2016-02-25, 21:22
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nu handlar det om rimlighet och ska man resonera på ditt sätt så kan allt bortförklaras på det mest långsökta sätt.
Eller anser du att alla dörrar ska hållas öppna och pga detta fasansfulla tvivel kan inte mord dömas ut?
Vi är tillbaka på ruta 1 och övervakningskamera alternativt bevittnat mord.
Vad var långsökt i det resonemanget, att någon har hittat en död person, gått därifrån och fortsatt som om inget har hänt utan att larma?
2016-02-25, 21:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Vad var långsökt i det resonemanget, att någon har hittat en död person, gått därifrån och fortsatt som om inget har hänt utan att larma?
Hahahahaha - nej, jag förstår att du inte ser det långsökta i den storyn.

Ni framställer det hela som om NB ska lura en dagisfröken att han minsann inte stulit lego. Förslagen är pinsamma rent ut sagt.
2016-02-25, 21:28
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Hahahahaha - nej, jag förstår att du inte ser det långsökta i den storyn.

Ni framställer det hela som om NB ska lura en dagisfröken att han minsann inte stulit lego. Förslagen är pinsamma rent ut sagt.
Tusentals människor har hittats döda. Har alla första upphittare larmat?
2016-02-25, 21:28
Bannlyst
Citat:
Trams. Att han är från Litauen gör inte dina påstående mer trovärdiga.

Ja vet inte men att gå igenom en rättsprocess i främmande land kan såklart ha skrämmt honom till tystnad.

Han är beroende av tolkar och svenska advokater.

Hur högt tror du NB tror att svenska advokater värderar honom?
2016-02-25, 21:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast tejpning är väl bra om man avser att flytta kroppen
Nej, det är långsökt värre om man tror att nån drar 3 meter tejp runt skallen för en transport. Man kan ju snarare undra varför folk kommer med vedervärdigt långsökta förslag när det finns betydligt mer relevanta förklaringar de faco - läs BDSM och sexuell sadism. Detta ska minsann inte vara med när det är betydligt mer vanligt förekommande gällande tejpen och så börjar fablernas värld..
Citat:
På sjukhus händer det frekvent att man fixar till lik när anhöriga kommer för att ta farväl, många blir väldigt olika sig efter de dött. Man kan proppa in vadd i kinderna m.m. om ansiktet sjunkit ihop så det ser ut som en döskalle. När folk begravs i kulturer där de ligger med öppet kistlock på begravningsceremonin sminkas de också ibland.
Detta har ingenting med saken att göra och på sjukhus stoppar man inte vadd i kinderna på döda för kännedom.
Citat:
Men jag har svårt att tänka att silvertejp skulle kunna kopplas till att det är komfortabelt för offret....snarare då att det skett för att skyla ansiktet pga GMs rätt.så naturliga aversion att inte hantera en människa så. Lisas pappa är ju militär, även om han är mekaniker så är hans uppgift till syvende och sist att understödja dem som är på uppdrag där det ingår att eliminera andra människor. Under vissa förutsättningar givetvis. Att ta bort någon med gevär, eller från glygplan eller drönare är väl antahligen mer mentalt lättsmält än att behöva hantera offret med bara händerna. Sånt kan ju vara jobbigt även för dem som inte dödat offret men som exempelvis ambulans eller annan personal i räddningstjänst. som får ta rätt på mord och misshandelsoffer eller offer i trafikolyckor. Minns exempelvis upprördheten över bilderna som gick ut på en döende Diana Spencer i maj -97 efter trafikolyckan i en tunnel i Paris. Och då ändå ftån folk som ser det på avstånd, på TV sändningar, i tidningar och på webbsidor m.m. Man kan ju tycka det är upprörande även om det på visst sätt är förutsebart i någon mån.
Jag förstår inte vad du berättar? Lisas pappa är militär, Ambulanspersonal..
Vad har det med tejpen att göra?
2016-02-25, 21:37
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Nej, det är långsökt värre om man tror att nån drar 3 meter tejp runt skallen för en transport. Man kan ju snarare undra varför folk kommer med vedervärdigt långsökta förslag när det finns betydligt mer relevanta förklaringar de faco - läs BDSM och sexuell sadism. Detta ska minsann inte vara med när det är betydligt mer vanligt förekommande gällande tejpen och så börjar fablernas värld..
När ska du sluta tjata om detta? Tejp på en död eller medvetslös människa är varken sadism eller BDSM.
2016-02-25, 21:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honeybunnyone
Ja vet inte men att gå igenom en rättsprocess i främmande land kan såklart ha skrämmt honom till tystnad.
Han är beroende av tolkar och svenska advokater.
Hur högt tror du NB tror att svenska advokater värderar honom?
Att han är beroende av tolkar har ingenting att göra med det du skrev. Det är bara att öppna käften - över den råder varken tolkar eller advokater.
Man kan ju snarare undra om ditt förslag vore sant varför han är på väg till HD.
Enligt dig är han nu så skrämd att han sitter hellre på livstid.

