2016-02-25, 21:29
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Men hur kommer detta att påverka SD.

Balkanrutten som svarat för 95 % av lycksökarna är idag nästan stängd för alla?

Italien-vägen med negrer från Libyen, vad kommer att hända med detta?

Menar du att minskad flyktingpress på Sverige är ett problem?
2016-02-25, 21:37
Medlem
Picamagpies avatar
Dom har minskat 0,6 % på medelvärdet för samtliga mätningar gentemot januari. http://status.st/
2016-02-25, 21:42
Medlem
Jag tror inte för en minut att en minskad invandrarström påverkar SD negativt. För katastrofen har redan inträffat. Och om det kommer låt säga 40.000 migranter under 2016, vilket kanske är "glädjesiffor" är det ändå för många.

Betänk vad det är för invandring. Det är ju inte högt utbildade Tyskar eller Engelsmän som kommer....tänk om det vore en Europeisk invandring, men det är helt katastrofalt migranter från ja rent ut sagt underutvecklade länder. Kulturkrockarna blir ofrånkomliga.

Och vilka partier bär ansvaret för att Sverige fick fler än andra likvärdiga länder??? Jag tror att människor kommer att protestera genom att rösta på SD. Jag kan inte tänka mig mindre än 25% för SD som ändå är oskyldigt till de försämrade förhållandena som vi får räkna med. Vi har ett kaos utan like.

Sedan har vi ett inhemskt problem med att många pensionärer i framtiden får för låga inkomster. Pensionssystemet är ett misslyckande. Kanske SD kan kläcka några idéer även här? ...
2016-02-25, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Menar du att minskad flyktingpress på Sverige är ett problem?

För en gångs skull håller jag med Bergakungen. Vem fan bryr sig om SD:s siffror går ned så länge invandringstrycket minskar? Önskar man fortsatt massinvasion och en riktig våldtäktssommar för att SD då stiger i opinionen (som det ibland kan låta här), är man en dåre.
2016-02-25, 21:47
Bannlyst
Dom gör en extrem blunder att sitta passivt som dom gör. Jag undrar vad det är frågan om. Är det media som beter sig totalitärt och blockerar SD nyheter? Driver media en kampanj mot SD? Jimmie framförallt bör vara på framkant i TV och överallt och prata. Något internt som pågår?

Ser det som en förlust, hoppas dom återhämtar sig från det misstaget. Har kostat en procent. Misstag är naturliga, inget om det. Men jag finner bara hela situationen väldigt märklig.
2016-02-25, 21:48
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Men hur kommer detta att påverka SD.

Balkanrutten som svarat för 95 % av lycksökarna är idag nästan stängd för alla?

Italien-vägen med negrer från Libyen, vad kommer att hända med detta?

Så du menar att allt är frid och fröjd nu?
2016-02-25, 21:51
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Det är möjligt att mörkertalspåverkan kan göra att SD-glappet vuxit något med storleken. I så fall skulle 2,4-glappet ha kunnat öka till kanske 4%. Men aldrig i helvete har det dragit iväg till 8,1%.

I brist på alternativa och praktiska korrigeringsmetoder förefaller användandet av en enkel "inkompetensfaktorn", egendomligt nog, ge ungefär samma mätresultat (Novus) som Sentio och YouGov lyckas prestera...

Kanske inte så egendomligt då agendastyrda svenska mätningar är politiskt gångbara...
2016-02-25, 22:15
Medlem
Findmypasts avatar
Högermoderaterna börjar hitta hem till fadershuset igen av någon anledning. Det är nog ingen tillfällig trend att M ökar och SD minskar. För mig kvittar det lika - höger som höger.
2016-02-25, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aristides
För en gångs skull håller jag med Bergakungen. Vem fan bryr sig om SD:s siffror går ned så länge invandringstrycket minskar? Önskar man fortsatt massinvasion och en riktig våldtäktssommar för att SD då stiger i opinionen (som det ibland kan låta här), är man en dåre.

Detta handlar om mer än bara sakfrågan med huruvida vi plockar in en massa invandrare i dagsläget. Sjuklövern har stått och blåljugit oss upp i ansiktet i alla år och visat sig vara allmänt odugliga och korrumperade. Ju fler SD:are som kommer in i Riksdagen, desto fler ur det gamla korrupta sjuklövergardet åker ut, oavsett vad man kan ha för synpunkter på SD i överigt.
2016-02-25, 22:21
Medlem
Clodiuss avatar
Hmmm... Väljarna verkar inte särskilt imponerade över Åkessons knäfall inför Batra, och det är ju inte att undra på; varför rösta på ett parti som inte vill stå upp för sin politik?
2016-02-25, 22:29
Medlem
FranzLisztBlevEj75s avatar
PM2 för SD uppdaterad med dagens Ipsos. Modellens skattning av SDs tillväxt just nu är -0.75 pe/månad. Detta kan jämföras med rekordtillväxttakten på drygt +1.5 pe/månad som uppnåddes under senaste sommaren.
2016-02-25, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aristides

Å andra sidan måste det bli sämre (för majoriteten av den korkade befolkningen) innan det kan bli bättre. Blir det bara gradvis sämre för varje år kommer inte dumsvensken vakna. Även om invandringen skulle bli 0 i år är läget akut för lång tid framöver vilket oroväckande få inser när regering dopar systemen.

Och med den logiken så skulle inte Sd's siffror varit viktiga innan förra årets totala kaos. Så jag bryr mig om siffrorna, för utan sd skulle övriga partier återgå till massinvandring så snart systemen tillåter det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in