2016-02-24, 00:42
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Nej, hon åtalas inte. Hon är ju ett "offer", det har medierna redan bestämt. Snart kommer Mona Sahlin uttala sig i pressen om hur hennes insatser "räddat" ett sveskt flickebarn. Han hon åkte med vet och vilje och även "flytt tillbaka" till ISIS råkar man dock glömma att nämna.

Redan nu säger 16-åringen att hon "inte vetat något om islam".

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22316184.ab

Konstigt, med tanke på att hon konverterat långt innan hon åkte ned (för varför annars skulle hon bära huvudduk?).

(FB) Gravid 15-åring reste till Al Qaida i Syrien istället för Sthlm - Ångrar sig

Men sådana lögner är det väl meningne att vi inte ska låtsas om? Märklig brytning hon har förresten, låter varken svensk eller finsk. Låter mer som arabisk brytning och grammatik.

Någon som vet om ISIS-ungen blev kvar därnere?
Jag vill påminna om "taqiyya", alltså islams rättfärdigande av att ljuga när det gäller att ge sin tro fördelar eller för att skydda sig gentemot otrogna (oss). Islam uppmanar muslimer att ljuga i islams sak, ljugandet är sanktionerat av Allah och gudibehagligt.
Numera utgår jag från att muslimer ljuger, tyvärr är det så. Visar det sig att det inte varit så blir jag positivt överraskad. (Tror jag , detta har ännu inte hänt).
När ska vi sluta att vara så förbannat godtrogna?
Citera
2016-02-24, 00:51
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Vad jag undrar är varför vi hindrar dem från att åka dit, vi borde låta dem åka så vi blir av med dem. Hindra dem från att komma tillbaka, det är vad vi borde göra
Citera
2016-02-24, 00:56
Medlem
Hennes blogg:
http://nouw.com/marrahhh

Hårt sminkad på många bilder så lite svår att känna igen från bilden från Daily Mail. På denna bild ser man dock att det är hon: http://nouw.com/marrahhh/lordag-12315626

Får bilden av ett typiskt "problembarn". Forsterhemsplacerad, problem med polisen, röker, provat droger etc. Finns inga tecken på någon radikalisering, så det stämmer säker som hon säger att hon inte visste så mycket om IS och Islam när hon åkte ner.

Får väl hoppas att det som hänt nu blir en vändpunkt och att hon tar tag i sitt liv...
Citera
2016-02-24, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Jag vill påminna om "taqiyya", alltså islams rättfärdigande av att ljuga när det gäller att ge sin tro fördelar eller för att skydda sig gentemot otrogna (oss). Islam uppmanar muslimer att ljuga i islams sak, ljugandet är sanktionerat av Allah och gudibehagligt.
Numera utgår jag från att muslimer ljuger, tyvärr är det så. Visar det sig att det inte varit så blir jag positivt överraskad. (Tror jag , detta har ännu inte hänt).

Att neka sin tro är en del av shi'a islam, dvs den gren av islam som islamiska staten och Al-qaida anser vara kättersk och som de bedriver ett "heligt krig" mot. Du kommer behandlas som kung i terroristerna händer jämfört med en shi'a.
Citera
2016-02-24, 01:09
Medlem
SpiceDiamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mandelkaka
Hennes blogg:
http://nouw.com/marrahhh

Hårt sminkad på många bilder så lite svår att känna igen från bilden från Daily Mail. På denna bild ser man dock att det är hon: http://nouw.com/marrahhh/lordag-12315626

Får bilden av ett typiskt "problembarn". Forsterhemsplacerad, problem med polisen, röker, provat droger etc. Finns inga tecken på någon radikalisering, så det stämmer säker som hon säger att hon inte visste så mycket om IS och Islam när hon åkte ner.

Får väl hoppas att det som hänt nu blir en vändpunkt och att hon tar tag i sitt liv...
Fan vilken sjuk jävla brud Man fattar ju nu efter att man läst hennes blogg att föräldrarna inte pallade med henne
Citera
2016-02-24, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore

Taqiyyah handlar bara om att ljuga om att man är muslim i en livshotande situation. Att förneka sin religion är i normala fall blasfemi och bestraffas med döden men taqiyyah är ett undantag. Det är dessutom bara Shia som praktiserar detta.
Citera
2016-02-24, 01:47
Medlem
Jag är säker på att vi kommer att få läsa om denna tjej igen ganska snart. Om några månader har hon träffat en ny jihadist och knullat till en ny unge och så blir det ett varv till ner till Syrien.
Citera
2016-02-24, 01:55
Medlem
Grodaifickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
När man söker på namnet så står det inte lainen på slutet någonstans, om namnet är "Stivani Nivarlain", så KAN det vara persiskt.
I vilken värld är "Nivarlain" persiskt?
Citera
2016-02-24, 02:02
Medlem
49450s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Och där kom den! Aftonbladet tycker synd om 16-åringen samt om 17-åringen som torskade nere i Wien i förra veckan:

http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/ingvarpersson/article22317495.ab

Helt häpen. Tänkte skriva samma sak. Varför skriver media såhär? Vinner dom verkligen folkets röster och fler trogna läsare av detta?! Hade detta varit ett land som USA hade de varit hatade och eventuellt om levt under dödshot. Varför vill media att vi ska finna empati? Är det för de är unga? Är de för de är naiva? Varför?! Mycket möjligt det faktiskt är mycket synd om både tjejen och familjen men media retar ju upp folk av denna snyfthistoria. Är det inte bättre att vars tyst?!
Senast redigerad av 49450 2016-02-24 kl. 02:05.
Citera
2016-02-24, 02:11
Medlem
Räkna med att detta kostade oss skattebetalare MINST tjugotusen dollar!

http://www.expressen.se/nyheter/lisa-raddar-kvinnor-och-barn-fran-is/
Citera
2016-02-24, 05:50
Medlem
Sa vad kommer handa nu nar hon kommer hem till Svergie ?

Skall hon inte atalas for terrror brott ?
Citera
2016-02-24, 06:54
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodaifickan
I vilken värld är "Nivarlain" persiskt?

Det är inte vad hon heter uran N*valainen där * är e. Halvfranskt alltså vilket det skrivits flera gånger i tråden.

Jag skulle gissa på att denna groteskifiering av hennes namn är pga att kurderna skrev hennes namn,så har det transkriberats eller vad det heter från arabiska bokstäver.
Senast redigerad av Nihenna 2016-02-24 kl. 06:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in