2016-02-24, 15:16
Medlem
basseakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Även om hon visste vad som pågick, vad ska hon dömas för? Vad är bevisat? Har hon aktivt bidragit till IS:s krigsförbrytelser? Åkte hon till Syrien med syftet att kriga, eller för att följde sin "pojkvän" varsomhelst? Enbart att åka till IS borde inte

Bagatelliseringen av rättssäkerheten är skrämmande.

För att vara ärligt är det här löjligt. Men varför skulle vi i Sverige hjälpa henne hem bara för att hon "visar ånger"? Har man gjort så här får man skylla sig själv. Visst finns det säkert ömkande delar. Men jag har svårt att se varför hon ska få hjälp.

Det har inget med rättsäkerhet att göra, vi borde inte ens hjälpa henne till att börja med.
Citera
2016-02-24, 15:21
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Brukar uttrycka mig diplomatiskt, för det mesta även på flashback.
Men nu brast det; "Vissa av er är fullständigt bortom all sans o förnuft!"

Kanske ni är hennes ålder, ok. Är ni däremot äldre så har ni verkligen noll koll på ungar i hennes ålder.
Har barn födda på 90-talet. Och ungar brukar inte ansluta sig till blodtörstiga mördarsekter om det inte är något allvarligt fel på dem (och deras föräldrar). Jämförelsen snatteri/moppestöld/allmän stökighet är absurd. Hon har dessutom fött en unge i terroristlägret som hon skiter i, och gråter nu ut i svensk media.
Om man kunde kristallisera white trash som är farligt dum, så är "Marilyn" en juvel. Snart är hon politiker inom MP el VP.
Citera
2016-02-24, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Har barn födda på 90-talet. Och ungar brukar inte ansluta sig till blodtörstiga mördarsekter om det inte är något allvarligt fel på dem (och deras föräldrar). Jämförelsen snatteri/moppestöld/allmän stökighet är absurd. Hon har dessutom fött en unge i terroristlägret som hon skiter i, och gråter nu ut i svensk media.
Om man kunde kristallisera white trash som är farligt dum, så är "Marilyn" en juvel. Snart är hon politiker inom MP el VP.

Jag har inte jämfört med snatteri...
Vissa, förståss inte alla, i tidiga tonåren har NOLL konsekvenstänk. De kan bara inte föreställa sig vad som väntar. Dessa lockas också av "farliga" män. Rätt vanligt skulle jag vilja påstå.
Sen kan de också ha någon "diagnos" som kanske innefattar brist på empati, risktagning osv.

Och visst spelar förldrarna in till stor del. Men om dessa inte tar sitt ansvar eller helt enkelt är odugliga på det ska man väl inte "hänga" deras barn (lämna dom i sticket och utkräva fullt ansvar) vilket flera i tråden ser som bästa lösningen.
Citera
2016-02-24, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Jag själv kan knappt förstå detta fast det är sant och jag blir arg bara jag tänker på det. Men det finns faktiskt folk, mest unga tjejer som inte kollar nyheter och inte har en aning om vad som händer i världen då deras enda intresse är smink, kläder och killar.
Sedan så kan ju killen ha printat in vad som helst i hennes huvud. Och det var väl Irak som de åkte till i första början?
Du tror väl inte själv att en liten fjortistjej från Sverige skulle dra ner och kriga med en terroristgrupp, har hon ens styrkan att kunna lyfta en pistol? Varför skrev hon desperat sms och varför fritog man henne och skickade tillbaka henne till Sverige om hon nu själv är en välkänd terrorist?

Du förstår säkert att dom som spyr ut sitt hat mot den här flickan saknar både empati och IQ, alternativt har någon diagnos som psykopat mm.
Citera
2016-02-24, 15:51
Medlem
Crimphris avatar
Men ovetande?
Förra året rapporterades ju att hon ville hem, men var bevakad av familjen.
Som jag uppfattade det då så visste hon, iaf efter att hon kom ned, att det inte var Bamseklubben i nån resort på Kanarieöarna, och efter det ska hon ha blivit fritagen, rymt tillbaka, blivit fritagen igen och...

Jag hänger fan inte med.

Men efter att hon insåg att hon hamnat i skiten ska hon ha varit ungdomligt ovetande om det och därför är det synd om henne?

Och var fan är ungen?

Detta är redigt fucked up.
Citera
2016-02-24, 15:59
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Jag har inte jämfört med snatteri...
Vissa, förståss inte alla, i tidiga tonåren har NOLL konsekvenstänk. De kan bara inte föreställa sig vad som väntar. Dessa lockas också av "farliga" män. Rätt vanligt skulle jag vilja påstå.
Sen kan de också ha någon "diagnos" som kanske innefattar brist på empati, risktagning osv.

