2016-02-24, 22:53
Medlem
derGauleiters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jo, barnet nämns visst ...

http://www.expressen.se/gt/jesper-soder-om-fritagningen-av-flickan/

Mina vänner, då har vi ännu en mun att mätta. Istället borde Evolutionen få avgöra, men icke. Vi är ett rikt land. Vad spelar det för roll att äldreboendena i hennes kommun läggs ned för att finansiera fler invällande 45-åriga barn?

Är det rättvist att vi tvingas betala för det?
Citera
2016-02-24, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derGauleiter
Mona Sahlin, är det du?

Faktum är att flickan är en sköka. Faktum är att hon är efterbliven.

Så hon är en sköka och dessutom är hon efterbliven? Varför dömer du en 15-åring så hårt? Om hon var din dotter och hade gripits för mordbrand av ett asylboende i Sverige och var tillsammans med en vuxen nazist så skulle du kalla henne för sköka eller efterbliven utan snarare för en hjältinna och bevarare av den svenska rasen.
Citera
2016-02-24, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Abalam
Knappast troligt att hon så sent som i maj 2015 då hon försvann, aldrig hade hört talats om IS och vad som försiggår där nere. Oavsett om man läser medier eller inte så går det inte att undvika för en någorlunda funtad människa. Alla har pratat om det i flera år, det har stått om det på varenda löp, varje radiokanal tar upp det hela tiden. Hur fan ska hon ha undgått det? I videon påstod hon att hon inte visste vad islam är heller... Verkar ju jävligt troligt.

Men engelska pratar hon skapligt. Den informationen har hon sugit i sig men absolut inget annat? Det är helt tomt i bollen på henne tror du?

Hon ljuger. Försök förstå det.

Hon kunde redan skol-engelska. Sen var hon tvungen att använda den dagligen i ett år.
Hon har inte svensk brytning på sin engelska, utan mellanöstern-brytning brytning.
Uppenbarligen har hennes engelska utvecklas medan hon var där nere.
Inget konstigt med det

Hon är inte blåst men hon kommer från en dålig bakgrund och har troligen gått i dåliga skolor.
Hoppas någon gör en ingående intervju med henne.
Citera
2016-02-24, 23:05
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hade ingenting - inte ens elektricitet .. men hade kontakt med sin mamma via mobil ...

Jag måste säga att jag faktiskt aldrig lyckats få min mobil att fungera någon längre period utan tillgång till just elektricitet ...

Om jag är rätt underrättad så är hon väl i det närmaste en mytoman man kan komma
hon ska ha hittat på en massa lögner (om föräldrarna) för att bli placerad, och om jag minns rätt så var det av skär avundsjuka för att något syskon hade blivit placerat tidigare och fått en masa som hennes föräldrar inte hade råd med.
så hon kan mycket väl ha skarvat och ljugit om tillgång på elen. han man börjat ljuga och fått vinst för det, så är det lätt att fortsätta i tron att hon ska ses i bättre dager nu när hon tydligen ska tillbaka till Sverige
Citera
2016-02-24, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Om jag är rätt underrättad så är hon väl i det närmaste en mytoman man kan komma
hon ska ha hittat på en massa lögner (om föräldrarna) för att bli placerad, och om jag minns rätt så var det av skär avundsjuka för att något syskon hade blivit placerat tidigare och fått en masa som hennes föräldrar inte hade råd med.
så hon kan mycket väl ha skarvat och ljugit om tillgång på elen. han man börjat ljuga och fått vinst för det, så är det lätt att fortsätta i tron att hon ska ses i bättre dager nu när hon tydligen ska tillbaka till Sverige

Är det så lätt att blir placerad i en fosterfamilj? Räcker det att man ljuger om föräldrarna? Jag frågar för att jag inte vet.
Citera
2016-02-24, 23:11
Medlem
derGauleiters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Så hon är en sköka och dessutom är hon efterbliven? Varför dömer du en 15-åring så hårt? Om hon var din dotter och hade gripits för mordbrand av ett asylboende i Sverige och var tillsammans med en vuxen nazist så skulle du kalla henne för sköka eller efterbliven utan snarare för en hjältinna och bevarare av den svenska rasen.

Bra fråga Nantale. Det råder ingen tvekan om att hon fått ränna runt vind för våg på hemorten. Hon ligger dessutom med terrorister vilket visar att hon inte väljer sexpartner med omsorg. Jag kan i dagsläget inte leda i bevis att hon fått betalt och kan inte bevisa att hon prostituerat sig. Däremot har hon betett sig som ett billigt luder. Bra jag fick tillfälle att förtydliga det.

När det gäller hennes mentala status så gjorde jag en bedömning med utgångspunkt dels utifrån hennes handlingar, dels hennes utseende och verbala förmåga. Det är tydligt för alla och envar att flickan är efterbliven. Jag vågar nästan garantera att någon som vet vem hon är kan bekräfta detta. Vi får vänta och se.

En ansvarsfull vuxen tillåter inte att barn umgås med vuxna så din hypotetiska analogi till vit makt rörelsen faller där. Huruvida det är klokt att bränna flyktingförläggningar eller den svenska rasens överlägsna egenskaper diskuterar jag gladeligen i en annan tråd.
Senast redigerad av derGauleiter 2016-02-24 kl. 23:15.
Citera
2016-02-24, 23:28
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basseaker
För att vara ärligt är det här löjligt. Men varför skulle vi i Sverige hjälpa henne hem bara för att hon "visar ånger"? Har man gjort så här får man skylla sig själv. Visst finns det säkert ömkande delar. Men jag har svårt att se varför hon ska få hjälp.

