2016-02-23, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Med facit i hand borde Lazio krängt iväg Felipe Anderson i somras. Nu hävdar Lotito att Anderson är såld till United för drygt 550 miljoner kronor. Det låter mer än sjukt, och jag vet inte vad jag bör tro om det. Men vi leker med tanken att Lazio får dessa pengar för brassen i sommar.

Marchetti

Basta De Vrij ? Radu

Milinkovic Biglia Parolo

Candreva ? Keita

Vad sägs om att lassa in 200 miljoner på en etablerad mittback, och 200 miljoner på en lika etablerad forward? En spetsforward med mål i sig och en back jämte de Vrij skulle ta det här laget långt.

Om vi följer mitt exempel. Vilka spelare bör då Lazio söka sig till? Anfallsmässigt borde en sån som Gabbiadini ligga nära till hands. 200 miljoner är månne något saftigt för en mittback. Men varför inte satsa på Maksimovic för en något billigare peng? Ska man leta budgetalternativ skulle Paletta förstärka de bakre leden över 2-3 år.

Guiseppe Rossi är en chansning på topp.

I Januari gjorde Lazio klart med kroatiske målvakten Ivan Vargić. Så troligtvis lämnar Berisha.
Som någon sa tidigare så tror jag Tonelli skulle passa väldigt fint i Lazio. Skulle säkert kosta
10-13m €, men det är klart värt det.
På mitten kan möjligtvis en balans spelare tillföra mycket, kan tycka det saknas idag.

Men framförallt är det anfallare som behövs, hoppas inte Lotito snålar på den positionen.
Lazio behöver en riktigt bra anfallare som gör 15+ en säsong. Nu pratas det om att Tare är kvar i Istanbul och förhandlar med antigen RvP eller Podolski. Vi får se hur det slutar.
Citera
2016-02-23, 09:30
Medlem
Arons avatar
varför buade vissa fans från milan när maldini gjorde sin sitsta match på san siro 2009?
Citera
2016-02-23, 18:32
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
varför buade vissa fans från milan när maldini gjorde sin sitsta match på san siro 2009?
Vissa ansåg att Baresi var den enda riktiga kaptenen.
Citera
2016-02-23, 21:20
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derauto
Det blir tomre och tomre på Italiens arenor och ligans kvalitet minskar och minskar. Det är en tids fråga innan även franska ligan kommer ses som bättre är redan det nu imo.

Junventus som imo. leder ligan är det enda laget som respekteras utomlands.
Kvalitén minskar möjligtvis överlag då man länge levt på mecenater och inte egen affärsmässighet, men Serie A har fortfarande lyckats scouta fram fler intressanta lirare de senaste fem åren än vad PL gjort det senaste decenniet.
Citera
2016-02-23, 23:10
Medlem
anteri17s avatar
Det var en fröjd att se Hernanes inhopp ikväll. Det behövde han efter en dålig debutsäsong i Juve. Vi tjatade lite om Allegri och hans enligt mig felaktiga approach till matchen. Men jävlar vad bytena blev lyckade. Hernanes bidrar med ett bra bollspel på mitten, Morata kom in med pigga ben och skapade både avslut och en assist. Sturaros mål förblir pricken över i:et.
Citera
2016-02-23, 23:26
Medlem
Citat:
Det var en fröjd att se Hernanes inhopp ikväll. Det behövde han efter en dålig debutsäsong i Juve. Vi tjatade lite om Allegri och hans enligt mig felaktiga approach till matchen. Men jävlar vad bytena blev lyckade. Hernanes bidrar med ett bra bollspel på mitten, Morata kom in med pigga ben och skapade både avslut och en assist. Sturaros mål förblir pricken över i:et.
Små marginaler. Hade det blivit straff vid Vidals hands och målet blivit bortdömt för offside så hade man konstaterat att Allegris cynism hade fungerat, med en ledning för Juventus i halvlek, trots dåligt spel.
Citera
2016-02-23, 23:27
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Tycker dock fortfarande att ropen om taktiskt haveri var något överdrivna. Det var inget större fel på försvarsspelet förutom ett par riktiga korpentabbar som knappast kan skyllas på upplägget. Möjligtvis saknade man lite offensiv kraft, men helt utan chanser var man ju inte heller.

