2016-02-24, 20:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honeybunnyone
Fel. NB har inget att frukta över Lisas mobil. Han omfattas inte av den som du själv intygar. Andra gör.
Att just enbart vitala delar saknas gör det än mer uppenbart.
Jo, jag misstänker att han inte ville den ska kunna spåras då kan krossar den 140 meter in på avtagsvägen.
De finns ingen som inte är medveten om denna funktion om det så är via app. eller GPS.
De vitala delarna vet vi inte vart de är och är telefonen kraschad kan de ha missats - vore bra om nån driftig gav sig ut med metalldetektor till sommaren..
Han kan ha vrängt iväg den vart som helst. Det är nog lite mer tyngd i denna del så den flög nog iväg längre än displayskydd, kvitton och annat skit av mindre farlig karaktär.

Hade han sett den som ofarlig hade han sonika tagit med den till Martorp - det finns ingen anledning att dela den i partiklar dess innan.

Ledsen att göra dig besviken men NB har signerat med 13 DNA-fläckar - förutom sin frus då.
Ingen annan skulle bry sig om mobilen - förutom polisen som hemskt gärna velat pejla den.
2016-02-24, 20:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Skåpet har inifrån 6 sidor 5 av dem är silvergrå. Den som väljer att se bara ytan ser så långt synen räcker orange. DNA på just underbyxor talar för mig om någon typ av rituell handling av mer hedniskt slag. Måhända appliceringen av ett talrör varifrån ett silvergrått elixir kan komma från. Exakt vart den skett vet jag inte, utan gissar bara.

Vad jag menar är att han har sitt eget underlag till handlingen och det behöver inte på något vis vara igenkännbart från det vi normalt kallar normalt. Sedan kan man kalla inboxningen av en död kropp för hantverk eller ritualistiskt vansinne som beteende styrt av något. Jag, håller med det är inte alls helt självklart.

Stämmer det att inga troféer är tagna eller lämnade är det förstås bra, men det kan vara svårt att se.

Jag och deflesta andra har såklart inte tagit del av sektetessbelagdauppgifter.

Jag förmodar att polis gör olika bedömningar om en trofé ska sekretessbeläggas eller ej.

Ibland kan ju en sån sak som enbart mycket få och insatta har kännedom om vara avgörande för att exempelvis knyta någon till brottet.

Troféer hör väl annars också mer hemma vid seriebrott och brukar kallas signaturbrott.

Ett engångsbrott har ju ingen anledning att lämna signatur efter sig. Dock funderade jag ett tag på om lövet på Lisas höft var nån typ av signatur.

Men det faller ju lite om lövet var färskare än kroppen. Då är det ju ingen signatur utan ett spår om tid.

Vi får väl se vad Hurtig kan utläsa om löv på höft.

Kanske ser han det mer utifrån än vi som malt detta länge.
2016-02-24, 20:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Du lutar dig väl mycket mot brodern här. Jag litar inte ett smack på honom. Han hade anledning att försöka snacka sig loss ur häktet och har i övrigt hållit sig undan.
Men det kursiverade berättar en sak: han slog inte Irina. Nä, det framgår t.o.m. att han aldrig slagit henne.
Jag lutar mig mot det jag skrev:
1. RATTFYLLA och det som sen sammanfaller.
2. IRINA. Han har nog troligen tänkt klippa till Irina rejält iom att hon hotar att lämna honom - för övrigt verkar hon tolerant mot trakasserier.
3. SPONTANT BERÄTTANDE. Med tanke på bägges pladder om att han begärt alibi och bett dem hålla käften om tvätt - så är du säker på att detta stämmer likaväl.
4. NBs ORD. Sin dotter vet han inte vart hon befinner sig. Normalt? Not.
Har han misshandlat sitt ex så är det däremot begripligt.
5. MORD. med tanke på det brutala mordet och att uppenbart ha levt dubbelliv så är det som kommit fram indikationer på att det inte är så fagert som det ger sken om utåt.
2016-02-24, 20:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Troféer hör väl annars också mer hemma vid seriebrott och brukar kallas signaturbrott.
Ett engångsbrott har ju ingen anledning att lämna signatur efter sig.
Intressant att du nämner detta med troféer.
Gällande sovernirer är det förutom smycken vanligast att spara körkort.
2016-02-24, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jo, jag misstänker att han inte ville den ska kunna spåras då kan krossar den 140 meter in på avtagsvägen.
De finns ingen som inte är medveten om denna funktion om det så är via app. eller GPS.
De vitala delarna vet vi inte vart de är och är telefonen kraschad kan de ha missats - vore bra om nån driftig gav sig ut med metalldetektor till sommaren..
Han kan ha vrängt iväg den vart som helst. Det är nog lite mer tyngd i denna del så den flög nog iväg längre än displayskydd, kvitton och annat skit av mindre farlig karaktär.

