Citat:
Ursprungligen postat av
SamVimes
Akupunktur funkar lika bra som placebo....
Där har du fel. Beror ju självklart på vad syftet med akupunkturbehandlingen är, men det finns många (bevisade) fördelar med det.
Citat:
Ursprungligen postat av
expectWhat
Jag firade Norges nationaldag genom att krocka, så 17 maj.
Jag smällde med motorcykel. Och jag är helt säker på att jag var påverkad och därför smällde jag. Fick en hjärnblödning på en del av hjärnan som har med minnet att göra så kommer inte ihåg smällen alls och några månader innan är borta ur minnet.
Så du är alltså paraplegiker sen mindre än ett år tillbaka? Vet du om du har spastiska reflexsvar?
Vill inte sitta här och ge dig falska förhoppningar, men jag tänker ändå säga vad jag tror. Beroende på om skadan sitter ipsilateralt eller kontralateralt kanske du kan få tillbaka förmågan att känna smärta och temperatur. Dom förmågorna brukar komma tillbaka först (ibland också vibration).
Det låter kanske som bullshit när jag säger det här men håll dig aktiv så mycket som möjligt. Träna de delar av kroppen du har bevarad funktion i. Skaffa dig en bra fysioterapeut och bli instruerad i TENS och säg åt fysioterapeuten att köra akupunktur på dig. Håller du dig aktiv så ger du kroppen bättre förutsättningar iaf