The first attempt to free Ms Nevalainen was carried out at the end of October, when she was heavily pregnant, but the teenager somehow managed to return to her boyfriend near Mosul.
A few days later, she gave birth to a son, whose whereabouts are not yet know, Aftonbladet reports
Så hon flydde alltså frivilligt från sina räddare, tillbaka till IS händer?
Förr hade jag jättemycket sympati för henne då hon bara verkade väldigt naiv, men nu verkar hon bara dum i huvudet
Finns bild på henne i artikeln också, som jag antar är tagen av någon fotograf bland de som räddat henne...igen.
?? Hon var ju fritagen för ett gott tag sen? I november eller när det nu var? Vad är skillnaden nu? Är det ingen annan tjej nu?
Edit: Ok läste nu. Hon fritogs alltså förr en gång, det som det pratades om i November? Blev hon tillfångatagen igen eller vad?
Enligt den Daily mailartikel som länkas till ovan så rymde hon tillbaka till daesh, efter att ha fritagits i oktober.
I SVT anger Kurdo Baksi att hon inte rymde utan i samband med fritagningsförsöket/fritagningen i oktober kidnappades av en annan grupp, från vilka hon nu fritogs.
Den svenska soldat som strider med Kurderna uppger dock att hon även denna gång fritogs från Daesh och att hon rymde till dem i oktober efter fritagningen.
Senast redigerad av Moki 2016-02-23 kl. 16:27.
Betalades det inte en lösensumma för henne i Oktober?
Känns som bedrägeri. De sålde tillbaka henne och så fort de fått pengarna rymde hon tillbaka till sin pojkvän. Känns som det var iscensatt för att dryga ut kassan lite.
Så hon flydde alltså frivilligt från sina räddare, tillbaka till IS händer?
Det ser ut som att hon åkte tillbaks för att leverera en nyproducerad liten framtida pojkbomb till sekten. Flickan är återigen i "säkerhet" medan hennes son troligtvis skickats direkt till bombfabriken för att förberedas för ett framtida blodbad.
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Förr hade jag jättemycket sympati för henne då hon bara verkade väldigt naiv, men nu verkar hon bara dum i huvudet
Hon är både förrädare och skyldig till människohandel. Hon borde låsas in på livstid på samma ställe man låser in pedosadistmördare.
Kan hon inte bara gå o självdö?
Herregud, skräp till människa..
Blir räddad, sedan flyr hon från sina räddare, tillbaka till skiten igen.
Hon vill ju bli gängvåldtagen och skickad mellan alla religösa krigare som tar en kölapp
Det ska ju dock sägas att hon bara är ett barn. Hade känts värre om hon hade varit en kille eftersom hon säkert hade haft en ak47 i händerna och sågat halsen av människor isf.
''När man är 16 kan man inte tänka klart'' har jag hört på flera håll. Det är inget barn det handlar om. Det var visst inte så trevligt som hon hade förväntat sig. Hon har brukat sin rätt att vara en del av det svenska samhället. Självklart lär hon få vård och kommer bli guidad tillbaka från all misär och hemskheter hon varit med om.. fyfan asså..