Nej du. Den lille dårfinken tiger och har ingen förklaring och hoppas på att nån ska hitta ett rättegångsfel så att han kan kliva ut - och högst troligt mörda igen.
Eller är det en person du vill bjuda hem på gofika kanske och vara ensam med? Du litar ju helt på hans oskuld menar jag.
2016-02-25, 21:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
När ska du sluta tjata om detta? Tejp på en död eller medvetslös människa är varken sadism eller BDSM.
När ska du sluta tjata eftersom Lisa var livrädd fram tills hon blev medvetslös?

Sadismen faller bättre på plats, livstidsdomen likaså, om du släpper fokus på 20 sek och medvetslös vid strypning.

Vet du vilket klockslag han ströp henne? Nej, tänkte väl det...
2016-02-25, 21:44
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Detta har ingenting med saken att göra och på sjukhus stoppar man inte vadd i kinderna på döda för kännedom.

Jag förstår inte vad du berättar? Lisas pappa är militär, Ambulanspersonal..
Vad har det med tejpen att göra?

Tejp ramlar väl inte av så lätt, det låter dock som väldigt mycket tejp men GM (eller städaren) kanske var stressad.

Vad det har med tejpen att göra...?!?! Jag har precis skrivit inlägg om att jag antar att det kan ha med tejpen att göra att den som virade den ville avpersonifiera offret, snarare än utsätta offret för en sexuell kränkning. Militär och ambulanspersonal hanterar väl ofta döda och det är väl ofta påfrestande även i situationer där inget är fel (ren olycka eller ett legitimt dödande) och det är någon som är van att göra det men just att se ansiktet kan upplevas som en extra tung omständighet såvida det inte är helt naturlig död av ålder eller sjukdom.

Och det händer att manfixar upp döda på sjukhus, en del ser groteska ut och inte alls lik sig. Jag har jobbat på äldrebornde och varit med om det (dock skedde det inte på mitt initiativ kanske ska tilläggas).
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-02-25 kl. 21:55.
2016-02-25, 21:48
Medlem
Citat:
När ska du sluta tjata eftersom Lisa var livrädd fram tills hon blev medvetslös?

Sadismen faller bättre på plats, livstidsdomen likaså, om du släpper fokus på 20 sek och medvetslös vid strypning.

Vet du vilket klockslag han ströp henne? Nej, tänkte väl det...

Men då resonerar du väl lite baklänges om du antar motivet efter straffmätningen.
2016-02-25, 21:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Tejp ramlar väl inte av så lätt, det låter dock som väldigt mycket tejp men GM (eller städaren) kanske var stressad.
Vad det har med tejpen att göra...?!?! Jag har precis sutyit och skrivit inlägg om att jag antar att det kan ha med tejpen att göra att den som virade den ville avpersonifiera offret. Militär och ambulanspersonal hanterar väl ofta döda och det är väl ofta påfrestande även i situationer där inget är fel (ren olycka eller ett legitimt dödande) och det är någon som är van att göra det men just att se ansiktet kan upplevas som en extra tung omständighet såvida det inte är helt naturlig död av ålder eller sjukdom.
Jag ser att du skriver mängder med meningar om ambulanspersonal och dina gissningar är långsökta.

Nej, det är inte ansiktet som är tungt att se. Det är att se den nästintill ohanterbara sorgen hos anhöriga samt det fullständigt tragiska att en ung människa inte får uppleva glädje och leva vidare om det så är självmord, mord, sjukdom eller olycka.
2016-02-25, 22:03
Medlem
Citat:
Jag ser att du skriver mängder med meningar om ambulanspersonal och dina gissningar är långsökta.

Nej, det är inte ansiktet som är tungt att se. Det är att se den nästintill ohanterbara sorgen hos anhöriga samt det fullständigt tragiska att en ung människa inte får uppleva glädje och leva vidare om det så är självmord, mord, sjukdom eller olycka.

Men herre jessus, det är ju du som gissar och har fastnat på sadism och sexuella böjelser. Faktum är att många som hanterar döda som skulle kunna levt ett bra tag till tycker det är påfrestande med insikten att det är en människa (eller varit) och just ansiktet är det tydligaste. Än värre om det ens avlägset utseendemässigt påminner om någon bekant. För att folk har förmåga att bete sig som psykopater behöver det inte betyda att de är det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in