• 1
  • 2
2016-02-25, 17:48
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15APRIL
Första gången jag dejtar över nätet.

Har tidigare träffat tjejer genom jobb eller vänskapskretsar!

Brukar skriva (Hallå där hur är det med läget?) och jag tycker de låter ser frukantsvärt tråkigt ut..

Kom gärna med lite tips på hur jag kan starta konversationen det flesta har heller ingen profiltext vilket gör det ännu svårare.

Helvete vad långt det här blev... TL;DR: Optimera profilen samt dina meddelanden. Berätta inte om dig själv, framhäv vad ni har gemensamt och vad du är bra på.

"Datingsida" är för brett, Tinder och sidor som typ Happypancake skiljer sig rätt mycket, men är det en sida där hon listar lite intressen bör du vidröra dessa i första meddelandet. Om du tänker dig själv att du får tio-hundratals meddelanden varje dag, vad skulle du så själv vilja höra?

Några regler om du ska hänga på en riktig dejtingsida (Tinder och liknande är mer ligga-sidor om du frågar mig):

Skriv riktade meddelanden
Nu vet jag inte riktigt hur pass bra man kan förvänta sig att vara på dejtingsajter, men jag räknade mina senaste 100 skickade meddelanden vid ett tillfälle då jag lagt ner min profil. Tilläggas bör att jag endast skrev till dom tjejerna som jag skulle kunna tänka mig att dejta/ligga med, inte dom bedrövligt fula tjejerna.
Av dom som jag skrev ett meddelande till fick jag svar av ungefär 2 av 10, och av dessa 2 / 10 som svarade ville 50% sen gå på en första dejt. Så rent krasst fick jag ett "vi kan gärna gå på dejt" av 10% av alla som jag skrev ett meddelande till. Notera dock att jag inte bokade in någon dejt med flertalet av dessa då jag träffade min nuvarande sambo i slutet där. Så bara för att 10% sa att dom ville gå på dejt betyder inte det att 10% faktiskt hade gjort det. Men i alla fall så tror jag mig ha hyfsad statistik här.
Det som är viktigt att förstå är att om du inte är minst en 8/10 i utseende så ska du skippa alla tjejer som har en tom presentation. Dessa kommer endast gå på ditt utseende ändå och du är körd där. Du slösar din tid på dessa så glöm dom.

Istället ska du hitta tjejerna som är i din närhet på attraktionsskalan. Pengar, utseende, karriär och allt sånt där får räknas in här, men var realistisk för annars slösar du din tid. Sikta sen på dom som faktiskt har en hyfsat beskrivande text i sin presentation.
Sen ska du se till att skriva extremt riktat mot den här tjejens presentation när du skriver. Du ska börja med ett hej följt av någonting som hon kommer tycka är underhållande. Sen beskriver du dig själv kort och kombinerar samtidigt dina intressen med dom som passar in på hennes presentation. Tycker hon om vin? Skriv att du precis börjar dricka vin men att du knappt kan skilja på rött och vitt vin, men att du är intresserad och vill lära dig. Fråga om hon kanske kan erbjuda sig att lära dig mot att du lär henne om någonting du är duktig på eller liknande. Tycker hon om sin mamma? Skriv vilken svärmorsdröm du är och att även du gillar hennes mamma. Tycker hon om hästar? Skit i henne, hästtjejer är crazy-brudar. Dont go there...
Det kommer ta minst 20 minuter att skriva ett meddelande, men å andra sidan så kommer du få en betydligt högre svarsprocent på såna meddelanden än "Tja babe, läget?"-meddelandena. Än en gång, är du inte en 8 / 10 utseendemässigt får du se till att sticka ut på andra sätt och då är dina meddelanden ditt enda vapen.

Sen får du avväga mellan tid/antal skickade meddelanden också. Behöver du lägga ner 2 timmar på ett meddelande har du slösat bort för mycket tid, men tar det 2 minuter och 3 meningar att skriva till en tjej är antagligen även det för lite.