Och visst spelar förldrarna in till stor del. Men om dessa inte tar sitt ansvar eller helt enkelt är odugliga på det ska man väl inte "hänga" deras barn (lämna dom i sticket och utkräva fullt ansvar) vilket flera i tråden ser som bästa lösningen.

Ska en tonåring kunna delta i mord och gruppvåldtäkter även här i Sverige utan att riskera några som helst konsekvenser för att de har problem med hormonerna eller gäller det bara när de gör det utomlands?
Citera
2016-02-24, 16:02
Medlem
Frågan är ju hur hon har kunnat åka överhuvudtaget?
Har alltså föräldrarna gett henne tillåtelse och passet i handen och sagt åk?

Föräldrarna är antingen dumma i huvudet eller så ska dom självklart anmäla babben för människorov eller vad som nu detta faller under!

Och självklart så är flickan inte skuldfri på något sätt, men någonstans så står det inte rätt till, antingen är det hos föräldrarna eller flickan, kanske båda.

Babben är ju självklart en jävla idiot som alla har förstått.
Citera
2016-02-24, 16:05
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spanaren007
Frågan är ju hur hon har kunnat åka överhuvudtaget?
Har alltså föräldrarna gett henne tillåtelse och passet i handen och sagt åk?

Föräldrarna är antingen dumma i huvudet eller så ska dom självklart anmäla babben för människorov eller vad som nu detta faller under!

Och självklart så är flickan inte skuldfri på något sätt, men någonstans så står det inte rätt till, antingen är det hos föräldrarna eller flickan, kanske båda.

Babben är ju självklart en jävla idiot som alla har förstått.
Varför är tjejen mindre ansvarig än killen? För att hon är kvinna?
Citera
2016-02-24, 16:17
Medlem
Dialekten tyder på att denna tjej är syrisk eller vad man nu ska vara för att få vara med i IS.

Hon var även den som vände tillbaka vid första fritagningsförsöket.

Att hon fick panik och vände åter som de står på svts sida kan man förstå.

Men jag tror inte hon levde gömd eller dylikt. Snarare i ett hus med några andra kvinnor.

Hennes familj i Sverige har förmodligen godkänt relationen då flickan var 15 år, giftasmogen enligt vissa. Knullbar enligt svensk lag.

Av ca 300 som anslutit sig till IS har ca 130 kommit tillbaka till Sverige. Jag frågar mig varför vi tar tillbaka dem? (Till er SD-svärmare: nej jag vill inte ha färre invandring)

Hur många ursäkter kan man komma med? Vad ska vi med terrorister till. Hade detta varit en pojke på 16 tror jag tongångarna hade varit annorlunda.
Citera
2016-02-24, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Varför är tjejen mindre ansvarig än killen? För att hon är kvinna?
Om nu babben är myndig så har ju han ett enormt mycket större ansvar än hon har.
Hennes föräldrar har det yttersta ansvaret för henne, men eftersom det verkar vara babbar detta handlar om från båda parter så är jag inte det minsta förvånad och än mindre brydd!
Citera
2016-02-24, 16:49
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flagella
Dialekten tyder på att denna tjej är syrisk eller vad man nu ska vara för att få vara med i IS.

Hon var även den som vände tillbaka vid första fritagningsförsöket.

Att hon fick panik och vände åter som de står på svts sida kan man förstå.

Men jag tror inte hon levde gömd eller dylikt. Snarare i ett hus med några andra kvinnor.

Hennes familj i Sverige har förmodligen godkänt relationen då flickan var 15 år, giftasmogen enligt vissa. Knullbar enligt svensk lag.

Av ca 300 som anslutit sig till IS har ca 130 kommit tillbaka till Sverige. Jag frågar mig varför vi tar tillbaka dem? (Till er SD-svärmare: nej jag vill inte ha färre invandring)

Hur många ursäkter kan man komma med? Vad ska vi med terrorister till. Hade detta varit en pojke på 16 tror jag tongångarna hade varit annorlunda.

Alltså läser folk inte tråden?

Hon är svensk/finsk som inte bodde hos sina biologiska föräldrar utan i fosterhem.
Det är knappast radikale Ali som man sätts hos när man ska till ett sånt.

Jag läste att hon träffade killen på fotbollsträning, och att han var jättegullig mot henne i början, och att han sa till henne att de skulle till Marocko, alternativt Algeriet, för att bo hos hans familj.
Rätta mig om det sista, det är möjligt att jag har drömt det men jag är nog iaf 70% säker att det var just Marocko eller Algeriet som han sa att de skulle till.
Citera
2016-02-24, 17:26
Medlem
Låt henne stanna hos IS...vill ej ha tillbaka till vårt fosterland
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här