2016-02-24, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RW80
Lite skillnad på en fjortonårig rebell som super och smygröker, än en som åker till Syrien och stödjer parasiter som avlägsnar femåringars huvuden framför barnens föräldrar.

Extremt dålig liknelse!

Så du menar att allting är en konspiration? Som vanligt på flashback
Nu var det hennes pojkvän som var en terrorist. Inte hon.
Citera
2016-02-24, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crow2000
Bra sagt!
Det här är fan respekt vad gäller ungdomlig dumhet. Vi har väl alla försökt vara upproriska i den åldern men kanske inte nått längre än till att torska på en snattad snickers på hemköp eller för att ha rymt till kompisen i Örnsköldsvik. Inget som slår att ansluta till ISIS. Epic.
Visst är det fullkomligt oförsvarligt och idiotiskt gjort av flickan men det är ju hela poängen.Lämna tjejen ifred hon har gjort något otroligt (korkat) och överlevt. Respekt.

Precis. När hon är 25 kommer hon att tänka "hur kunde jag vara så dum, att jag inte visste bättre".
Alla har vi gjort dumma saker. Dock inte av den här magnituden förvisso, men ändå. Att som ung fjortistjej rymma från föräldrarna med pojkvännen är ju inget jätteovanligt, sen var det bara otur att det som hände hände.
Citera
2016-02-24, 10:22
Medlem
BaraBiffens avatar
Vart är henens unge? Hon hade ju inte lett så där mkt om ungen fortfarande var i ISIS ägor?
Citera
2016-02-24, 10:40
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Vart är henens unge? Hon hade ju inte lett så där mkt om ungen fortfarande var i ISIS ägor?

Som jag skrev nån sida tillbaka misstänker jag att det är hennes sätt att bearbeta det traumatiska.
Folk kan bete sig jättekonstigt efter något hemskt. Vissa skrattar, vissa gråter, vissa beter sig som att ingenting har hänt alls.
Citera
2016-02-24, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Ursäkta att jag säger detta men hur "råkar" man hamna i syrien hos IS? Varför åtalas hon inte för terrorism? Varför är det sånt jävla gullegull för?
Därför att regerigen varit extremt efter och inte kriminaliserat terroresor. Vänstern tycker som vanligt att man inte ska "krimialisera gamla små söta farmödrar som åker och hälsar på sina barnbarn".
Citera
2016-02-24, 10:51
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
?

Läste du bara första sidan i en tråd som är aktiv just denna sekund eller?
Hon är räddad och kommer hem

verkar som att alla här har inte hängt med i händelseutvecklingen
Citera
2016-02-24, 11:12
Medlem
Grodaifickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Det är inte vad hon heter uran N*valainen där * är e. Halvfranskt alltså vilket det skrivits flera gånger i tråden.

Jag skulle gissa på att denna groteskifiering av hennes namn är pga att kurderna skrev hennes namn,så har det transkriberats eller vad det heter från arabiska bokstäver.

Jag är mycket väl medveten om vad hon heter. Mitt svar var till kalleochchokladfabriken som desperat försöker få det till att hon skulle vara av utomeuropeiskt ursprung med massa långsökta teorier om hennes namn.
Citera
2016-02-24, 11:25
Medlem
watsups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antischemetischm
Detta är en av alla dessa Darwin-finnar som bor lite överallt i svenska miljonprogram sedan 70-talet, där de av förklarliga skäl aldrig "kunnat" lämna.

Man känner igen de på deras utseende: Alla är feta, alkoholberoende, går i särskolor, har lite mongoloida drag i ansiktet (antingen asiatiska gener eller bara defekter i kromosomerna), förståndshandikappade, har alltid olika svartskallepojkvänner av värsta sort som de avlar fram barn med.

Denna tjej är arketypen på sådana finnar. Det bästa hade självklart varit att hon stannat i Syrien och förbjudits att återvända till Europa. Dessa undermänniskor gynnas vi inte av att ha och blandas med.

Du glömde mjukisbyxorna, vita sneakers samt piercing i näsan..
Citera
2016-02-24, 11:52
Medlem
Tjejen bor/bodde i samma kommun som jag. Förövrigt blev hon lurad till Syrien av sin pojkvän vars kropps delar ligger utspridda någonstans i Syrien.Undra om hon kommer få något straff i Sverige? Även om hon är under 18 så tycker jag verkligen hon skall straffas som alla andra som åker ner för att förenas med IS.
Citera
2016-02-24, 11:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Precis. När hon är 25 kommer hon att tänka "hur kunde jag vara så dum, att jag inte visste bättre".
Alla har vi gjort dumma saker. Dock inte av den här magnituden förvisso, men ändå. Att som ung fjortistjej rymma från föräldrarna med pojkvännen är ju inget jätteovanligt, sen var det bara otur att det som hände hände.

Problemet är bara att när hon är 25 kommer hon enbart att ha kostat och kommer att kosta samhället. Hon kommer sannolikt aldrig att bidra med något mer missanpassade barn som i sin tur kommer att kosta samhället ännu mer.

Man kan alltid hoppas att hon tack vare den här, andra chansen, tar tag i sitt liv och ordnar en fungerande framtid men det är säkert att hoppas för mycket och snart är hon tillbaka i gamla spår. Skulle inte förvåna mig om hon åker tillbaka till IS inom 3-4 år när hon börjar känna någon form av nostalgi över hur fantastiskt det ändå var bland mördande pedofilvåldtäktsmän.
Citera
2016-02-24, 11:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grodaifickan
Jag är mycket väl medveten om vad hon heter. Mitt svar var till kalleochchokladfabriken som desperat försöker få det till att hon skulle vara av utomeuropeiskt ursprung med massa långsökta teorier om hennes namn.

Vad spelar det för roll vad hon har för etnicitet? Hon har uppenbarligen inte mer i huvudet än en normalbabbe då hon både var tillsammans med en och att hon reste till IS.
Citera
2016-02-24, 12:13
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta

Är du helt riktig? Det här är en tjej som använder sociala medier och vet vad IS är och har gått på en myt. Hon visste vad hon gjorde, vart hon skulle och vad som väntade henne där. Ingen reser till Syrien ofrivilligt. Vi måste visa vad vi tycker om människor som aktivt stödjer en idè om ett kalifat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in