2016-02-21, 17:46
Medlem
Vilken är den bästa oud eller fejk oud parfymen ?
Tycker Byredo luktar tuggumi utom oud varianterna !
Citera
2016-02-21, 22:30
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Vilken är den bästa oud eller fejk oud parfymen ?
Tycker Byredo luktar tuggumi utom oud varianterna !

Mona di Orio Oud Osmanthus (hette nog bara Oud innan) är rätt nice.
Maison Francis Kurkdjian Oud är också bra skit.
Tom Ford Oud Wood.
Citera
2016-02-22, 07:19
Medlem
TF - Oud Wood är riktigt bra, det stora minuset är prestandan. För att vara en TF och vad man betalar är det inte OK. Samma sak gäller för vissa Creed man har, MI tex, bedrövlig prestanda, underbar doft.
Citera
2016-02-22, 09:02
Medlem
Bendriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myskosnubben
Väldigt udda lukt...

Direkt efter sprayningen luktar det typ som ET's urin, men det är ändå något smått tilldragande med pisslukten.

Några minuter efter så förändras lukten, fortfarande en udda lukt, men en mycket godare udda lukt, har slutat lukta som ET's piss.

Jag gillar lukten, tror jag... Som sagt en väldig annorlunda lukt, vet inte riktigt vad jag ska säga om den, det enda jag kan säga är att jag får bilder av marmor, kostym och skyskrapor i huvudet.

Finns även en mer subtil "andra lukt" som man får kring sig men denna påminner lite mer om vanliga colognes.

Har bara sprutat mig själv en gång hittills, jag ska vidare experimentera med 2,3 sprut.

Hahaha! ET:s urin och den härliga hjärtnoten pungkula, det känns ju verkligen som en doft man vill dränka sig i. Det blir inget blindköp på den i alla fall.

Apropå Creed-diskussionen så tycker jag nog att Imperial Millesime är överskattad. Inte bara på prestandan, men jag tycker det är något med den som känns så skarpt syntetiskt. Men visst, en ganska lätt doft i övrigt. Men vill man ha en sådan från Creed skulle jag välja både GIT och Silver Mountain Water framför. I dessa tider funkar Original Santal bra också. Aventud tycker jag alltid är bra.
Citera
2016-02-22, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bendrik
Hahaha! ET:s urin och den härliga hjärtnoten pungkula, det känns ju verkligen som en doft man vill dränka sig i. Det blir inget blindköp på den i alla fall.

Apropå Creed-diskussionen så tycker jag nog att Imperial Millesime är överskattad. Inte bara på prestandan, men jag tycker det är något med den som känns så skarpt syntetiskt. Men visst, en ganska lätt doft i övrigt. Men vill man ha en sådan från Creed skulle jag välja både GIT och Silver Mountain Water framför. I dessa tider funkar Original Santal bra också. Aventud tycker jag alltid är bra.
Finns det några Creed som är tydliga sommar- respektive vinterdofter?
Citera
2016-02-22, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dividedbyhm
Finns det några Creed som är tydliga sommar- respektive vinterdofter?

För att besvara din fråga,

Ja det finns det. Gör din läxa, in på fragrantica, sök efter Creed, klicka på dom intressanta och titta vad folk röstat på.

-B
Citera
2016-02-23, 11:10
Medlem
Myskosnubbens avatar
Citat:

Jag gillar lukten men jag är ju i för sig en sån där som har händerna inuti kalsongerna som sedan tar händerna till fejan och sniffar på punglukten.

maxsprut på denna verkar ligga på 5 sprut. Efter 5 sprut börjar det nog bli en turkdusch.
Citera
2016-02-23, 12:03
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Jag gillar lukten men jag är ju i för sig en sån där som har händerna inuti kalsongerna som sedan tar händerna till fejan och sniffar på punglukten.

maxsprut på denna verkar ligga på 5 sprut. Efter 5 sprut börjar det nog bli en turkdusch.

Du borde köpa Serge Lutens Musk Koublai Khan låter det som
Citera
2016-02-23, 16:17
Medlem
Fortfarande grön flagga för skins.nl?
Citera
2016-02-24, 08:06
Medlem
Bendriks avatar
Citat:

Du är en mysko snubbe du, Myskosnubben. Fem sprut tycker jag låter mycket oavsett. Har nog ett personbästa på tre stycken, ett spray bakom varje öra och ett på handleden. Det vore kul att veta hur andra doserar. Det beror ju såklart på vilken parfym man använder, men som standard typ.
Citera
2016-02-24, 10:01
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Du är en mysko snubbe du, Myskosnubben. Fem sprut tycker jag låter mycket oavsett. Har nog ett personbästa på tre stycken, ett spray bakom varje öra och ett på handleden. Det vore kul att veta hur andra doserar. Det beror ju såklart på vilken parfym man använder, men som standard typ.
Ett spray på bröstet och eventuellt ett spray på handleden som jag sedan försiktigt rör emot andra handleden för att få parfym på båda handleder. Sällan det blir mer av någon doft.
Citera
2016-02-24, 14:06
Medlem
Ny doft från Thierry Mugler - Pure Tonka.

http://www.fragrantica.com/perfume/Thierry-Mugler/A-Men-Pure-Tonka-35590.html

Hojta till om ni ser denna hos svensk återförsäljare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in