2016-02-24, 07:26
Medlem
han solos avatar
Tragiskt. Vilken jävla sörja.
Bra för henne att vara tillbaka. Dett lär ju lämna ärr i resten av hennes liv. Hoppas hon blir förnuftigare framöver.

Jag som haft ångest över hur dum jag själv var i den åldern. Nu känns de där sessionerna av grupprunk inte lika konstigt längre. Haha. Inte fan hade jag åkt till syrien iaf.

Hoppas man kan få ut någon information av värde från hennes vittnesmål. Hon borde ta sitt förnuft till fånga och föreläsa om islams hemskheter i samtliga skolor framöver.
Citera
2016-02-24, 08:19
Medlem
JumpingJacks avatar
Vem är pojkvännen? I videon på Aftonbladet säger han sig heta Moqtar Mohammed Ahmed och sedan låter det som om han rabblar sitt personnummer och vad jag kan höra så säger han 96.

En Moqtar som fyller 20 i år alltså. Vem är han?
Citera
2016-02-24, 08:27
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Vem är pojkvännen? I videon på Aftonbladet säger han sig heta Moqtar Mohammed Ahmed och sedan låter det som om han rabblar sitt personnummer och vad jag kan höra så säger han 96.

En Moqtar som fyller 20 i år alltså. Vem är han?

En väldigt död jävel. Han bombades i bitar av ryssen.
Citera
2016-02-24, 08:36
Medlem
mediekratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mandelkaka
Hennes blogg:
http://nouw.com/marrahhh

Hårt sminkad på många bilder så lite svår att känna igen från bilden från Daily Mail. På denna bild ser man dock att det är hon: http://nouw.com/marrahhh/lordag-12315626

Får bilden av ett typiskt "problembarn". Forsterhemsplacerad, problem med polisen, röker, provat droger etc. Finns inga tecken på någon radikalisering, så det stämmer säker som hon säger att hon inte visste så mycket om IS och Islam när hon åkte ner.

Får väl hoppas att det som hänt nu blir en vändpunkt och att hon tar tag i sitt liv...
Jag rekommenderar de som tycker synd om henne att läsa hennes blogg.

Hon skriver att alla droger som man kan röka är helt OK. Hon har skrivit om flertalet "snutförhör" som hon varit på. Hon hatar sin "familj" för att de inte väcker henne på skoldagar (nåväl, en skoldag). Hon skriver inte bara som en fjortis (för det var hon ju då) men skriver även på "blattesvenska" dvs, "shoo" och så vidare.

Sedan förstår jag inte hur någon kan tycka synd om en person som frivilligt åker till ett krigsområde. Det är liksom ingenting som råkar hända, det kräver rätt mycket planering att ta sig till Syrien.
Citera
2016-02-24, 08:46
Medlem
Wretch32s avatar
Åker man dit självmant så är det ej synd om personen i fråga.
Hon bör utredas om Terrorbrott eller liknande.
Hon har ju uppenbarligen anslutits sig till IS och kan knappast ha varit ovetande om situationen i Syrien.
Att skylla detta på ens föräldrar eller hur man mår är bara trams.
Citera
2016-02-24, 08:58
Medlem
Förvånades över uppståndelsen i media i veckan och vilja insattswr som gör för att "få hem" henne. Hon borde sitta av för terrorbrott och dessutom bli skadeståndsskyldig för de kostnader hon orsakat staten. Barnet borde tvångsomhändertas och placeras i fosterhem då modern får anses extremt olämplig.
Citera
2016-02-24, 09:23
Medlem
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/is/svensk-16-aaring-om-maanedene-som-is-fange-det-var-tungt/a/23624043/

Antar att hon reser tillbaka så snart hon kan, antingen til han, om han lever, eller hans familj. Kanske till och med barnet är kvar där ännu.
Citera
2016-02-24, 09:34
Bannlyst
Ursäkta att jag säger detta men hur "råkar" man hamna i syrien hos IS? Varför åtalas hon inte för terrorism? Varför är det sånt jävla gullegull för?
Citera
2016-02-24, 09:38
Medlem
Undrar vad det är för fel på vissa av er. Önska livet av denna tjej och säger att hon är barnslig, blatte, terrorist, pundare osv osv osv.
Det är en helt vanlig rebellisk fjortistjej för fan. Ni själv har varit och säkert redan ÄR fjortisar. Ni vet hur det är/var när man är i den åldern. Det ska jag knappast förklara för er.

Väx upp för fan!
Tänk om det var eran lillasyster. Då hade det låtit väldigt annorlunda.

Bra att hon är tillbaka!
Citera
2016-02-24, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Undrar vad det är för fel på vissa av er. Önska livet av denna tjej och säger att hon är barnslig, blatte, terrorist, pundare osv osv osv.
Det är en helt vanlig rebellisk fjortistjej för fan. Ni själv har varit och säkert redan ÄR fjortisar. Ni vet hur det är/var när man är i den åldern. Det ska jag knappast förklara för er.

Väx upp för fan!

Bra att hon är tillbaka!

Lite skillnad på en fjortonårig rebell som super och smygröker, än en som åker till Syrien och stödjer parasiter som avlägsnar femåringars huvuden framför barnens föräldrar.

Extremt dålig liknelse!
Citera
2016-02-24, 09:44
Medlem
TarzansFarsas avatar
SOC kommer väl ta ungen när hon kommer hem till Sverige?
Citera
2016-02-24, 09:53
Medlem
Crow2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta

Väx upp för fan!

Bra att hon är tillbaka!

Bra sagt!
Det här är fan respekt vad gäller ungdomlig dumhet. Vi har väl alla försökt vara upproriska i den åldern men kanske inte nått längre än till att torska på en snattad snickers på hemköp eller för att ha rymt till kompisen i Örnsköldsvik. Inget som slår att ansluta till ISIS. Epic.
Visst är det fullkomligt oförsvarligt och idiotiskt gjort av flickan men det är ju hela poängen.Lämna tjejen ifred hon har gjort något otroligt (korkat) och överlevt. Respekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in