Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Hon visar intresse för mobilen? Hon är väl redan död när han svänger in på grusvägen och krossar mobilen. Vore han arg av denna anledning på en mobil så hade den väl gått i bitar tidigare. Vad du menar med djupt personlig relation fattade jag inte.
Oavsett så är den dissekerad och vitala, viktiga delar saknas. Hade han enbart tyckt att den var ofarlig i sig hade den väl hamnat ihop med Lisa eller i rishögen.
Nja det är ju inte säkert på något sätt att man hittat allt han spritt ut lite i en bana. Men visst är det mycket intressant att veta var det vitala delarna finns, den del som hittades verkar vara större och hittades tack vare just sin metalldetektor och hade nog inte hittats om den inte var med säger upphittaren själv. Vilket kanske säger en del om det svåra arbetet att hitta något som ändå är väldigt nära. Samt att det mycket väl kan ligga oupptäckta mindre delar kvar utmed exakt samma bana. Han kanske bara gillat att sitta och pilla sönder de delarna lite omsorgsfullare.
Han sprider ju faktiskt delarna ganska friskt och skulle nog gärna ombesörja djupt att dissociera delar av något som en person har kärt, med precis samma omtanke som han tar livet av henne. Sista levnadstecknet från Lisa kom via telefonen 1826 och den verkar ha slagits av med våld mellan 1839 & 1859. Den kan mycket väl ha använts genom att till exempelvis fotografera med eller låtsas att fotografera med etc under tiden. alltså 13-33 minuter senare.
Citat:
På fråga säger S att de inte hade upptäckt fyndet om inte detektorn gjort utslag. Vare sig Seller T har vidrört fyndet.
de vitala delarna elektroniken är nog i mindre delar men kan lika väl ligga utmed vägen på samma ställen gissar jag. Det är ju inget litet område precis.
Sedan undrar jag om fickringningen, det enda jag har hört från sådant är något som prasslar typ, antagligen när telefonen legat i en handväska byxa eller dylikt och ringt av misstag. Men SH hör ju vad Lisa säger och att det finns personer i bakgrunden. Det är anmärkningsvärt mycket detaljer jämfört med mina egna erfarenheter av "fickringning" vad säger ni? Tänker i banor av medveten eller omedveten uppringning...