2016-02-23, 09:48
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xpll
Det har gått sex dagar nu sen sist jag tog sub, har tagit 60 mg oxynorm för en timme sen och fortfarande ingen effekt. Samma sak händer, får ångestpåslag när det ska slå sen händer ingenting.
Kan det verkligen vara så att suben jag tagit senaste månaden har höjt min tolerans så mycket eller blockerar den fortfarande?

Hur mkt sub brukar du ta? Efter sex dagar ska den inte blockera
Citera
2016-02-23, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Hur mkt sub brukar du ta? Efter sex dagar ska den inte blockera

Sex dagar sen tog jag 2.5mg och de senaste 30 dagarna har jag tagit 16mg totalt(ej dagligen).
Innan dess hade jag använt oxy varannan dag i en månad i doser runt 50mg men min opioid tolerans var noll innan dess.

Nu känner jag av det faktiskt men kännde inget 40 min efter jag hade tagit 40mg, sen tog jag 20mg till och 20min senare kom effekten plötsligt, men inte alls lika starkt som det borde vara.
T.ex. brukar jag normalt få mycket bättre effekt av 60mg krossat targiniq.
Det kanske krävdes en högre dos för att slå igenom suben men har läst överallt att det ska funka efter tre dagar speciellt om man inte använt länge dagligen.

Jag vet inte om du läste mitt inlägg på förra sidan men jag provade ta 60mg oxy i lördags också(tre dagar efter sub) och fick noll effekt, sen tog jag 40mg dagen därpå och fick ingen effekt då heller.

Ursäkta att jag spammat tråden med så mycket frågor men jag är bara förbannad över att jag slösat 160mg oxy helt i onödan.
Senast redigerad av xpll 2016-02-23 kl. 11:00.
Citera
2016-02-23, 13:40
Medlem
MorganGrimess avatar
Aldrig tagit Sub innan och sitter på en tramadol at. Hjälper sub mot tramadol at?
Har tagit tramadol 200mg i 3 veckor, så har egentligen bara 3-4 dåliga dagar framför mig.
Vill ta så lite sub som möjligt
Citera
2016-02-23, 19:38
Medlem
anvandarnawns avatar
har sökt men ej funnit!

vad kostar subutexen för dom som får det utskrivet?

pris på blister med 7st sub?

vad är priset på 28st i blister?

Tackåbock / Anvandarnawn
Citera
2016-02-23, 19:53
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anvandarnawn
har sökt men ej funnit!

Tackåbock / Anvandarnawn
Vet inte priset för subutex, men med tanke på att man tar det dagligen så kommer du garanterat få det gratis efter ett tag med tanke på högkostnadsskyddet.
Från apotekets hemsida:
Citat:
Från och med den 1 januari 2012 börjar nya regler gälla för beloppen i högkostnadsskyddet. De nya reglerna innebär att patientens maximala kostnad för receptbelagda läkemedel i högkostnadsskyddet är 2 200 kr istället för 1 800 kr under 12-månadersperioden. En annan förändring är att högkostnadsskyddet börjar gälla efter inköp på 1 100 kr av receptbelagda varor under en 12-månadersperiod.

Fick väldigt dålig effekt av subutex förra gången jag testade det, vilket var första gången. Tog då en dos på över 1mg utan att uppleva särskilt mycket. Har ingen tolerans för opiater/opioder och runt 200mg tramadol brukar räcka för att jag ska bli nöjd. Ruset på 200mg tramadol påverkade mig mycket mer än 1mg subutex.

Idag tänkte jag ge det en ny chans och skulle ta 1mg igen men råkade dosera lite fel, vilket resulterade i att det snarare blev 1.5-2mg i en dos. Har verkligen noddat hela dagen till och från och fick verkligen kämpa på föreläsningarna för att inte nicka till. Men jag upplevde inget välmående att tala om alls utan en dos på 200mg tramadol ger mig mer.

Men fyllde på med 0.5-1.0mg när jag kom hem från föreläsningarna och upplever nu ett välmående för första gången. Kan däremot knappt sätta mig ner utan att nodda och fastnar lite överallt i hemmet. Härligt att det gav välmående tillslut även om jag tycker att det inte borde krävas en sådan pass stor dos med tanke på min låga tolerans.

Tror nog att jag väljer tramadol före subutex i framtiden då det ger mig ett mycket större välmående, även om det är första gången jag verkligen noddar så fort jag sitter ner.
Senast redigerad av caeco 2016-02-23 kl. 19:56.
Citera
2016-02-23, 20:16
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorganGrimes
Aldrig tagit Sub innan och sitter på en tramadol at. Hjälper sub mot tramadol at?
Har tagit tramadol 200mg i 3 veckor, så har egentligen bara 3-4 dåliga dagar framför mig.
Vill ta så lite sub som möjligt

Du skjuter nog bara fram ATn om du tar sub. Kämpa dig igenom 4 dagar istället!
Citera
2016-02-23, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anvandarnawn
har sökt men ej funnit!

Tackåbock / Anvandarnawn

Har för mig att jag läste någonstans att det är 19 kr per tablett innan högkostnadsskyddet. Någon som kan bekräfta eller rätta vad man får betala om man är med i laro och får buprenorfin?
Citera
2016-02-24, 13:24
Medlem
Testade för första gången precis, fegade lite o snortade 0.5 för 75 min sedan. Ville ej ta för mycket då jag ska få besök senare ikväll så hade inte varit så passande att bli helt väck. Dock var nog 0.5 i klenaste laget, känner av en lättare mysighet men tror inte att 1 mg hade varit några problem.

