2016-02-25, 19:52
Medlem
Shadowcrafts avatar
Det är jävligt svårt att koola på sub och alkohol va?
Citera
2016-02-25, 20:43
Medlem
gonzorockers avatar
Nja, andningsdeppresion är möjlig utgång. Ingen superkombo ändå...
Nån öl går väl men man ska inte dricka och ta subb.

Körde en RP med 0,5mg sub och 2mg iko. Rätt nice alltså. + nån holk. Trevlig torsdag liksom
Citera
2016-02-25, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fordie
0.5mg är "en rejäl bängdos" om du ALDRIG tagit sub. 75 min är inte sålänge. Ge det lite tid, ta en macka och lite mjök eller nåt annat gott och rök en cigg så ska du se att det fäster på ännu mer.

Fan vad jag minns tiden då en sub räckte en vecka. 1,5år ren och fick ändå ta en halv för att bli noddig.

Ska du fylla på så ta max hälften av 0.5, jobbigt om det blir så att du börjar spy av snus/cigg om du sysslar med nåt av det. Annars kan jag rkeommendera att du lånar 2-3 cigg, finns inget godare under opiatrus och just sub boostas som fan av cigg.

Fååååååård

Det blev 0,5 till iaf, snus o cigg är ingenting jag pysslar med. Vart riktigt sugen på kaffe däremot så drog i mig 3 koppar svart på kort varsel så blev faktist lite illamående där ett tag. Fick vilat nån halvtimme så släppte det.

Men den där småmysiga känslan höll bara i sig nån halvtimme. Resterande tid kände jag mig mest avtrubbad och hängig, tyckte inte att det var något att hänga i granen direkt. Trodde man skulle må bra av detta men icke, ungefär samma avtrubbiga känsla som på tramadol. Sen fick jag en Svett och kliattack med :-p
Citera
2016-02-26, 06:11
Medlem
gonzorockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spazzman
Det blev 0,5 till iaf, snus o cigg är ingenting jag pysslar med. Vart riktigt sugen på kaffe däremot så drog i mig 3 koppar svart på kort varsel så blev faktist lite illamående där ett tag. Fick vilat nån halvtimme så släppte det.

Men den där småmysiga känslan höll bara i sig nån halvtimme. Resterande tid kände jag mig mest avtrubbad och hängig, tyckte inte att det var något att hänga i granen direkt. Trodde man skulle må bra av detta men icke, ungefär samma avtrubbiga känsla som på tramadol. Sen fick jag en Svett och kliattack med :-p
Jag får fortfarande ett riktigt nice rus på 05-1mg, efter en vecka dagligen. Du har nog naturlig hög tolerans.
Citera
2016-02-26, 08:02
Medlem
anvandarnawns avatar
om jag tagit ca 1mg om dagen i en vecka och dom 3 senaste dagarna bara 0,5mg, när tror ni jag kan hoppa in på Dolc,Oxy, moffe och andra grejjor?

*ändring*

orkade inte vänta och såg att jag hade mindre oxy än jag trodde, har knappt tolerans på sånt öht, bara blivit sub på slutet, så jag tog mina sista 70mg och gjorde 2 rövpannor på dom! nu är det bara vänta och se!
Senast redigerad av anvandarnawn 2016-02-26 kl. 08:34.
Citera
2016-02-26, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anvandarnawn
om jag tagit ca 1mg om dagen i en vecka och dom 3 senaste dagarna bara 0,5mg, när tror ni jag kan hoppa in på Dolc,Oxy, moffe och andra grejjor?

*ändring*

orkade inte vänta och såg att jag hade mindre oxy än jag trodde, har knappt tolerans på sånt öht, bara blivit sub på slutet, så jag tog mina sista 70mg och gjorde 2 rövpannor på dom! nu är det bara vänta och se!

Så hur gick det för dig? Även om du bara tagit sub ökar toleransen på opioider ändå. Jag vet inte om du har läst mina inlägg ett par sidor tillbaks men jag tog oxy tredje, fjärde och sjätte dagen efter att ha intagit 2,5mg sub. Fick ingen effekt första två gångerna och märkbart mindre effekt än vanligt sjätte dagen.
Citera
2016-02-26, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gonzorocker
Jag får fortfarande ett riktigt nice rus på 05-1mg, efter en vecka dagligen. Du har nog naturlig hög tolerans.

Ja det verkar nästan så.

Drog i mig 1.4 mg idag runt 15 tiden, hälften i varje näsborre. Jag andas in pulvret som de står i FAQen. Efter en timme kommer småmysig känsla som varar någon halvtimme, men särskilt mycket mer än så händer inte. Hur mycket skall jag behöva ta egentligen? Det ska väl inte spela någon roll att jag käkar mirtazapin dagligen?

Jag blir inte avslappnad o go som alla andra verkar bli, inte någon eufori heller. Bara för att ta en liten jämförelse så känner jag betydligt mer av att röka en fet.
Citera
2016-02-26, 20:38
Medlem
caecos avatar
Har druckit kanske 20cl alkohol men ikväll. Har väldigt ont i magen och funderar på om man kan ta 0.1-0.2sub för att dämpa det utan att riskera att dö med tanke på alkoholen. Har noll tolerans till alkohol eller Subutex.
Citera
2016-02-26, 21:24
Medlem
gonzorockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spazzman
Ja det verkar nästan så.

