Jag har varit jävligt skeptisk till hela det berömda ”Projektet” som amerikanarna presenterade. Jag tvivlade inte på att de skulle kunna få ekonomiska och vissa sportsliga framgångar. Utan hur. Man ser fansen som kunder och spelarna som handelsvaror.
Framförallt hur Baldini uttalade sig om Totti, men även hur han inledningsvis behandlades av Luis Enrique. Som en i truppen.
Men Totti var för bra, och fansen starka. Och därmed åteställdes ordningen så småningom nästan helt.
Från 2011:
Citat:
Ursprungligen postat av zach
...
Men likförbannat... Totti.
Går ju inte komma ifrån känslan av att dom vill plocka ner honom på jorden, ungefär som du förmodligen tänker på Brille. Ett första steg att få klubben ur hans skugga kanske.
...
(FB) Allt om Calcio!
Nu är man i strid med kurvan, där man nog iskallt räknar med att klara sig fint utan dem, har ett nytt klubbmärke och Totti sitter på läktaren. Det sista var såklart ofrånkomligt förr eller senare, utan det handlar om hur.
Både Totti och De Rossi uttalade sig flera gånger ganska negativt om Spalletti efter att han lämnade Roma förra gången. Nu har han ledningen i ryggen för att ta drastiska beslut.
För lite mer än två veckor sedan:
Citat:
Ursprungligen postat av
zach
...
Är fan knäckt. Vi hade fan allt som räknades. Nu finns fan ingenting kvar. Matchen mot chievo sluter liksom cirkeln. När totti försvinner så följer flera med honom.
...
Kurvan är svagare och Totti är äldre. Det mesta pekar på att detta kan ha varit den sista striden, och att Roma nu helhjärtat kan träda in i Calcio Moderno.
PS
Vill lyfta fram hur Mazzone och Zeman försvarar il Capitano. Mi piace.
PPS
Nu ser jag fram emot vad som händer på läktaren ikväll.