Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-25, 09:24
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calling-dannyboy
Här är ett utdrag ur en artikel om Mitt Romneys utspel idag.

Tidigare republikanska presidentkandidaten och före detta guvernören i Massachusetts, Mitt Romney säger i en intervju, att den nuvarande ledaren i det republikanska presidentvalet, Donald Trump borde släppa sina skatteuppgifter så att väljarna får se.

"Vi har goda skäl till att tro att det finns något i Donald Trumps skatteuppgifter som påminner om ett bombnedslag," sade Romney till Foxnews på onsdagen. Han ville även att senatorerna Ted Cruz och Marco Rubio skulle offentliggöra sina skatteuppgifter.
"Antingen är han inte inte alls så rik som han har sagt, eller så har han inte betalat så mycket skatt som vi kan förvänta oss av honom, eller så har han inte gett pengar till veteraner eller till handikappade som han har sagt att till oss att han har gjort," tillade Romney.

Trumps kampanj svarade inte på CNN:s begäran om en kommentar, men miljardären twittrade efter intervjun; "Mitt Romney, som helt förlorade ett val som borde ha vunnits, och vars skattedeklarationer fick honom att framstå som en fåne, spelar nu tuff."

http://edition.cnn.com/2016/02/24/politics/mitt-romney-donald-trump-taxes/

Kommer Romney ställa upp i presidentvalet för republikanerna?

Du tror väl ingen att någon hoppar IN i Rep:s kandidatval nu?
2016-02-25, 11:59
Medlem
baggebo1s avatar
Här intervjuer med de båda kongressmän som bestämt sig för att stödja Trump:

http://www.dailystormer.com/first-ship-jumperstrain-boarders-congressmen-endorse-glorious-leader/
Senast redigerad av baggebo1 2016-02-25 kl. 12:01.
2016-02-25, 13:19
Bannlyst
Att de amerikanska presidentkandidaterna hade en sådan stor fanskara i Sverige hade jag ingen aning om. Jag undrar varför det alltid är ett sådant stort fokus ifrån svensk media på amerikanska presidentkandidater varje gång.. Okej, jag förstår varför men det är såsom att Sverige på något sätt bygger på USAs storebrorfasoner bara genom att bevaka presidentvalet så mycket.

Det blåser starka högervindar i världen har jag märkt så det är nog inte så konstigt om Trump vinner valet. När man ser på valvakor så ser man ju kvinnor där också trots att det är svårt att tro att kvinnor tar till sig Trump. Dock behöver han fler röster från latinos och svarta om han ska vinna. Om han inte får med sig deras röster så tror jag att han kommer ha svårt att få igenom sina förslag.
2016-02-25, 13:43
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Alla "experter" underskattar Det faktum att han står utanför politiken/outsider är det som folk uppskattar mest och kommer göra honom till en vinnare. När man tittar på toppolitikerna i USA så ser bara den värsta sortens människor.
2016-02-25, 13:51
Medlem
d0lphinsexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Dock behöver han fler röster från latinos och svarta om han ska vinna. Om han inte får med sig deras röster så tror jag att han kommer ha svårt att få igenom sina förslag.
Trump fick flest röster (44%) av latinos i Nevada.
2016-02-25, 13:54
Bannlyst
Ikväll kommer lögnhalsarna och robotarna att ladda på med lögner för fulla muggar. Tror att det kommer gå hett till mellan Rubio och Cruz, Trump kollar på när dom förgör varandra! Rubio kanske skickar iväg någon liten attack mot Trump som kommer bli Rubios undergång.

Trump är ju definitivt den som behöver oroa sig minst ikväll på debatten! Vik in där det behövs annars luta sig tillbaka och kolla på!
2016-02-25, 13:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Här intervjuer med de båda kongressmän som bestämt sig för att stödja Trump:

http://www.dailystormer.com/first-ship-jumperstrain-boarders-congressmen-endorse-glorious-leader/

Riktigt coolt! Bra att folk börjar fatta tillslut att Trump är den bästa för jobbet!