Icke att förglömma att den frejdigare uppställningen med Hernanes ledde till ett baklängesmål den med, och att man hade marginalerna med sig när man klarade upphämtningen - för särskilt många riktigt vassa chanser utöver målen hade man ju inte.
Citera
2016-02-23, 23:43
Medlem
JayGatsbys avatar
Bra återhämtning av Juve! Sista målet var en ren njutning att se.

Returen blir intressant!
Citera
2016-02-23, 23:44
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Tycker dock fortfarande att ropen om taktiskt haveri var något överdrivna. Det var inget större fel på försvarsspelet förutom ett par riktiga korpentabbar som knappast kan skyllas på upplägget. Möjligtvis saknade man lite offensiv kraft, men helt utan chanser var man ju inte heller.

Icke att förglömma att den frejdigare uppställningen med Hernanes ledde till ett baklängesmål den med, och att man hade marginalerna med sig när man klarade upphämtningen - för särskilt många riktigt vassa chanser utöver målen hade man ju inte.

Det var om möjligt något överdrivet. Jag står dock fast vid att det var en skadlig taktik i det långa loppet.

Man lyckas ändå vaska fram två mål, samt Cuadrado och Pogbas ganska bra lägen. Mindre oro bakåt dessutom. Man bör dock ha i åtanke att Bayerns 2-0 förändrade förutsättningarna vilket möjliggjorde ett offensivare Juventus.
Citera
2016-02-24, 19:37
Medlem
Calogeros avatar
Hur tror ni att Conte kommer formera Gli Azzurri i sommar? Jag tror tyvärr inte att Italiens chanser är allt för goda, det saknas helt enkelt spetskompetens. Utöver Juventus försvarstrio samt Veratti och Insigne känns det som ett tämligen svagt lag. Det är bara att hoppas att Giuseppe Rossi kommer igång ordentligt i Levante, för det saknas en anfallare utav rang. Nog för att Zaza gjort det fint i Juventus sett till förutsättningarna, men tveksamt om han har det som kräva för att starta i det italienska landslaget. Givna startspelare i mina ögon är Buffon, Barzagli, Bonucci, Chiellini, De Rossi, Marchisio, Veratti och Insigne. Bubblare? Florenzi, Darmian, Bonaventura & Zaza. Jag hoppas även att Saponara kommer med. Rossi satte förresten dit en balja i helgens spanska ligaomgång. Kul!
Citera
2016-02-24, 20:22
Medlem
snillet_1s avatar
Italiens bästa chans ligger i att satsa på den defensiva kärnan. Ett 3-5-2 bör väl lämpa sig ganska bra tänker jag mig. Något sådant här kanske:

Buffon

Barzagli - Bonucci - Chiellini

Darmian - Verratti - Marchisio - oklart - Bonaventura

Insigne(släpande) - oklart

---

Det ligger väl förhållandevis nära att peta in De Rossi på mittfältet men jag tycker han har en svag säsong bakom sig och hans eviga bollkladdande tyckte jag var ett hinder i senaste världsmästerskapet. Men är han i god form och motiverad så varför inte. Motta lobbades det ju för tidigare men han verkar inte ha spelat i landslaget på ett bra tag så han är förmodligen inte aktuell. Bonaventura kanske verkar lite malplacerad som vänsterytter i ett 3-5-2 men han har varit för bra för att petas och jag tycker att han har bevisat att han har arbetsmoralen för en sådan roll. Det får balanseras upp från innermittfältet.

Anfallsfrågan är ett jävla aber.

För övrigt tror jag på flopp i vilket fall. Är inte övertygad om Conte.
Senast redigerad av snillet_1 2016-02-24 kl. 20:28.
Citera
2016-02-24, 20:27
Medlem
Calogeros avatar
Ja, anfallsfrågan är knepig. Vilka är ens aktuella? Zaza, Rossi, Immobile, Balotelli, Destro, Pellè? Kan ha glömt någon, men ovan nämnda känns närmst i dagsläget. Ja, kanske inte Balotelli, men han kan säkert bli uttagen i slutändan ändå i brist på bättre alternativ.
Senast redigerad av Calogero 2016-02-24 kl. 20:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in