Lite kluven nu bara, dra en nollfemma till eller vänta tills nästa gång och köra minst 1 mg direkt?
Senast redigerad av Spazzman 2016-02-24 kl. 13:30.
Citera
2016-02-24, 13:52
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spazzman
Testade för första gången precis, fegade lite o snortade 0.5 för 75 min sedan. Ville ej ta för mycket då jag ska få besök senare ikväll så hade inte varit så passande att bli helt väck. Dock var nog 0.5 i klenaste laget, känner av en lättare mysighet men tror inte att 1 mg hade varit några problem.

Lite kluven nu bara, dra en nollfemma till eller vänta tills nästa gång och köra minst 1 mg direkt?

Om du är färsk så tycker jag 0,5mg är lagom, för egen del så tar det också upp till 2h innan maxeffekten är uppnådd så kan ju vara värt att vänta. Tycker det går bra att fylla på bara det inte gått alltför många timmar... är du inte helt opiatnaiv så dra 0,5 till om du inte tycker att en "lättare mysighet" är tillräckligt.

Själv tycker jag det låter helt perfekt om du ska ha besök ikväll, halveringstiden är lång så största delen av effekten är ju kvar då också. Aldrig fattat varför man ska ta så stora doser att man blir helt sänkt, visst, kanske skönt för stunden men det går ju inte att kombinera med ett normalt liv och man förstör sin tolerans... nä tacka vet jag opiater i små doser för att göra det mesta i livet mer njutbart (eller mindre jävligt), men går lite OT nu kanske
Citera
2016-02-24, 15:43
Medlem
Fordies avatar
Vad gör man med norspan för bästa effekt?

Ja 20mg buprenorfin helt gratis är ju sjyrrans.

Vad gör man med dom dock? Minns gamla fentan som inte va gegga utan som ett tunt lager, koka en stund, in i armen och godnatt. Sen när dom nyare med gegga kom så tog man en åttondel och tugga i 10 min och sen somna skönt. Visst, fenta är mkt starkare, men upplägget är ju likadant.

Har just nu dragit av geggan från plåstret (för jag antar att själva plåstret bara är att kasta?) - klippt "geggan" på mitten, sen delat det på två och sitter och tuggar på dom två delarna. Gjort det i en halvtimme och känner ingenting över huvudtaget och då ligger jag ändå på 3x min förskrivna iktodos så nånting borde väl hända. Är typ en vecka sen jag tog sub och då blir jag - vet inte, inte noddig, men gosig, när jag slår en halva.

Vad gör jag av resten av halvan nu? Ska ändå vara 10mg kvar, dvs mer än en sub. Och rent teoretiskt ska det ju vara mer än en sub jag har i munnen.

/Kanske fordie
Citera
2016-02-24, 17:06
Medlem
Fordies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spazzman

0.5mg är "en rejäl bängdos" om du ALDRIG tagit sub. 75 min är inte sålänge. Ge det lite tid, ta en macka och lite mjök eller nåt annat gott och rök en cigg så ska du se att det fäster på ännu mer.

Fan vad jag minns tiden då en sub räckte en vecka. 1,5år ren och fick ändå ta en halv för att bli noddig.

Ska du fylla på så ta max hälften av 0.5, jobbigt om det blir så att du börjar spy av snus/cigg om du sysslar med nåt av det. Annars kan jag rkeommendera att du lånar 2-3 cigg, finns inget godare under opiatrus och just sub boostas som fan av cigg.

Fååååååård
Citera
2016-02-24, 17:09
Medlem
Fordies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fordie
Ja 20mg buprenorfin helt gratis är ju sjyrrans.

Vad gör man med dom dock? Minns gamla fentan som inte va gegga utan som ett tunt lager, koka en stund, in i armen och godnatt. Sen när dom nyare med gegga kom så tog man en åttondel och tugga i 10 min och sen somna skönt. Visst, fenta är mkt starkare, men upplägget är ju likadant.

Har just nu dragit av geggan från plåstret (för jag antar att själva plåstret bara är att kasta?) - klippt "geggan" på mitten, sen delat det på två och sitter och tuggar på dom två delarna. Gjort det i en halvtimme och känner ingenting över huvudtaget och då ligger jag ändå på 3x min förskrivna iktodos så nånting borde väl hända. Är typ en vecka sen jag tog sub och då blir jag - vet inte, inte noddig, men gosig, när jag slår en halva.

Vad gör jag av resten av halvan nu? Ska ändå vara 10mg kvar, dvs mer än en sub. Och rent teoretiskt ska det ju vara mer än en sub jag har i munnen.

/Kanske fordie

Får ju inte ändra så... Tuggat på hälften i över en tim nu. Känner ingenting. Inte ens min milda ryggvärk är borta. Har lagt en 1/4 i ett kokhett glas med vatten som jag tänkte koka lite, vågar nog inte banka i mig den pga ledisrisken men man har ju ett rövhål, sätta mig och köra in massa plast tänker jag inte göra dock men 1mg eller så borde väl ha löst upp sig.

Fordie
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in