En av männen slängde ju iväg en liten känga mot Cruz i intervjun, bra det!
2016-02-25, 13:59
Medlem
swehardrockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grim-reaper
Ikväll kommer lögnhalsarna och robotarna att ladda på med lögner för fulla muggar. Tror att det kommer gå hett till mellan Rubio och Cruz, Trump kollar på när dom förgör varandra! Rubio kanske skickar iväg någon liten attack mot Trump som kommer bli Rubios undergång.

Trump är ju definitivt den som behöver oroa sig minst ikväll på debatten! Vik in där det behövs annars luta sig tillbaka och kolla på!

Och den stora forlorarna kommer vara hederlig journalistisk, fy fan va daliga debbaterna har varit pa grund av dalig journalist.
2016-02-25, 14:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swehardrocker
Och den stora forlorarna kommer vara hederlig journalistisk, fy fan va daliga debbaterna har varit pa grund av dalig journalist.
Håller med 100% dom har aktivt motarbetat Trump sedan han gick ut med att han skulle gå med i presidentvalet. Det är ganska sorgligt om man tänker efter hur dom arbetar. Finns bra journalister också såklart som är rättvisa mot Trump.
2016-02-25, 14:20
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swehardrocker

Den har varit urusel på bägge sidor, det är faktiskt sorgligt och se hur korrupt det amerikanska systemet faktiskt är.
2016-02-25, 14:41
Bannlyst
CNN har idag en lång krönika om Trump.
CNN slår på stort. Dels denna krönika, och dels en krönika som säger att Donald Trump kommer bli den republikanska nominerade. Är det för att CNN är värd för den republikanska debatten i kväll som man väljer att skriva så mycket om honom?

Här är ett utdrag ur den.

Låt oss ta en sida från Donald Trumps bok och ignorera politisk korrekthet för ett ögonblick. Om du stödjer Trump, så stödjer du hans sexistiska, trångsynta och rasistiska åsikter.
Det finns inga omständigheter som kan bortförklara det. Detta är speciellt sant för republikanska partiledare, förtroendevalda och även samhällsledare.

Några har sagt saker som, "jag gillar inte Trumps historik vad gäller att trycka ner kvinnor, men jag tror han kommer vara bra för ekonomin." Tyvärr, du får inte passera gå bara för att du gillar ett av hans politiska förslag.

Det är frestande att säga: "Jag stödde Hitler för hans skatteplan." Nej, jag jämför inte alls Trump med Hitler. Men Anne-Franks 86-åriga styvsyster, Eva Schloss, som överlevde Auschwitz, gjorde just det för några veckor sedan, och sade till Newsweek att Trump "agerar som en annan Hitler genom att egga rasism."

Eller så kanske dessa republikanska tjänstemän dras till Trump för att han försvarar våld mot dem som vågade att inte hålla med honom på kampanjmöten. Den mest oroväckande händelsen inträffade i november vid ett Trump massmöte i Birmingham, Alabama, när en "Black Lives Matter" demonstrant avbröt den republikanska kandidaten.

Trump uppmanade publiken att få ut mannen därifrån. Hans supportrar spöade misshandlade, och kallade enligt rapporter den svarta mannen för "N-ordet och apa."
Chockerande nog så dagen därpå så försvarade Trump deras metoder, och sade om demonstranten att "han kanske skulle blivit tilltufsad."

På måndagskvällen, uppmuntrade Trump återigen till våld, när han kväste oliktänkande på ett möte, och sade till publiken medan demonstranten kastades ut: "Vakterna är mycket försiktiga med honom. Jag skulle vilja slå honom i ansiktet."

Vi måste anta att de som stödjer Trump känner till denna historia, med tanke på att media har i stor utsträckning bevakat den. Vi måste också anta att de inte bara stödjer Trumps politiska ståndpunkter, utan också hans upprörande sexistiska och trångsynta historia.

http://edition.cnn.com/2016/02/24/opinions/support-trump-support-bigotry-obeidallah/index.html
Senast redigerad av calling-dannyboy 2016-02-25 kl. 14:47.
2016-02-25, 15:16
Medlem
Ostrobothnias avatar
Romney fick väl stå mycket kritik för sina egna skattepapper när han kampanjade 2012, får för mig att det är lite av typen "betalt för gammal ost" när han anklagar Trump för liknande saker nu. (Även om det säkert inte var Trump som stod för anklagelserna då).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in