2016-02-21, 17:42
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Tittade på statistik över hur svenska spelare presenterat i Holland, Turkiet.

Sam Larsson är rankad som den holländska ligans 16:e bästa spelare. I Turkiet får man leta sig ner till plats 164 innan man hittar en svensk. Kahili. Holmén är på plats 174 och Zengin 178.

Märkligt att Sam Larsson inte fått chansen i landslaget ännu.
Sen ar ju ocksa den turkiska ligan betydligt starkare an den hollandska. Var var Isaksson och Hopf pa den turkiska listan?

Vissa vill tydligen forsoka fa in Elm i en EM-trupp till sommaren. Jag ar tveksam. Varfor forsoka pressa in nagon som aldrig ens varit sarskilt bra i landslaget. Kan tanka mig Elm i en EM-trupp om han har en helt fantastisk varsasong, annars tycker jag det kan vara.
Citera
2016-02-21, 20:55
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Sen ar ju ocksa den turkiska ligan betydligt starkare an den hollandska.

Är den? Vad har de för spelare, annat än gamla avdankade stjärnor som inte platsar i de stora lagen?
Citera
2016-02-21, 20:58
Medlem
Socialkonservativs avatar
Nannskogs svensk EM-elva:

VNL går rakt in i truppen, såklart.
Citera
2016-02-22, 12:21
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:

Och hur sag resterande trupp ut?
Citera
2016-02-22, 13:15
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Och hur sag resterande trupp ut?

Isaksson
Lustig VNL Granqvist Olsson
Durmaz Ekdal Hiljemark Forsberg
Ibrahimovic Guidetti

http://www.svt.se/sport/fotboll/nannskogs-svenska-em-elva/
Citera
2016-02-22, 13:48
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Isaksson
Lustig VNL Granqvist Olsson
Durmaz Ekdal Hiljemark Forsberg
Ibrahimovic Guidetti

http://www.svt.se/sport/fotboll/nannskogs-svenska-em-elva/
Dock så kan det ju vara läge att säga att han var noga med att påpeka att det är hur läget ser ut exakt just nu och att det också krävs att VNL fortsätter på samma sätt.

Då var väl egentligen innermittfältet värre. VNL - Granqvist är ju ingen omöjlig kombination, fast kanske snarare efter EM då. Ekdal - Hiljemark tror jag aldrig vi får se, trots att dom har mer tid på sig tillsammans.
Citera
2016-02-22, 14:46
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting

Då var väl egentligen innermittfältet värre. VNL - Granqvist är ju ingen omöjlig kombination, fast kanske snarare efter EM då. Ekdal - Hiljemark tror jag aldrig vi får se, trots att dom har mer tid på sig tillsammans.

Jag håller med. Olyckligt om VNL inte får speltid trots en fortsatt god form. Käbblet kring mittbackarna har handlat kring oförmågan för Hamrén att handla konsekvent och därigenom arbeta in ett tryggt par. Granen är given just nu, tillsammans med Isaksson och Zlatan. Därtill är spelare som Lustig, Forsberg och någon till i dagsläget starkt cementerade, vilket jag inte heller ifrågasätter.

Dock ställer jag mig fundersam till ditt tvivel ang Hiljemark och Ekdal. Tänker du att Lewicki går före Hiljemark? Hiljemark är väl en av de med högst potential idag. Eller tänker du på Ekdal? Jag vet nämligen inte hur tiden i Tyskland har varit såhär långt.

Utan att vara populist fullt ut kan jag ändå inte låta bli att tycka att det är trist att inte blåsa ut många av de gamla. Men de centrala platserna på mittfältet är få och alternativen rätt många. Källström lär även få speltid, i EM hoppas jag framför allt att det sker mot Irland. Å andra sidan sitter han på stor rutin, vilket varken Ekdal, Lewicki eller Hiljemark besitter. Men känslan är att han knappast kommer få lika mycket tid på sig att hitta krossar och passningar mot Belgien eller Italien (om ens mot Irland).

Om ändå det kunde vara lika stor konkurrens på högerpositionen på mittfältet...
Senast redigerad av skrudis 2016-02-22 kl. 15:00.
Citera
2016-02-22, 14:54
Medlem
Citat:
Jag håller med. Olyckligt om VNL inte får speltid trots en fortsatt god form. Käbblet kring mittbackarna har handlat kring oförmågan för Hamrén att handla konsekvent och därigenom arbeta in ett tryggt par. Granen är given just nu, tillsammans med Isaksson och Zlatan. Därtill är spelare som Lustig, Forsberg och någon till i dagsläget starkt cementerade, vilket jag inte heller ifrågasätter.

