Citat:
Med facit i hand borde Lazio krängt iväg Felipe Anderson i somras. Nu hävdar Lotito att Anderson är såld till United för drygt 550 miljoner kronor. Det låter mer än sjukt, och jag vet inte vad jag bör tro om det. Men vi leker med tanken att Lazio får dessa pengar för brassen i sommar.
Vad sägs om att lassa in 200 miljoner på en etablerad mittback, och 200 miljoner på en lika etablerad forward? En spetsforward med mål i sig och en back jämte de Vrij skulle ta det här laget långt.
Om vi följer mitt exempel. Vilka spelare bör då Lazio söka sig till? Anfallsmässigt borde en sån som Gabbiadini ligga nära till hands. 200 miljoner är månne något saftigt för en mittback. Men varför inte satsa på Maksimovic för en något billigare peng? Ska man leta budgetalternativ skulle Paletta förstärka de bakre leden över 2-3 år.
Guiseppe Rossi är en chansning på topp.
Marchetti
Basta De Vrij ? Radu
Milinkovic Biglia Parolo
Candreva ? Keita
Basta De Vrij ? Radu
Milinkovic Biglia Parolo
Candreva ? Keita
Vad sägs om att lassa in 200 miljoner på en etablerad mittback, och 200 miljoner på en lika etablerad forward? En spetsforward med mål i sig och en back jämte de Vrij skulle ta det här laget långt.
Om vi följer mitt exempel. Vilka spelare bör då Lazio söka sig till? Anfallsmässigt borde en sån som Gabbiadini ligga nära till hands. 200 miljoner är månne något saftigt för en mittback. Men varför inte satsa på Maksimovic för en något billigare peng? Ska man leta budgetalternativ skulle Paletta förstärka de bakre leden över 2-3 år.
Guiseppe Rossi är en chansning på topp.
I Januari gjorde Lazio klart med kroatiske målvakten Ivan Vargić. Så troligtvis lämnar Berisha.
Som någon sa tidigare så tror jag Tonelli skulle passa väldigt fint i Lazio. Skulle säkert kosta
10-13m €, men det är klart värt det.
På mitten kan möjligtvis en balans spelare tillföra mycket, kan tycka det saknas idag.
Men framförallt är det anfallare som behövs, hoppas inte Lotito snålar på den positionen.
Lazio behöver en riktigt bra anfallare som gör 15+ en säsong. Nu pratas det om att Tare är kvar i Istanbul och förhandlar med antigen RvP eller Podolski. Vi får se hur det slutar.