Citat:
16,2% (-0,5) för SD i Ipsos Februari.
http://www.dn.se/nyheter/politik/sverigedemokraternas-stadiga-uppgang-bruten/
http://www.dn.se/nyheter/politik/sverigedemokraternas-stadiga-uppgang-bruten/
16,2% är ju lyteskomik
Citat:
Den "belagda inkompetenskoefficienten" är knappast skalbar eftersom det då skulle innebära att mätningar blir mer precisa ju mindre ett parti är, och fullständigt åt helvete på stora partier.
Applicerat på 0,8% respektive 80% skulle det enligt formeln ovan bli:
SD 0,8% = 1,13% (diff 0,33%)
SD 80% = 113,41% (diff 33,41%)
Vilket är nonsens, inte bara p g a den uppenbara matematiska omöjligheten men främst för att OI historiskt inte haft mer fel ju större ett parti är. Går man igenom 2006-2010-2014 och kollar på hur instituten gjorde ifrån ser man att genomsnittet av alla instituts mätningar per parti har avvikelser från valresultatet som ligger inom spannet +/-0,1 och +/-2,5 oavsett partiets storlek. Det varierar från valår till valår. Generellt verkar de ha minst fel på S, M och V, och betydligt större avvikelser på C, MP, KD och L. Delvis för att dessa fyra är typiska stödröstningspartier och att folk fattar stödröstningsbeslut efter att de tjuvkikat på sista mätningarna.
Det är möjligt att mörkertalspåverkan kan göra att SD-glappet vuxit något med storleken. I så fall skulle 2,4-glappet ha kunnat öka till kanske 4%. Men aldrig i helvete har det dragit iväg till 8,1%.
Applicerat på 0,8% respektive 80% skulle det enligt formeln ovan bli:
SD 0,8% = 1,13% (diff 0,33%)
SD 80% = 113,41% (diff 33,41%)
Vilket är nonsens, inte bara p g a den uppenbara matematiska omöjligheten men främst för att OI historiskt inte haft mer fel ju större ett parti är. Går man igenom 2006-2010-2014 och kollar på hur instituten gjorde ifrån ser man att genomsnittet av alla instituts mätningar per parti har avvikelser från valresultatet som ligger inom spannet +/-0,1 och +/-2,5 oavsett partiets storlek. Det varierar från valår till valår. Generellt verkar de ha minst fel på S, M och V, och betydligt större avvikelser på C, MP, KD och L. Delvis för att dessa fyra är typiska stödröstningspartier och att folk fattar stödröstningsbeslut efter att de tjuvkikat på sista mätningarna.
Det är möjligt att mörkertalspåverkan kan göra att SD-glappet vuxit något med storleken. I så fall skulle 2,4-glappet ha kunnat öka till kanske 4%. Men aldrig i helvete har det dragit iväg till 8,1%.
Täcker detta förklaringen att det skiljer 10-12% i mätning av SD mellan instituten? Något eller några institut har ju så in i #€%& fel avseende SD nu. Har det någonsin varit liknande diff i OU på något parti historiskt?
Citat:
Jag tror inte för en minut att en minskad invandrarström påverkar SD negativt. För katastrofen har redan inträffat. Och om det kommer låt säga 40.000 migranter under 2016, vilket kanske är "glädjesiffor" är det ändå för många.
Betänk vad det är för invandring. Det är ju inte högt utbildade Tyskar eller Engelsmän som kommer....tänk om det vore en Europeisk invandring, men det är helt katastrofalt migranter från ja rent ut sagt underutvecklade länder. Kulturkrockarna blir ofrånkomliga.
Och vilka partier bär ansvaret för att Sverige fick fler än andra likvärdiga länder??? Jag tror att människor kommer att protestera genom att rösta på SD. Jag kan inte tänka mig mindre än 25% för SD som ändå är oskyldigt till de försämrade förhållandena som vi får räkna med. Vi har ett kaos utan like.
Sedan har vi ett inhemskt problem med att många pensionärer i framtiden får för låga inkomster. Pensionssystemet är ett misslyckande. Kanske SD kan kläcka några idéer även här?
...
Betänk vad det är för invandring. Det är ju inte högt utbildade Tyskar eller Engelsmän som kommer....tänk om det vore en Europeisk invandring, men det är helt katastrofalt migranter från ja rent ut sagt underutvecklade länder. Kulturkrockarna blir ofrånkomliga.
Och vilka partier bär ansvaret för att Sverige fick fler än andra likvärdiga länder??? Jag tror att människor kommer att protestera genom att rösta på SD. Jag kan inte tänka mig mindre än 25% för SD som ändå är oskyldigt till de försämrade förhållandena som vi får räkna med. Vi har ett kaos utan like.
Sedan har vi ett inhemskt problem med att många pensionärer i framtiden får för låga inkomster. Pensionssystemet är ett misslyckande. Kanske SD kan kläcka några idéer även här?
...Jag håller med dig. Samhällskollapsen har på sätt och vis redan inträffat. Vi som växte upp på 60-70-80-talet och de som växte upp tidigare lever ju idag i ett annorlunda land. Ta en skolkatalog från din skolgång och jämför med idag. Under min skolgång fanns det någon enstaka adopterad från Sri Lanka och Korea och dessa var 100% assimilerade i gruppen och betraktades som svenskar fullt ut. Inget snack. Effekten av det senaste 6-24 månadernas invandring har ju inte ännu fått full verkan. Dessutom, tidigare fanns det tydligen ett tomrum i glaset att fylla. Nu flödar det över och 2016 kommer 7K tokhälla med stora karaffen i glaset.