Citat:
Ursprungligen postat av
B0B0-emulator
Är det inte lite konstigt att PU går ut med antydningar att Stay Behind är misstänkta samtidigt som man försöker nå personer kring Stay Behind "genom kontakter" för att försöka förhöra dem? Det verkar oseriös cirkus inför 30-årsdagen.
Det positiva är att de nu måste börja sprida desinformation om sådant de tidigare varit tysta om.
Givetvis måste de hela tiden ge ett sken av att det går framåt, särskilt inför trettioårsdagen tycker de.
Det är egentligen ingen skillnad mot tolvårsdagen eller tjugotreårsdagen. Hade jag varit förundersökningsledare så hade jag velat ligga lågt med vilken dag det är, direkt pinsamt resultat.
Stay Behind är inte misstänkt vad jag har förstått, det här är bara ytterligare ett
avsnitt som man ska titta lite på, det finns förmodligen minst 5000 avsnitt till i hyllan att välja ur när det är dags för trettiotreårsdagen, femtioårsdagen med flera dagar.
Kan man inte placera en person på mordplatsen och ett vapen i handen på hen så kommer mordet aldrig att lösas, jag håller med Oisin, och sätter en peng på Jusus uppståndelse istället, förmodligen ger det bättre utdelning.