Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-24, 17:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Det är ju det han gör nu! Han vill rädda USA från de galna politikernas oekonomiska vansinne.
Du har nog inte lyssnat på Trumps tal.
Jag har lyssnat på en del av hans tal. Men han börjar stundtals själv låta som en politiker. Rabblar massa statistik från opinionsundersökningar.
2016-02-24, 17:33
Medlem
E.Merckxs avatar
John Bresnahan ‏@BresPolitico 20 min

John Bresnahan Retweetade POLITICO

TWO House GOP members - Duncan Hunter (Calif.) & Chris Collins (N.Y.) - now backing @realDonaldTrump

Mycket viktigt.
2016-02-24, 17:35
Medlem
E.Merckxs avatar
Nu börjar man verkligen bli desperata:

If Trump does get the Republican nomination, I would gladly support Rick Perry for President. A lot of others would too.

http://theresurgent.com/rick-perry-for-president/
2016-02-24, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
John Bresnahan ‏@BresPolitico 20 min

John Bresnahan Retweetade POLITICO

TWO House GOP members - Duncan Hunter (Calif.) & Chris Collins (N.Y.) - now backing @realDonaldTrump

Mycket viktigt.

Grymt NY!
2016-02-24, 18:00
Medlem
baggebo1s avatar
Trump i Virginia Beach. Börjar nu, 18:00:

https://www.youtube.com/watch?v=xD1MXf2Nldk

(Jag hade fel när jag tidigare skrev att "Right Side Broadcasting sänder allt", de verkar inte sända det här)
2016-02-24, 18:23
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Nu börjar man verkligen bli desperata:

If Trump does get the Republican nomination, I would gladly support Rick Perry for President. A lot of others would too.

http://theresurgent.com/rick-perry-for-president/
Tror det är mest skitsnack. Vore ju att ge segern till hillary. Möjligen att läkemedelsbolagen hittar på något åt det här hållet. 300 milliarder om året har trump för avsikt att spara bara på läkemedel.
Men det skulle vara så lätt för trump att ge igen med samma mynt i nästa val och fortsätta så så länge han har hälsan. Vore att öppna pandoras box utan att ha en aning om konsekvenserna.
Senast redigerad av godhetsaposteln 2016-02-24 kl. 18:27.
2016-02-24, 18:35
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Grim-reaper skrev

Grymt NY!

Donald Trump hade 0 endorsement från aktiva politiker innan, det kommer att komma flera. Det är så otroligt viktigt och det kommer att göra att fler röstar på honom.

Marco Rubio:

"Marco Rubio is rejecting the notion that he has to go after Donald Trump in order to stop him from getting the Republican nomination, bashing the media for wanting Republicans to attack each other on their way to the White House."
http://www.politico.com/blogs/2016-gop-primary-live-updates-and-results/2016/02/marco-rubio-republicans-219716

Det enda Rubio har ägnat sig åt senaste tiden är ju att attackera Ted Cruz.
Senast redigerad av E.Merckx 2016-02-24 kl. 18:38.
2016-02-24, 18:41
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
godhetsaposteln skrev

Tror det är mest skitsnack. Vore ju att ge segern till hillary. Möjligen att läkemedelsbolagen hittar på något åt det här hållet. 300 milliarder om året har trump för avsikt att spara bara på läkemedel.
Men det skulle vara så lätt för trump att ge igen med samma mynt i nästa val och fortsätta så så länge han har hälsan. Vore att öppna pandoras box utan att ha en aning om konsekvenserna.

Det är så idiotiskt, men alla från GOP-etablissemanget är helt galna på Trump nu.
2016-02-24, 18:42
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Donald Trump hade 0 endorsement från aktiva politiker innan, det kommer att komma flera. Det är så otroligt viktigt och det kommer att göra att fler röstar på honom.
De enda som dessa endorsement gynnar i det här läget när Trump redan vunnit, är dem själva. Newt Gingrich sa något klokt på Fox igår: "Alla dessa endorsements som Rubio får nu gör honom bara mer och mer till just det som väljarna röstar emot i det här valet".
2016-02-24, 18:54
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Menved skrev

De enda som dessa endorsement gynnar i det här läget när Trump redan vunnit, är dem själva. Newt Gingrich sa något klokt på Fox igår: "Alla dessa endorsements som Rubio får nu gör honom bara mer och mer till just det som väljarna röstar emot i det här valet".

Jo, visst, exit pollarna från Nevada visar att det är så:

61 percent of Nevada Republican caucus-goers want the presidential nominee to "be an outsider."

33 percent want the nominee to "have experience" in Washington politics.

About 60 percent says they're "angry at the way the federal government is working."

Det är ungefär samma som i South Carolina och New Hampshire. Men läget är ett annat för Donald Trump än Marco Rubio. Får Donald Trump stöd av aktiva politiker så visar det att han har en chans att få igenom sin politik i Washington.
2016-02-24, 19:08
Medlem
EarlTurners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Trump i Virginia Beach. Börjar nu, 18:00:

https://www.youtube.com/watch?v=xD1MXf2Nldk

(Jag hade fel när jag tidigare skrev att "Right Side Broadcasting sänder allt", de verkar inte sända det här)

Antisemitismen flödar verkligen i chatten. Härligt!
2016-02-24, 19:11
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EarlTurner
Antisemitismen flödar verkligen i chatten. Härligt!
Absolut. Den följer Trump vart han än går. Många amerikaner vet vad som gäller.

Dock prisade Trump Israel igen, inför den kristna publiken på universitetet, under utfrågningen. Han fick faktiskt applåder för det bland de här dårarna, det brukar han inte få på vanliga möten. De enda gångerna jag har sett folk jubla när han nämner Israel är bland handplockad Fox News-publik och på det här kristna universitet tillsammans med dåren Pat Robertson. Bland vanligt folk går det inte hem, och det är bra alldeles oavsett Trumps egna åsikter i frågan.

Intressant också att han fick en fråga om VP-valet. I första hand en person som skulle bli en bra president, sa han. Han var inte lika "all-in" på att det skulle vara en "politisk person" som i ett tidigare uttalande jag länkat, även om han fortfarande lutade åt det och nämnde det som en fördel.
Senast redigerad av baggebo1 2016-02-24 kl. 19:18.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in