Det har inget med rättsäkerhet att göra, vi borde inte ens hjälpa henne till att börja med.
Hon är en svensk medborgare och därför är det statens ansvar, enligt folkrätten, att se till att medborgarna är i säkerhet. I det här fallet finns det inget som talar för att hon har begått brott mot någon lag, och bör därmed betraktas som oskyldig och lika som andra medborgare.

Så jo, rättssäkerhet är relevant i det här fallet.
Citera
2016-02-24, 23:28
Medlem
Abalams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kassiopejaIII
Hon kunde redan skol-engelska. Sen var hon tvungen att använda den dagligen i ett år.
Hon har inte svensk brytning på sin engelska, utan mellanöstern-brytning brytning.
Uppenbarligen har hennes engelska utvecklas medan hon var där nere.
Inget konstigt med det
Nej, inget konstigt med det. Stämmer säkert.

Men:
Citat:
Ursprungligen postat av kassiopejaIII
Hon läser inga vettiga medier så har helt missat vad IS går ut på (enda förklaringen till att en icke-muslim frivilligt åker dit). Hon har dåligt med tjejkompisar så berättar inte för någon och blir därför inte varnad om IS.
Detta är helt osannolikt. Självklart visste hon vad IS stod för när hon lämnade Sverige.

Sen om hon blev övertalad, tvingad eller radikaliserad av sin kille låter jag vara osagt. Det kanske kommer fram någon gång. Förhoppningsvis håller Säpo koll på henne så vi slipper en svensk version av Colleen LaRose.
Citera
2016-02-24, 23:34
Medlem
Flor-Idas avatar
Ful som stryk är hon med sin finska potatisnäsa. Var nog därför hon gärna drog på sig burqan.
Hoppas soc tar ungen på en gång. Denna tjej kan ju inte ens ta hand om sig själv.

Vilka är föräldrarna till detta missfoster? De bör skärskådas eftersom de misslyckats så kapitalt med sin avkomma. Är de missbrukare/efterblivna/uteliggare eller vad? Namn, tack.
Senast redigerad av Flor-Ida 2016-02-24 kl. 23:43.
Citera
2016-02-24, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Ful som stryk är hon med sin finska potatisnäsa. Var nog därför hon gärna drog på sig burqan.
Hoppas soc tar ungen på en gång. Denna tjej kan ju inte ens ta hand om sig själv.

Vilka är föräldrarna till detta missfoster? De bör skärskådas eftersom de misslyckats så kapitalt med sin avkomma. Är de missbrukare/efterblivna/uteliggare eller vad? Namn, tack.

Du kan ta reda på vilka föräldrarna är. Det är enkelt. Du kan finska. Pappan har Facebook. Sedan tycker jag inte hon är så ful. Eller att hon är ett missfoster varken på grund av sin finska näsa eller på grund av annat. Hon är bara en vilsen tjej. Jag kan inte tänka mig att hon är en övertygad islamist.
Citera
2016-02-25, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Hon är en svensk medborgare och därför är det statens ansvar, enligt folkrätten, att se till att medborgarna är i säkerhet. I det här fallet finns det inget som talar för att hon har begått brott mot någon lag, och bör därmed betraktas som oskyldig och lika som andra medborgare.

Så jo, rättssäkerhet är relevant i det här fallet.
Så enkelt är det inte - det finns många medborgare staten inte hjälper. Blev ju ramaskri och rabalder kring just det när tsunamin rullade in. Då var det aldrig tal om att hjälpa svenskar som "frivilligt" satt sig i skiten genom att utsätta sig för naturkatastrofer. Nu har vi en psyksjuk gravid kvinna som frivilligt åker för att mörda andra och helt plötsligt blur hon en statlig angelägenhet... Skulle tro det har medreligion att göra. Muslimer står över lagen.
Citera
2016-02-25, 00:08
Medlem
Der Gauleiter (Tyska för Göbbels lilla as-bitch, det är allmänt känt att han kallade upp sånna på rummet då och då) är en mycket sjuk människa. Empatilös med sjukliga hävdelsebehov. Behöver antagligen bli kysst och kramad samt ta tag i sitt faderskomplex (det är inte ditt fel att han stack).

Oavsett

Flickan är inte speciellt smart, att hon inte visste vad hon gav sig in på är för mig rent skitsnack. Givetvis visste hon det. Detta till trots är det Sveriges skyldighet att med alla till buds stående medel hjälpa en svensk medborgare som eventuellt är utsatt för brott i utlandet (han är misstänkt för människorov)

Vad sånna imbecilla nollor som kostymtysk-romantikern inte förstår är att man inte kan sätta gällande lagar och rättssäkerhet ur spel bara för att en spånig liten tjej gör fel. Har hon begått brott där nere skall hon givetvis dömmas för dem. Oavsett så skall vi hjälpa henne hem. Vi hade hjälpt dina kostüm-fetischistischen Kumpels om de hållits mot sin vilja i Ukraina med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in