Citat:
Ursprungligen postat av
anvandarnawn
har sökt men ej funnit!
vad kostar subutexen för dom som får det utskrivet?
pris på blister med 7st sub?
vad är priset på 28st i blister?
Tackåbock / Anvandarnawn
Vet inte priset för subutex, men med tanke på att man tar det dagligen så kommer du garanterat få det gratis efter ett tag med tanke på högkostnadsskyddet.
Från apotekets hemsida:
Citat:
Från och med den 1 januari 2012 börjar nya regler gälla för beloppen i högkostnadsskyddet. De nya reglerna innebär att patientens maximala kostnad för receptbelagda läkemedel i högkostnadsskyddet är 2 200 kr istället för 1 800 kr under 12-månadersperioden. En annan förändring är att högkostnadsskyddet börjar gälla efter inköp på 1 100 kr av receptbelagda varor under en 12-månadersperiod.
Fick väldigt dålig effekt av subutex förra gången jag testade det, vilket var första gången. Tog då en dos på över 1mg utan att uppleva särskilt mycket. Har ingen tolerans för opiater/opioder och runt 200mg tramadol brukar räcka för att jag ska bli nöjd. Ruset på 200mg tramadol påverkade mig mycket mer än 1mg subutex.
Idag tänkte jag ge det en ny chans och skulle ta 1mg igen men råkade dosera lite fel, vilket resulterade i att det snarare blev 1.5-2mg i en dos. Har verkligen noddat hela dagen till och från och fick verkligen kämpa på föreläsningarna för att inte nicka till.

Men jag upplevde inget välmående att tala om alls utan en dos på 200mg tramadol ger mig mer.
Men fyllde på med 0.5-1.0mg när jag kom hem från föreläsningarna och upplever nu ett välmående för första gången. Kan däremot knappt sätta mig ner utan att nodda och fastnar lite överallt i hemmet. Härligt att det gav välmående tillslut även om jag tycker att det inte borde krävas en sådan pass stor dos med tanke på min låga tolerans.
Tror nog att jag väljer tramadol före subutex i framtiden då det ger mig ett mycket större välmående, även om det är första gången jag verkligen noddar så fort jag sitter ner.