Hade han sett den som ofarlig hade han sonika tagit med den till Martorp - det finns ingen anledning att dela den i partiklar dess innan.

Ledsen att göra dig besviken men NB har signerat med 13 DNA-fläckar - förutom sin frus då.
Ingen annan skulle bry sig om mobilen - förutom polisen som hemskt gärna velat pejla den.

Metalldetektor ja. Kommer jag ihåg fel eller hittades inte just nån del till telefonen med hjälp av metalldetektor. Nån i MP hade en sådan tror jag. (Får man ha det?) Känner någon igen detta?
2016-02-24, 20:32
Bannlyst
Citat:

Typiskt Mr Stenkoll.att lämna en sådan här detaljerad beskrivning över mobilens död.

140 m in på avtagsväg krossas den säger du. Alltså stannar han till, vet vi då. Och måste väl gå av också. Här har polis missat att säkra brottsplats då, säger du det ockå?
Här trampar väl MP runt?

Är det i denna skogsdunge IB sett två mystiska män som kör fram och tillbaka? Vet du det? Vet nån?
2016-02-24, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hur vet du att det är NB mol allena? Varför står det inte att det inte är Lisas DNA, när det står att det inte är AB:s DNA?Nej, graderingen gäller inte mängden, den gäller träffsäkerheten på person.

Allvarligt. Förstår du verkligen inte varför AB nämns med -4, men inte Lisa?
2016-02-24, 20:35
Bannlyst
Citat:
Intressant att du nämner detta med troféer.
Gällande sovernirer är det förutom smycken vanligast att spara körkort.

Där ser man. Jag trodde det var hårlockar eller trosor. Alltså något som låg närmare offret. Med doft från offer. Så fel man kan ha då. Döda ting alltså.
2016-02-24, 20:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Metalldetektor ja. Kommer jag ihåg fel eller hittades inte just nån del till telefonen med hjälp av metalldetektor. Nån i MP hade en sådan tror jag. (Får man ha det?) Känner någon igen detta?
Jupp. På en redan genomsökt plats verkar det som. Med tanke på terrängen så kan det inte ha varit lätt att leta.
Citat:
Said hade med sig en metalldetektor som han från vägbanan svepte in över gräsvegetationen.
Han nådde ca 1,5 meter in över vegetationen med detektorn. De kom till en plats som redan var markerad med en blå/vit snitsel och med en pil ritad i gruset. När Said svepte med detektorn in bakom pilen räknat från pilens riktning gjorde detektorn utslag. Utslaget var ca 50 centimeter in från vägkanten.

2016-02-24, 20:38
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Du lutar dig väl mycket mot brodern här. Jag litar inte ett smack på honom. Han hade anledning att försöka snacka sig loss ur häktet och har i övrigt hållit sig undan.

Men det kursiverade berättar en sak: NB slog inte Irina. Nä, det framgår t.o.m. att han aldrig slagit henne.