Drog i mig 1.4 mg idag runt 15 tiden, hälften i varje näsborre. Jag andas in pulvret som de står i FAQen. Efter en timme kommer småmysig känsla som varar någon halvtimme, men särskilt mycket mer än så händer inte. Hur mycket skall jag behöva ta egentligen? Det ska väl inte spela någon roll att jag käkar mirtazapin dagligen?

Jag blir inte avslappnad o go som alla andra verkar bli, inte någon eufori heller. Bara för att ta en liten jämförelse så känner jag betydligt mer av att röka en fet.

1,4mg nasalt skulle jag nodda på.
Har du prövat andra intagssätt? Snortar jag är det för att det lättare än ladda RPn eller för kör för jag att jag inte har nån bra subkran+höga priser i Sverige. Bodde just i norge och betalade 3st-200 eller hundra styck.

Oralt+ Rövpanna
Läser för lite om alternativa ROAs när det kommer till Sub, mina favvos:
Har inte heroinist tollerans men tar ungefär som genomsnittet, som tagit sub några gånger..
Oralt eller sublingualt är softast +längst rus. Om du röker så är det perfekt att röka en fet och lägga en 4mg sub och 2mg ikto under tungan och lägga sej och vila. Rökningen gör en torrare i munnen+ att det är soft med weed-nap och vakna med ett extremt välmående på väg, ställ klockan(lätt att råka sova bort dagen) på 40-60min.
Grejen är alltså att vara så torr i munnen som möjligt medans subben smälter, ju längre tid det
tar desto hårdare slår det i min mening. Men mer än en timme kännns överdrivet.

RP doserar jag som snort ungefär, inga konstigeter 1-1,5mg sub och 2mg ikto.
Citera
2016-02-27, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Har för mig att jag läste någonstans att det är 19 kr per tablett innan högkostnadsskyddet. Någon som kan bekräfta eller rätta vad man får betala om man är med i laro och får buprenorfin?

Där jag går betalar man inte för medicinen. Man betalar för besöket hos sköterskan man hämtar av. 100kr per besök upp till frikort (1100kr)
Citera
2016-02-27, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gonzorocker
1,4mg nasalt skulle jag nodda på.
Har du prövat andra intagssätt? Snortar jag är det för att det lättare än ladda RPn eller för kör för jag att jag inte har nån bra subkran+höga priser i Sverige. Bodde just i norge och betalade 3st-200 eller hundra styck.

Oralt+ Rövpanna
Läser för lite om alternativa ROAs när det kommer till Sub, mina favvos:
Har inte heroinist tollerans men tar ungefär som genomsnittet, som tagit sub några gånger..
Oralt eller sublingualt är softast +längst rus. Om du röker så är det perfekt att röka en fet och lägga en 4mg sub och 2mg ikto under tungan och lägga sej och vila. Rökningen gör en torrare i munnen+ att det är soft med weed-nap och vakna med ett extremt välmående på väg, ställ klockan(lätt att råka sova bort dagen) på 40-60min.
Grejen är alltså att vara så torr i munnen som möjligt medans subben smälter, ju längre tid det
tar desto hårdare slår det i min mening. Men mer än en timme kännns överdrivet.

RP doserar jag som snort ungefär, inga konstigeter 1-1,5mg sub och 2mg ikto.

Hehe nä skulle aldrig falla mig in att köra en rövpanna
Citera
2016-02-27, 19:53
Medlem
PonPows avatar
Kom över 1 buprenorfin sublingual tablett på 2 mg idag!
Har ingen tolerans mot opioider, fast har kört på riktigt hårt förut så har lite resistans och behöver ta högre doser nu än för några år sedan utan tolerans.
Eftersom sublinguala tabletter lämpar sig rätt bra för IV så bestämde jag mig för att skjuta då jag vill vara ekonomisk med mina 2 mg!

Fick ingen kick alls, det ända jag märkte var att armen jag sköt i domnade bort..
Trodde att jag skulle känna något direkt i alla fall.
Själva ruset smög sig på efter 10-15 minuter och känns precis som när man snortar det. Blev lite besviken men det spelar ingen roll egentligen då jag kör IV för biotillgängligheten.

Har ca 1.5 mg kvar nu!
Det ska räcka hela söndagen plus en injektion måndag morgon. Är mest ute efter att orka göra massa jobbiga vardagsgrejer. Ska ta 1 kapsel med 50 mg Elvanse imorgon tillsammans med Buprenorfin, då lär jag få gjort en hel del med ett gott humör på köpet!

Är sublingual Buprenorfin lugnt att skjuta?
Jag vet att vanliga Subutex/Suboxone är riktigt dåligt att skjuta och innehåller en jävla massa bindemedel och skit. Men dessa går nästan att smula sönder.
Använde apotekets pillerkrossare och behövde bara skruva på löst en gång för att få den helt pulvriserad. Pulvret löser sig direkt i vattnet och man behöver knappt blanda.

Min magkänsla säger att det är lugnt, men skulle vara skönt med ett svar från någon kunnig!
Jag skjuter vanligtvis inte piller, men det här är allt jag har (hade inte råd med mer). Eftersom jag har abstinens från GABA-droger så vill jag gärna få ut så mycket som möjligt av det..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in