Citat:
Ursprungligen postat av
flagella
Dialekten tyder på att denna tjej är syrisk eller vad man nu ska vara för att få vara med i IS.
Hon var även den som vände tillbaka vid första fritagningsförsöket.
Att hon fick panik och vände åter som de står på svts sida kan man förstå.
Men jag tror inte hon levde gömd eller dylikt. Snarare i ett hus med några andra kvinnor.
Hennes familj i Sverige har förmodligen godkänt relationen då flickan var 15 år, giftasmogen enligt vissa. Knullbar enligt svensk lag.
Av ca 300 som anslutit sig till IS har ca 130 kommit tillbaka till Sverige. Jag frågar mig varför vi tar tillbaka dem? (Till er SD-svärmare: nej jag vill inte ha färre invandring)
Hur många ursäkter kan man komma med? Vad ska vi med terrorister till. Hade detta varit en pojke på 16 tror jag tongångarna hade varit annorlunda.
Alltså läser folk inte tråden?
Hon är svensk/finsk som inte bodde hos sina biologiska föräldrar utan i fosterhem.
Det är knappast radikale Ali som man sätts hos när man ska till ett sånt.
Jag läste att hon träffade killen på fotbollsträning, och att han var jättegullig mot henne i början, och att han sa till henne att de skulle till Marocko, alternativt Algeriet, för att bo hos hans familj.
Rätta mig om det sista, det är möjligt att jag har drömt det men jag är nog iaf 70% säker att det var just Marocko eller Algeriet som han sa att de skulle till.