Här är ett utdrag ur en artikel om Mitt Romneys utspel idag.
Tidigare republikanska presidentkandidaten och före detta guvernören i Massachusetts, Mitt Romney säger i en intervju, att den nuvarande ledaren i det republikanska presidentvalet, Donald Trump borde släppa sina skatteuppgifter så att väljarna får se.
"Vi har goda skäl till att tro att det finns något i Donald Trumps skatteuppgifter som påminner om ett bombnedslag," sade Romney till Foxnews på onsdagen. Han ville även att senatorerna Ted Cruz och Marco Rubio skulle offentliggöra sina skatteuppgifter.
"Antingen är han inte inte alls så rik som han har sagt, eller så har han inte betalat så mycket skatt som vi kan förvänta oss av honom, eller så har han inte gett pengar till veteraner eller till handikappade som han har sagt att till oss att han har gjort," tillade Romney.
Trumps kampanj svarade inte på CNN:s begäran om en kommentar, men miljardären twittrade efter intervjun; "Mitt Romney, som helt förlorade ett val som borde ha vunnits, och vars skattedeklarationer fick honom att framstå som en fåne, spelar nu tuff."
http://edition.cnn.com/2016/02/24/politics/mitt-romney-donald-trump-taxes/
Kommer Romney ställa upp i presidentvalet för republikanerna?