När du får svar
Då finns det ett intresse, se nu till att omvandla det till en dejt. Jag brukar säga att max 3 meddelanden var fram och tillbaka, sen bör man sätta upp en dejt. Annars kommer man ha snackat igenom alla ämnen man kan prata om i meddelandena och risken är att det blir väldigt tyst när ni väl träffas. Av det jag lärt mig när jag dejtat tjejer genom livet är att ju mindre man vet om henne desto intressantare blir den första dejten.
Jag brukade som sagt rikta in mig på tjejer vars intressen var öppna, t.ex. "Jag gillar att dricka vin"-grejen gör att man snabbt kan vända det till ett "Jag kan ingenting om vin, men du kanske kan lära mig? Vad sägs om ställe X på torsdag kväll?". Många tjejer nappar på det där faktiskt, det handlar bara om att man inte ska fastna i det här studsandet av trötta meddelanden fram och tillbaka.
När du skickar ett meddelande till tjejen, se då till att ha med ungefär 1-3 frågor i meddelandet. Har du 0 frågor blir det svårare för henne att svara, varpå hon i värsta fall tröttnar på dig.
Och använd smileys, flirt-smileys is the shit på dejtingsajterna Tjejerna verkar älska smileys eftersom det ger en "mjukare" framtoning. En flirt-smiley gör att man kan skriva grejer på ett helt annat sätt, och även vanliga smileys är bra att använda

Se till att din profil är intressant
Du ska verka så snygg ut du någonsin kan. Du har typ någon sekund att presentera dig själv på, sen sticker tjejerna om dom inte fastnat för något hos dig. Ta vara på dessa dyrbara sekunder! Finns säkert guider hur man optimerar detta, men ha vettiga bilder och en intressant text. Med intressant menar jag en riktigt jävla slipad text som får folk att skratta, inte en berättande text där du skriver "Jag tycker om promenader och att titta på fotboll". Ingen tjej sig egentligen i vad du tycker om i början, däremot gillar alla att skratta. Du ska alltså inte presentera dig själv, du ska få folk att skratta/bli intresserade. Nu hängde jag bara på Happypancake och det innan jag träffade min nuvarande sambo men min presentation listade bara en massa random grejer om mig själv i stil med följande:
Knappast en optimal profil men jag fick ändå sjukt många svar på mina meddelanden för vara strax under average på mina bilder (bildbetyget låg på ungefär 4.5 / 10). Notera hur den första meningen är rätt oväntad, det gör att folk fastnar och läser vidare. Sen nämner jag hur världsvan jag är (skadar inte), lite om mig som person och sen ett halvtaskigt skämt igen. Sen tror jag inte nån orkar läsa längre, men dom har fått en bra känsla i alla fall och ser mig i alla fall inte som en supertråkig person.
Hitta dina egna styrkor och tryck stenhårt på dessa. Vill du bara ligga? Ljug. Kan du bara backa upp lögnerna med hyfsat bra info när ni väl träffas kan jag tänka mig att du kan få vara med om sjukt roliga grejer.
Citera
2016-02-25, 18:15
Medlem
15APRILs avatar
Mycket bra tips, Fler skadar inte.

Tycker ni att något finns att ändra i min presentation

Hallå där!

Glad kille/man/pojke kalla det va du vill på snart 30 vårar..
.

Lite om mig själv:
Älskar att laga god mat men helst inte själv.. Men jag lovar att jag är grym i köket!
Älskar djur har 1 katt och en rottweiler väluppfostrade!
Har nästan alla körkort förutom busskort!
Älskar att resa storstad som sol o bad!
Är jordnära och stabil i mig själv!
Är inge vidare på nätdejting så mina första mail kan bli lite tråkiga men skriver jag till just dig så är det personligt är inte på jakt efter kk eller onenightstand utan ett stabilt och bra förhållande eller bara nya vänner!

Förtillfället kommer jag inte på något mer!

Hoppas vi hörs!
Citera
2016-02-25, 18:16
Medlem
Smatters avatar
Inled med "Jag har stor".
Citera
2016-02-25, 19:32
Medlem
poolos avatar
Citat:

Hallå där!

.

Lite om mig själv:
Älskar att laga god mat men helst inte själv.. Men jag lovar att jag är grym i köket!
Är inge vidare på nätdejting så mina första mail kan bli lite tråkiga men skriver jag till just dig så är det personligt är inte på jakt efter kk eller onenightstand utan ett stabilt och bra förhållande eller bara nya vänner!

Hoppas vi hörs!

Du låter sjukt homosexuell. Du kan ju fråga direkt om hon tar den i tvåan och svarar hon ja så har ni ju redan något gemensamt.
Citera
2016-02-25, 20:38
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:

Hallå där!

.

Lite om mig själv:

Hoppas vi hörs!

Sluta skriva "älskar". Sluta med utropstecken. Skriv inget om "vänner". Ingen är på en dejtingsida för att de vill hitta vänner.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in