Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-24, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Thats true..

Men.., kvinnor.., knepigt släkte det "där"..

Trump kommer inte att kampanja på abort-frågan. Han är inte särskilt sårbar där. Det är Rubio däremot.

Det här med the "gender gap" bygger på en liberal premiss. Att kvinnors röster är mer värda. Det är de inte.
2016-02-24, 21:28
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Trump kommer inte att kampanja på abort-frågan. Han är inte särskilt sårbar där. Det är Rubio däremot.

Det här med the "gender gap" bygger på en liberal premiss. Att kvinnors röster är mer värda. Det är de inte.

Det fetade..

Nej, Trump kommer inte att kampanja för det.

Däremot fru Clinton som appellerar till kvinnor och liberalism.., hon kan även t.o.m flirta med "second amendment" i värsta fall : allt går, så länge du tar ansvar för det. Det skulle även skapa för henne ett behagligt avstånd till Obama.

Underskatta inte denna kvinna.

Snapcount / Trump-supporter i "Thomas tvivlaren" tappning.
2016-02-24, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det fetade..

Nej, Trump kommer inte att kampanja för det.

Däremot fru Clinton som appellerar till kvinnor och liberalism.., hon kan även t.o.m flirta med "second amendment" i värsta fall : allt går, så länge du tar ansvar för det. Det skulle även skapa för henne ett behagligt avstånd till Obama.

Underskatta inte denna kvinna.

Snapcount / Trump-supporter i "Thomas tvivlaren" tappning.

Hillary skulle ha kunnat distansera sig från Obama mycket mer. Det hade hon vunnit på. Det var en grov missräkningav henne att haka på honom. Kanske för att hon är rädd att få FBI efter sig.

Hon har anklagat Sanders för att vara för mycket pro 2nd-amendment. Jag tror det blir mycket svårt för henne att svänga i varje fråga. Trump däremot har mer eller mindre har kört en kampanj för presidentvalet redan från början. Inte bara primärvalet.

Jag tror för övrigt inte att Hillary kommer att tillåtas få nominering. Jag är inte säker på det men jag lutar på det.

Tänk dig denna ticket: Joe Biden/Michelle Obama med det uttalade budskapet att Biden kommer bara vara president i en mandatperiod.
2016-02-24, 22:44
Medlem
Från LA Times:

Citat:
And many party elites already have accelerated the process of coming to terms with a Trump nomination. Ron Kaufman, a former Romney advisor who backed former Florida Gov. Jeb Bush until he dropped out Saturday, said he still would prefer a more centrist conservative candidate. But, he said, he believes Trump will not seem so absurd as time moves on. In the 1980 Republican primary, Kaufman supported George H.W. Bush against a Hollywood actor.

“I remember saying ‘God help us if Ronald Reagan is president,’ and a lot of people felt that way,” he said.
2016-02-25, 00:23
Medlem
Menveds avatar
Nu kommer det tunga artilleriet. Mitt Romney antyder att Trump skattefuskat:

http://www.politico.com/blogs/2016-gop-primary-live-updates-and-results/2016/02/romney-trump-taxes-219746

Trump är rasande på Twitter.
2016-02-25, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Nu kommer det tunga artilleriet. Mitt Romney antyder att Trump skattefuskat:

http://www.politico.com/blogs/2016-gop-primary-live-updates-and-results/2016/02/romney-trump-taxes-219746

Trump är rasande på Twitter.

Trump verkar inte heller vilja ge ut deklarationen fören efter valet. Så det verkar vara något han inte vill att folket ska veta.
2016-02-25, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Trump verkar inte heller vilja ge ut deklarationen fören efter valet. Så det verkar vara något han inte vill att folket ska veta.

Ja ditt geni! Där kom du minsann på Donald! Han har säkert avgörande hemligheter som bara du, geniet på flashback, kunde komma på! Jag är mycket imponerad! Hatten av!
2016-02-25, 00:48
Medlem
-Obi-Wan-Kenobi-s avatar
Citat:

IRS är ändå en kriminell institution som är till för att privata centralbanker (Federal Reserve) ska leva på det amerikanska folket. Enligt USAs konstitution så är ingen amerikan skyldig att betala federal skatt överhuvudtaget.
2016-02-25, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Obi-Wan-Kenobi-
IRS är ändå en kriminell institution som är till för att privata centralbanker (Federal Reserve) ska leva på det amerikanska folket. Enligt USAs konstitution så är ingen amerikan skyldig att betala federal skatt överhuvudtaget.

Om det visar sig att Trump inte gett ut pengar till veteraner, som han säger att han gjort genom åren. Så är han körd finns inte en chans i helvetet att folk blundar för det.
2016-02-25, 01:17
Medlem
Citat:
Om det visar sig att Trump inte gett ut pengar till veteraner, som han säger att han gjort genom åren. Så är han körd finns inte en chans i helvetet att folk blundar för det.

Du måste ju vara den mest efterblivna individen någonsin. Trump höll nyligen ett event där han samlade ihop 6 miljoner dollar till olika veterangrupper, där han själv donerade 1 miljon och har i senare kampanj-rallyn tagit upp grupperna på scen och personligen överlämnat checkarna.
2016-02-25, 01:37
Bannlyst
Här är ett utdrag ur en artikel om Mitt Romneys utspel idag.

Tidigare republikanska presidentkandidaten och före detta guvernören i Massachusetts, Mitt Romney säger i en intervju, att den nuvarande ledaren i det republikanska presidentvalet, Donald Trump borde släppa sina skatteuppgifter så att väljarna får se.

"Vi har goda skäl till att tro att det finns något i Donald Trumps skatteuppgifter som påminner om ett bombnedslag," sade Romney till Foxnews på onsdagen. Han ville även att senatorerna Ted Cruz och Marco Rubio skulle offentliggöra sina skatteuppgifter.
"Antingen är han inte inte alls så rik som han har sagt, eller så har han inte betalat så mycket skatt som vi kan förvänta oss av honom, eller så har han inte gett pengar till veteraner eller till handikappade som han har sagt att till oss att han har gjort," tillade Romney.

Trumps kampanj svarade inte på CNN:s begäran om en kommentar, men miljardären twittrade efter intervjun; "Mitt Romney, som helt förlorade ett val som borde ha vunnits, och vars skattedeklarationer fick honom att framstå som en fåne, spelar nu tuff."

http://edition.cnn.com/2016/02/24/politics/mitt-romney-donald-trump-taxes/

Kommer Romney ställa upp i presidentvalet för republikanerna?
Senast redigerad av calling-dannyboy 2016-02-25 kl. 01:45.
2016-02-25, 07:16
Medlem
bernad_laws avatar
Om man får en post raderad är det inte läge att posta den igen utan att ta reda på varför; det leder nästan garanterat till fler varningar. /Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in