På vischan kanske det inte är en större deal att köra med några glas innanför västen, kollektivtrafik finns i regel inteså frekvent...och kanske något fördomsfullt men öststatsinställning till alkohol (fast även i medelhavsländer var det väl vanligt till inte så länge sedan att man tog något glas vin till lunch eller Tyskland eller Damnark ett glas öl, i vissa länder är väl öl och vin billigare än läsk)...fast initalt sade ju folk i omgivningen att de var skötsamma, så man vet väl inte hur trovärdigt det är egentligen.
2016-02-24, 20:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Där ser man. Jag trodde det var hårlockar eller trosor. Så fel man kan ha då.
Glömde lägga till trosor, helt korrekt. Däremot skiljer Keppel på troféer och souvenirer. Troféer kopplas till kroppar och det påminner väl mer om jägaren som har ett djurhuvud på väggen..

Varför slängde inte NB ut körkortet samtidigt? Det lär ha funnits i samma iphonefodral.
2016-02-24, 20:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Det stämmer inte.
Angående din första påstående citerar jag Leif GW P :
(...)Det senare är för övrigt ett skäl till att jag oroar mig över bevisläget i fallet med Lisa Holm som mördades i början på juni i år och där den misstänkte sitter häktad sedan snart tre månader.
Han är tidigare ostraffad och han nekar fortfarande kategoriskt.Om man har något rejält att dänga till dem med brukar de nämligen sällan göra det. Då brukar även de mest förhärdade ta fantasin till hjälp och försöka sälja in det gärningsalternativ som är bäst för dem
.(...)

Angående din påstående att han är psykopat - det är inte sant. NB är empatisk person. Psykopater har ingen empati, ingen samvete och är duktiga att ljuga och manipulera. Att NB är empatisk ser man ur hans agerande i rättegång 2 november. Citerar:
Johan Ronge: Grannen beskriver Nerijus och de andra.
"Snälla, hjälpsamma. Tog hand om en kattunge som de hittade i ett uthus. Nerijus tog hand om den och hade den på axeln", säger grannen. Hon berättar att den efter gripandena lämnades vind för våg.
"Kattungen fick inte komma in, det var teknisk undersökning. Jag upptäckte den efter fem dagar och då tog jag hand om den tillfälligt. Men sedan dess har jag tagit hand om den".
Nerijus gråter och användes näsduk.
Du har inte hört att poliserna har sparkat katten? frågar advokaten grannen.
"Jag såg att den försökte smita in när polisen gick in i huset och då skrek katten till. Polisen sa: oj, jag råkade nog sparka till den", säger grannen. Förhöret avslutas

Fredrik Lennander: Nerijus verkar berörd när grannen berättar om hur han tog hand om kattungen. Han tar sig åt ögonen och tar även en pappersnäsduk som han pillar med i händerna.
Johan Ronge: Det verkar alltså som Nerijus började gråta när katten kom på tal.
Det verkar som du citerar något Leif GW P sagt för jättelänge sen, innan han hade nån inblick alls i fallet? Här är en uppdatering: http://www.expressen.se/kronikorer/l...icius-advokat/

"Den vanligaste frågan som jag fått med anledning av mina skriverier om just mordet på Lisa Holm är hur det kan komma sig att den åtalade gärningsmannen - trots bevisningen - orkar hålla fast vid sitt totala förnekande. I en statistisk mening, för den kategori av gärningsmän som Bilevicius tillhör, är det inget märkligt. Vid mord med sexuella motiv och sadistiska inslag, särskilt där offret är en obekant yngre kvinna eller ett barn samtidigt som gärningsmannen uppfattas som en fullt normal och till och med hedervärd familjefader, så är detta det vanliga sättet att förhålla sig till anklagelserna."
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Psykopater har ingen empati, ingen samvete och är duktiga att ljuga och manipulera.
Exakt, där beskrev du Nerijus perfekt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in