Citat:
Ursprungligen postat av
Kung_Ingenting
Då var väl egentligen innermittfältet värre. VNL - Granqvist är ju ingen omöjlig kombination, fast kanske snarare efter EM då. Ekdal - Hiljemark tror jag aldrig vi får se, trots att dom har mer tid på sig tillsammans.
Jag håller med. Olyckligt om VNL inte får speltid trots en fortsatt god form. Käbblet kring mittbackarna har handlat kring oförmågan för Hamrén att handla konsekvent och därigenom arbeta in ett tryggt par. Granen är given just nu, tillsammans med Isaksson och Zlatan. Därtill är spelare som Lustig, Forsberg och någon till i dagsläget starkt cementerade, vilket jag inte heller ifrågasätter.
Dock ställer jag mig fundersam till ditt tvivel ang Hiljemark och Ekdal. Tänker du att Lewicki går före Hiljemark? Hiljemark är väl en av de med högst potential idag. Eller tänker du på Ekdal? Jag vet nämligen inte hur tiden i Tyskland har varit såhär långt.
Utan att vara populist fullt ut kan jag ändå inte låta bli att tycka att det är trist att inte blåsa ut många av de gamla. Men de centrala platserna på mittfältet är få och alternativen rätt många. Källström lär även få speltid, i EM hoppas jag framför allt att det sker mot Irland. Å andra sidan sitter han på stor rutin, vilket varken Ekdal, Lewicki eller Hiljemark besitter. Men känslan är att han knappast kommer få lika mycket tid på sig att hitta krossar och passningar mot Belgien eller Italien (om ens mot Irland).
Om ändå det kunde vara lika stor konkurrens på högerpositionen på mittfältet...