Dock ställer jag mig fundersam till ditt tvivel ang Hiljemark och Ekdal. Tänker du att Lewicki går före Hiljemark? Hiljemark är väl en av de med högst potential idag. Eller tänker du på Ekdal? Jag vet nämligen inte hur tiden i Tyskland har varit såhär långt.

Utan att vara populist fullt ut kan jag ändå inte låta bli att tycka att det är trist att inte blåsa ut många av de gamla. Men de centrala platserna på mittfältet är få och alternativen rätt många. Källström lär även få speltid, i EM hoppas jag framför allt att det sker mot Irland. Å andra sidan sitter han på stor rutin, vilket varken Ekdal, Lewicki eller Hiljemark besitter. Men känslan är att han knappast kommer få lika mycket tid på sig mot Belgien eller Italien (om ens mot Irland).

Sedan kan man ju inte bortse från att Källström gjort det väldigt bra i sin nya klubb i Schweiz och att han troligtvis kommer vara en favorit för Hamrén med tanke på hans erfarenhet. Får han och Ekdal spela tror jag att de kommer vara Hamréns första val. Hiljemark tror jag har längre från en startplats om inte Hamrén kan se honom spela på högerkanten.
Citera
2016-02-22, 15:16
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:

Utan att vara populist fullt ut kan jag ändå inte låta bli att tycka att det är trist att inte blåsa ut många av de gamla. Men de centrala platserna på mittfältet är få och alternativen rätt många. Källström lär även få speltid, i EM hoppas jag framför allt att det sker mot Irland. Å andra sidan sitter han på stor rutin, vilket varken Ekdal, Lewicki eller Hiljemark besitter. Men känslan är att han knappast kommer få lika mycket tid på sig att hitta krossar och passningar mot Belgien eller Italien (om ens mot Irland).

Spelartyperna. Ekdal och Hiljemark är båda två rörliga tvåvägsspelare där dom har styrkan i offensiven, jag kan inte se att dom får vara på plan samtidigt. Inte från start i alla fall, behövs det en offensiv chansning i slutet på en match så kan det nog hända men inte annars.

Någon av Lewicki/Källström/Wernbloom kommer "alltid" vara på plan. Hiljemark får konkurrera på en kant eller med Ekdal.

Personligen så är jag inte så speciellt såld på Källström i den defensiva positionen heller, tycker inte att han har positionsspelet för att täcka upp bakom en Ekdal som flänger runt rätt mycket. Inte Wernbloom heller för den delen.
Mot Danmark så spelade ju Lewicki/Källström det bästa innermittfältsspelet jag har sett på länge i svenska landslaget, kanske är det så att det är dom som är det bästa paret, trots att Ekdal är den bästa spelaren...
Citera
2016-02-22, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Spelartyperna. Ekdal och Hiljemark är båda två rörliga tvåvägsspelare där dom har styrkan i offensiven, jag kan inte se att dom får vara på plan samtidigt. Inte från start i alla fall, behövs det en offensiv chansning i slutet på en match så kan det nog hända men inte annars.

Någon av Lewicki/Källström/Wernbloom kommer "alltid" vara på plan. Hiljemark får konkurrera på en kant eller med Ekdal.

Personligen så är jag inte så speciellt såld på Källström i den defensiva positionen heller, tycker inte att han har positionsspelet för att täcka upp bakom en Ekdal som flänger runt rätt mycket. Inte Wernbloom heller för den delen.
Mot Danmark så spelade ju Lewicki/Källström det bästa innermittfältsspelet jag har sett på länge i svenska landslaget, kanske är det så att det är dom som är det bästa paret, trots att Ekdal är den bästa spelaren...

Går ju dock att kombinera Lewicki, Ekdal och Hiljemark genom att peta ut Hiljemark på högerkanten. Där han faktiskt hamnat väldigt mycket Palermo pga deras tremannamittfält.
Citera
2016-02-22, 15:59
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Satte faktiskt härom dagen och läste lite statistik om Sam Larsson. Han har varit bra. Av yttrarna är det nog bara Forsberg, Durmaz och Larsson som kan känna sig säkra på en EM-plats. Sam Larsson borde vara med och slåss om sistaplatsen. Det är framför allt Zengin och Khalili emot.
Känner man hamrén rätt så kliver SEB Larsson in i startelvan trots att han knappt är med i sunderlands trupp. In med Sam för fasiken. Ung och hungrig och gör succé i Nederländerna han har fan gjort sig förtjänt av det minsann.
Citera
2016-02-22, 19:36
Medlem
Bara vi slipper se träbenet Lustig i EM-truppen så kan det bli en rolig sommar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in