2016-02-08, 15:41
Medlem
expectWhats avatar
Hej där.

Finns det något sätt för att öka chanserna att få tillbaka känsel och funktion? Är förlamad från bröst och ner, ingen känsel alls.
För reflexer funkar fortfarande och även när jag sprutar kallt vatten på benen så rycker dom till så det är ju inte helt dött.

Tänker på om det finns något som ökar nervernas förmåga att växa och bilda nya vägar?

Tack för all hjälp.
Citera
2016-02-08, 16:27
Medlem
Erikons avatar
Nanomaskiner, och stamceller. Kontakta något universitet och anmäl dig som försökskanin så kan du möjligtvis på Nanomaskinsbehandling, eller stamcellsterapi
Citera
2016-02-11, 12:14
Medlem
expectWhats avatar
Det finns inget som visar att akupunktur runt midjan och ryggen kan hjälpa?
Citera
2016-02-11, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expectWhat
Det finns inget som visar att akupunktur runt midjan och ryggen kan hjälpa?

Akupunktur funkar lika bra som placebo....
Citera
2016-02-17, 07:58
Medlem
expectWhats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamVimes

Och eftersom placebo funkar skitbra så borde akupunktur också göra det. Tack.
Citera
2016-02-20, 19:24
Medlem
handipackads avatar
Citat:
Hej där.

Finns det något sätt för att öka chanserna att få tillbaka känsel och funktion? Är förlamad från bröst och ner, ingen känsel alls.
För reflexer funkar fortfarande och även när jag sprutar kallt vatten på benen så rycker dom till så det är ju inte helt dött.

Tänker på om det finns något som ökar nervernas förmåga att växa och bilda nya vägar?

Tack för all hjälp.

Hur uppstod förlamningen och hur länge sedan var det?
Citera
2016-02-21, 07:57
Medlem
expectWhats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handipackad
Hur uppstod förlamningen och hur länge sedan var det?

Jag firade Norges nationaldag genom att krocka, så 17 maj.
Jag smällde med motorcykel. Och jag är helt säker på att jag var påverkad och därför smällde jag. Fick en hjärnblödning på en del av hjärnan som har med minnet att göra så kommer inte ihåg smällen alls och några månader innan är borta ur minnet.
Citera
2016-02-22, 11:28
Medlem
handipackads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamVimes
Där har du fel. Beror ju självklart på vad syftet med akupunkturbehandlingen är, men det finns många (bevisade) fördelar med det.

Citat:
Jag firade Norges nationaldag genom att krocka, så 17 maj.
Jag smällde med motorcykel. Och jag är helt säker på att jag var påverkad och därför smällde jag. Fick en hjärnblödning på en del av hjärnan som har med minnet att göra så kommer inte ihåg smällen alls och några månader innan är borta ur minnet.
Så du är alltså paraplegiker sen mindre än ett år tillbaka? Vet du om du har spastiska reflexsvar?

Vill inte sitta här och ge dig falska förhoppningar, men jag tänker ändå säga vad jag tror. Beroende på om skadan sitter ipsilateralt eller kontralateralt kanske du kan få tillbaka förmågan att känna smärta och temperatur. Dom förmågorna brukar komma tillbaka först (ibland också vibration).

Det låter kanske som bullshit när jag säger det här men håll dig aktiv så mycket som möjligt. Träna de delar av kroppen du har bevarad funktion i. Skaffa dig en bra fysioterapeut och bli instruerad i TENS och säg åt fysioterapeuten att köra akupunktur på dig. Håller du dig aktiv så ger du kroppen bättre förutsättningar iaf
Citera
2016-02-23, 09:33
Medlem
expectWhats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handipackad
Där har du fel. Beror ju självklart på vad syftet med akupunkturbehandlingen är, men det finns många (bevisade) fördelar med det.

Så du är alltså paraplegiker sen mindre än ett år tillbaka? Vet du om du har spastiska reflexsvar?

Vill inte sitta här och ge dig falska förhoppningar, men jag tänker ändå säga vad jag tror. Beroende på om skadan sitter ipsilateralt eller kontralateralt kanske du kan få tillbaka förmågan att känna smärta och temperatur. Dom förmågorna brukar komma tillbaka först (ibland också vibration).

Det låter kanske som bullshit när jag säger det här men håll dig aktiv så mycket som möjligt. Träna de delar av kroppen du har bevarad funktion i. Skaffa dig en bra fysioterapeut och bli instruerad i TENS och säg åt fysioterapeuten att köra akupunktur på dig. Håller du dig aktiv så ger du kroppen bättre förutsättningar iaf

Ja jag är uppe i nio månader nu!
Ja mina reflexer funkar och även när jag sprutar vatten på benen så rycker dom till.
Och jag har även brusande känslor i benen och fötterna så lite liv är det ju!

Nej det låter inte bullshit, jag tror också att tränar jag musklerna där jag inte är förlamad och även töjer musklerna via sjukgymnastik och även akupunktur ökar chanserna att få tillbaka känsel, tror det stärker kroppens läkningsförmåga.

Du vet inte om det finns nåt naturligt läkemedel som kan stärka kroppens läkningsförmåga och hjälper nerver att växa?
Citera
2016-02-24, 16:31
Medlem
handipackads avatar
Citat:
Ja jag är uppe i nio månader nu!
Ja mina reflexer funkar och även när jag sprutar vatten på benen så rycker dom till.
Och jag har även brusande känslor i benen och fötterna så lite liv är det ju!

Nej det låter inte bullshit, jag tror också att tränar jag musklerna där jag inte är förlamad och även töjer musklerna via sjukgymnastik och även akupunktur ökar chanserna att få tillbaka känsel, tror det stärker kroppens läkningsförmåga.

Du vet inte om det finns nåt naturligt läkemedel som kan stärka kroppens läkningsförmåga och hjälper nerver att växa?

Det du beskriver låter faktiskt som att du har förutsättningar för att du ska få tillbaka mer funktion!

Om det finns något naturläkemedel vågar jag inte uttala mig om, men förutom den traditionella fysioterapin så skulle du även kunna kolla upp behandlingar med vibration. Är själv inte särskilt påläst om detta, men någonstans i bakhuvudet har jag hört att det skulle kunna hjälpa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in