Citat:
Ursprungligen postat av
Myskosnubben
Väldigt udda lukt...
Direkt efter sprayningen luktar det typ som ET's urin, men det är ändå något smått tilldragande med pisslukten.
Några minuter efter så förändras lukten, fortfarande en udda lukt, men en mycket godare udda lukt, har slutat lukta som ET's piss.
Jag gillar lukten, tror jag... Som sagt en väldig annorlunda lukt, vet inte riktigt vad jag ska säga om den, det enda jag kan säga är att jag får bilder av marmor, kostym och skyskrapor i huvudet.
Finns även en mer subtil "andra lukt" som man får kring sig men denna påminner lite mer om vanliga colognes.
Har bara sprutat mig själv en gång hittills, jag ska vidare experimentera med 2,3 sprut.
Hahaha! ET:s urin och den härliga hjärtnoten pungkula, det känns ju verkligen som en doft man vill dränka sig i. Det blir inget blindköp på den i alla fall.
Apropå Creed-diskussionen så tycker jag nog att Imperial Millesime är överskattad. Inte bara på prestandan, men jag tycker det är något med den som känns så skarpt syntetiskt. Men visst, en ganska lätt doft i övrigt. Men vill man ha en sådan från Creed skulle jag välja både GIT och Silver Mountain Water framför. I dessa tider funkar Original Santal bra också. Aventud tycker jag alltid är bra.