Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-24, 21:03
  #5317
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Sofie känns outstanding i årets säsong och bör vara given för den ena finalplatsen. Den andra finalplatsen är reserverad för någon av de TV-mässiga Elin och Könet.

Jag tror inte Sofie får någon finalplats. Hon är rätt tråkig, ser tråkig ut och saknar karisma. Hon är ingen skicklig marknadsförare.

Tycker det är tydligt att de fyra som vi kan få se där är König, Elin, Paul och Daniel.

Egentligen är jag även tveksam till König då jag tvivlar på att de vill ha en fjolårsdeltagare som vinnare.

Tippar Elin och Daniel/Paul i final.
__________________
Senast redigerad av avec 2016-02-24 kl. 21:06.
Citera
2016-02-24, 21:19
  #5318
Avstängd
RagataChristies avatar
Man skulle ha anonyma bedömningar! tror det skulle se annorlunda ut i vissa fall då. Enbart gå efter smak och upplägg, ej personen som lagat.
Citera
2016-02-24, 21:21
  #5319
Medlem
JerryCottons avatar
Totalt ointressant avsnitt. Gick till toan och rörde runt med en bomullspinne i örat istället.
Citera
2016-02-24, 23:24
  #5320
Medlem
ArturoBandinis avatar
Märkligt att Hassan åkte ut på att inte ha använt alla ingredienser flera veckan medans Mikaela får stanna trots att hon inte heller hade följt uppdragets riktlinjer då hennes efterrätt inte ens smakade citron.

Man får en känsla av att Mischa har haft något personligt emot Joacim.
Citera
2016-02-24, 23:42
  #5321
Medlem
Vad är det egentligen Daniel har för symbol tatuerat på halsen? Känner igen den som fan men kan inte sätta fingret på vad det är.

OnT: När fan ska jävla svetto-mikaela åka ut. Fan vad dryg och grinig hon är.
Citera
2016-02-25, 00:24
  #5322
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Japp, just så blev det alltså med just dessa två som det stod emellan att åka ut. Det är otroligt hur förutsägbar årets säsong är. Matlagningskunskapen är underordnad och förmågan att dra tittare till programmet väger mycket tungt när juryn väljer vem de skall skicka hem.
Ja matlagningskunskaperna/-förståelsen är inte central i år. Tyvärr. Bara se hur långt Elin har kommit. Hade hon för övrigt, på denna nivån när det är ett måste, kunnat vara lagledare och tänkt ut trerättersmenyn? Tror inte det. Saknar Linn, jag tror hon hade gjort mycket bra ifrån sig på de högre nivåerna.
Citera
2016-02-25, 03:47
  #5323
Moderator
Oddballs avatar
Kan det vara så att Paul har någon mild form av utvecklingsstörning? Hans sätt att tala påminner om flera av deltagarna i "I en annan del av Köping".

Överlag tycker jag serien har dalat väldigt mycket i innehåll och spänning den här säsongen, det kan mycket väl vara så att det är den tråkigaste domartrio som någonsin synts i tv. Deras karisma utstrålar lika mycket energi som man får av att se på när två 100-åringar knullar.
__________________
Senast redigerad av Oddball 2016-02-25 kl. 03:49.
Citera
2016-02-25, 08:58
  #5324
Medlem
Haha tror bara han är lite lätt efterbliven
Citera
2016-02-25, 09:32
  #5325
Medlem
Elfrides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tullamore
Blir nog snigelspår på Mischas stol när Daniel kommer in. Fy fan vad kåt hon såg ut

Ja den blicken gick inte att ta miste på.

http://i68.tinypic.com/33x7l8i.jpg
Citera
2016-02-25, 11:29
  #5326
Medlem
cosmic_dancers avatar
En kan undra varför Mischa inte gjort något åt sitt enorma överbett? Hon kan knappt stänga munnen ordentligt.

Ja hon är förmodligen ordentligt kåt på Daniel, syns lång väg. Jag och killen kollade igår och jag påpekade att hon såg kåt ut på honom och det höll han med om.
Citera
2016-02-25, 12:32
  #5327
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Kan det vara så att Paul har någon mild form av utvecklingsstörning? Hans sätt att tala påminner om flera av deltagarna i "I en annan del av Köping".

Överlag tycker jag serien har dalat väldigt mycket i innehåll och spänning den här säsongen, det kan mycket väl vara så att det är den tråkigaste domartrio som någonsin synts i tv. Deras karisma utstrålar lika mycket energi som man får av att se på när två 100-åringar knullar.
Han snackar ungefär som Petter och en hel massa andra. Dessutom driver han en rätt framgångsrik grafisk designbyrå så jag betvivlar starkt att han skulle vara "bakom flötet". Du själv sitter väl och runkar i någon källare medan livet springer förbi dig, så jag förstår din missunnsamhet.
__________________
Senast redigerad av Kirk.Douglas 2016-02-25 kl. 12:35.
Citera
2016-02-25, 16:17
  #5328
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Märkligt att Hassan åkte ut på att inte ha använt alla ingredienser flera veckan medans Mikaela får stanna trots att hon inte heller hade följt uppdragets riktlinjer då hennes efterrätt inte ens smakade citron.

Man får en känsla av att Mischa har haft något personligt emot Joacim.


Var rätt tydligt att de ville ha ut Joachim. Helt ärligt, att göra en citronefterätt som inte smakar citron är väl värre än att glömma en ingrediens i en mystery box som Hassan gjorde!? Hon misslyckades ju totalt med uppgiften... Juryn är verkligen inkonsekventa!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback