här? De är så snabbt på plats att de hinner tilltala AB som efteråt tar sin tillflykt till en port. Och sedan uppger en av männen att de håller koll på honom!? AB skall alltså ha gömt sig efter att han blev uppmärksammad...
Jodå de där i chevan har nog stört mig också en del. De är verkligen på tå om man så säger. Kolla Barbrotråden där jag utvecklar resonemanget lite mer.
Citera
2016-02-26, 17:28
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Jodå de där i chevan har nog stört mig också en del. De är verkligen på tå om man så säger. Kolla Barbrotråden där jag utvecklar resonemanget lite mer.

Frikyrklige Leif Ljungqvist och christer Petterssons skolkamrat Jan Andersson menar du. Dom ska ha varit på Wallingatan först , dit ungarnas skolbuss skulle komma om jag minns rätt. LL gör ju ett ordentligt larmförsök och det som hörs av honom på LAC-bandet gör inte mig överhövan misstänksam.

Minibussen har inte heller placerats runt Grand . Där finns Pia Engströms man i 35-40års åldern i en smäcker bil. När LoP börjar gå söderut glider den smäckra bilen i samma riktning på sveavägen. Han var på biografen och borde därmed gå att identifiera.
Citera
2016-02-26, 17:37
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:

Jag läste inlägget ifråga, tackar!

En annan sak är att LL är säker på att CP är mördaren, men vad kunde han se egentligen ifrån sin position? T.o.m. medpassageraren hävdar ju i ett förhör att LL omöjligtvis kunnat se mördaren tillfredställande. Ändå framträder denne i media med sin säkerhet, emedan exempelvis Delsborn är i det närmaste totalt utraderad.

Har vi ett vittnesspår måntro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in